Πόσο υπεύθυνη είναι η επιχείρηση σας έναντι στην κοινωνία;

Οι οργανισμοί και επιχειρήσεις διαχρονικά αναγνωρίζουν ότι η κοινωνία στην οποίαν δραστηριοποιούνται διαθέτει προσδοκίες από τη δράση τους μέσα από την πρακτική της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) η οποία εκφράζει την ευθύνη που έχει η επιχείρηση όχι μόνο ως προς τη μεγιστοποίηση του κέρδους της αλλά και ως προς τα ενδιαφερόμενα μέρη της που δεν είναι άλλοι, μεταξύ άλλων, οι προμηθευτές, καταναλωτές, μέτοχοι και εργαζόμενοι.

Για περισσότερο από μισό αιώνα, η ΕΚΕ λειτούργησε ως το βασικό όχημα για την ισόρροπη αντιμετώπιση της οικονομικής, κοινωνικής, δεοντολογικής και περιβαλλοντικής επίδρασης της λειτουργίας μιας επιχείρησης, αποτελώντας έναν από τους πιο δυναμικούς και απαιτητικούς τομείς της δραστηριότητάς της.

Στις αρχές του 2020 η πανδημία COVID-19 μας εισήγαγε σε μια εποχή, κατά την οποία είδαμε επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο να προχωρούν με γρήγορο ρυθμό σε αλλαγές έχοντας ως βασικό γνώμονα το καλό των εργαζομένων, των πελατών και της κοινωνίας. Είναι πολύ πιθανό, λοιπόν, ο COVID-19 να επιταχύνει την εμφάνιση μιας εξελικτικής μορφής στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας μιας κοινωνικά υπεύθυνης επιχείρησης.

Επιπλέον, πολλές επιχειρήσεις ανέλαβαν σημαντική δράση στην καταπολέμηση του COVID-19. Αυτή η απόφαση μετατόπισε την προτεραιότητα μεγάλων βιομηχανιών από την επιδίωξη του κέρδους στην αναζήτηση μιας ισορροπίας μεταξύ εσόδων και επιπτώσεων. Για παράδειγμα η Ford συνεργάζεται με την 3M και την GE Healthcare για την παραγωγή ιατρικού και προστατευτικού εξοπλισμού για εργαζόμενους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, συμβάλλοντας έτσι στην κάλυψη των ελλείψεων που παρατηρούνται στα είδη αυτά. Την ίδια ώρα, κολοσσοί καλλυντικών, όπως η L’Oreal και η LVMH Moët Hennessy (μητρική εταιρεία του ομίλου Louis Vuitton) διαμορφώνουν τα εργοστάσιά τους που συνήθως παράγουν αρώματα και λοσιόν για την παραγωγή απολυμαντικών.

Είναι αλήθεια πως οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω του COVID-19 έφεραν στο προσκήνιο πρωτοφανείς αντιδράσεις και ανέδειξαν την γενναιοδωρία αλλά και την ετοιμότητα πολλών επιχειρήσεων. Τι θα συμβεί όταν ο ιός θα είναι παρελθόν;

Νέα δεδομένα στην κοινωνία

Μετά τα απανωτά σκάνδαλα και το κρυφτούλι ευθυνών, οι καταναλωτές πλέον απαιτούν ειλικρίνεια και διαφάνεια, ενώ οι επιχειρήσεις καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τους στόχους τους και να θέσουν στο επίκεντρο της στρατηγικής τους τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Ζητούμενο για τις επιχειρήσεις του μέλλοντος είναι να ενεργούν δεοντολογικά και να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τον αντίκτυπο και τις συνέπειες που έχουν οι δραστηριότητές τους στην κοινωνία και στο περιβάλλον.

Στο πλαίσιο αυτό, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις ενσωματώνουν στην στρατηγική τους πρακτικές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, που περιλαμβάνουν ευθύνη για το περιβάλλον, εφαρμογή καλύτερων εργασιακών πρακτικών, φροντίδα για τις τοπικές κοινότητες και αναγνώριση του αξιώματος ότι η επιτυχία τους δεν εξαρτάται μόνο από την ποιότητα ή την τιμή των προϊόντων τους, αλλά και από το πώς συνολικά αλληλοεπιδρούν με τα ενδιαφερόμενα μέρη τους, ως ζωντανά κύτταρα ενός ευρύτερου συνόλου. Ποια, λοιπόν, η σημασία της επιχειρηματικής ηθικής και της υπευθυνότητας για τη διασφάλιση της επιχειρηματικής βιωσιμότητας και επιτυχίας εν έτη 2021; Με ποιες καλές πρακτικές οι επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην κοινωνία και αποτελούν παράδειγμα για ένα καλύτερο αύριο;

Για περισσότερες Πληροφορίες σχετικά με το θεματολόγιο του Συνεδρίου, κάντε κλικ εδώ.

Στο 13ο Συνέδριο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης θα συζητηθούν θέματα, όπως η διαφάνεια στις επιχειρήσεις, η ίση μεταχείριση και οι ίσες απολαβές μεταξύ ανδρών και γυναικών, οι βιώσιμες επενδύσεις και η σημασία της υιοθέτησης περιβαλλοντικών στρατηγικών για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Στο πλαίσιο του Συνεδρίου, θα πραγματοποιηθεί η απονομή των «Κυπριακών Βραβείων Καλών Πρακτικών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) και Βιωσιμότητας».

Η είσοδος είναι ελεύθερη, ενώ απαραίτητη είναι η δήλωση συμμετοχής. Για εγγραφή, κάντε κλικ εδώ.

 

Πληροφορίες

Οργανωτής: ΙΜΗ

Σε συνεργασία με: CSR Cyprus

Χορηγοί (μέχρι σήμερα): Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ, KPMG Κύπρου, Parimatch

Χορηγοί Επικοινωνίας: Mesimvria, περιοδικό GOLD, περιοδικό IN Business, REPORTER

 

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές, επικοινωνήστε με την IMH:

Τηλέφωνο: 22505555 │ Φαξ: 22679820

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: events@imhbusiness.com

Ιστοσελίδα: www.imhbusiness.com

 

Δειτε Επισης

Η εικόνα του Τύπου στην Κύπρο-Οι εκδοτικές επιχειρήσεις, οι δημοσιογράφοι και οι άλλοι επαγγελματίες στον χώρο
Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού IN Business: IN Business Awards-16 χρόνια επιβραβεύουμε το επιχειρείν
Στην Medicover Genetics ο Δ. Σκουρίδης-Ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για το έργο της εταιρείας
Πάνω κατά 5,2% σε ετήσια βάση ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη βιομηχανία
ΙδΕΚ: Νέες προσκλήσεις €16,3 εκατ. για στήριξη του ερευνητικού συστήματος
Εκτοξεύθηκε η εξυπηρέτηση οχηματαγωγών πλοίων στο λιμάνι Λεμεσού-Η ανακοίνωση της DP World Limassol
CBN Young Dragon Awards: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη υποβολής υποψηφιοτήτων
Βιωματικά εργαστήρια Οργανισμού Νεολαίας κατά του σχολικού εκφοβισμού
Μήνυμα από ΟΝΕΚ για ένα Πάσχα χωρίς κροτίδες-«Δεν είναι μαγκιά, ούτε έθιμο»
Ενώνοντας δυνάμεις για προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω της επιχειρηματικότητας