Student Life: Το μέλλον είναι ψηφιακό
09:30 - 20 Απριλίου 2021
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι επενδύσεις στην τεχνολογία, αποτελούν μονόδρομο για τις εταιρείες, σύμφωνα με τον Γιάννη Χατζηκωνσταντούρα, Co-CEO του StudentLife. Θέτοντας το παράδειγμα του StudentLife, ανέφερε πως οι νέες τεχνολογίες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι κατά την ανάπτυξη της εταιρείας, καθώς οι λύσεις που υιοθετήθηκαν, έχουν συμβάλλει στη διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας του αναγνώστη.
Ο Γιάννης Χατζηκωνσταντούρας, σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, αναφέρει τις προκλήσεις που προκύπτουν εν μέσω της ψηφιακής εποχής που διανύουμε.
Μιλήστε μας για τις υπηρεσίες που προσφέρετε και τη φιλοσοφία πίσω από την απόφασή σας να πιστέψετε στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
-Το StudentLife, μετά από εννέα χρόνια λειτουργίας, δραστηριοποιείται πλέον σε τρεις τομείς, οι οποίοι έχουν ως αναπόσπαστο κομμάτι τους την τεχνολογία. Ο πρώτος τομέας αφορά digital media, όπου μέσα από την ιστοσελίδα μας και τους λογαριασμούς μας στα κοινωνικά δίκτυα, προσελκύουμε πάνω από 150.000 νέους κάθε μήνα. Ο δεύτερος τομέας αφορά youth marketing services, αφού ως εταιρεία προσφέρουμε τη δυνατότητα σε εταιρείες να προσεγγίσουν φοιτητές και νέους τόσο online όσο και on-campus. O τρίτος τομέας αφορά στην εκπαίδευση. Μέσω του StudentLife Academy εκπαιδεύουμε στελέχη εταιρειών και πρόσφατα απόφοιτους σε τεχνολογίες digital marketing.
Η τεχνολογία ήταν προτεραιότητά σας από την αρχή;
-Ως εταιρεία πιστεύαμε στην τεχνολογία από την πρώτη μέρα. Το 2012 είχαμε αρχίσει με μια online πλατφόρμα, η οποία πρόσφερε τη δυνατότητα ενοικίασης βιβλίων, ανταλλαγής σημειώσεων για διάφορα μαθήματα και φοιτητικές εκπτώσεις. Τότε ήταν πολύ δύσκολο αυτές οι υπηρεσίες να αντέξουν, αφού η φοιτητική αγορά δεν ήταν έτοιμη γι’ αυτό τον online τρόπο λειτουργίας. Παρόλα αυτά, το ότι ξεκινήσαμε ψηφιακά μας έχει βοηθήσει να είμαστε έτοιμοι και πολύ πιο άνετοι με όλες τις αναγκαίες πλέον ψηφιακές προσαρμογές που χρειάζεται να κάνουν οι εταιρείες.
Οι τελευταίες εξελίξεις με την πανδημία έφεραν μια στροφή προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τις νέες τεχνολογίες. Με ποιο τρόπο, η στροφή αυτή, έχει φέρει αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας σας;
-Ως εταιρεία πιστεύουμε ότι η κάθε κρίση φέρνει μαζί τις ευκαιρίες. Γεννηθήκαμε μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση της Κύπρου το 2013 και μάθαμε από τα πρώτα μας βήματα ότι οι δύσκολες εποχές θα είναι μέρος της επιχειρηματικής ζωής. Το κλειδί είναι πώς αντιδρούμε όταν έρθει μια κρίση. Έχοντας, λοιπόν, αυτή την προσέγγιση, από τον Απρίλιο του 2020 που έγινε ξεκάθαρο ότι η κατάσταση με την πανδημία θα είχε μακροχρόνιες επιπτώσεις, στρέψαμε την προσοχή μας σε τεχνολογικές αναπτύξεις και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης της εταιρείας. Στο κομμάτι των media και των υπηρεσιών μάρκετινγκ επικεντρώσαμε τις προσπάθειές μας στην ανάπτυξη μιας σειράς από νέες ψηφιακές λύσεις για φοιτητές και εταιρείες. Μερικά παραδείγματα αποτελούν το digital exams pack, ένα ψηφιακό εκπτωτικό πακέτο για φοιτητές, πριν τις εξετάσεις τους, με εκπτώσεις και πολλά δώρα, και το UniFEST 2020 Digital Edition, μια online πλατφόρμα που καλωσόρισε τους φοιτητές στη νέα ακαδημαϊκή χρονιά με παιχνίδια, δώρα και εκπτώσεις από αγαπημένα brands.Στο StudentLife Academy είχαμε ακόμη μεγαλύτερες αλλαγές, αφού όλες, πλέον, οι εκπαιδευτικές μας λύσεις έχουν μετατραπεί σε εξ αποστάσεως προγράμματα, μεταφέροντας γνώση 100% διαδικτυακά.
Πώς η τεχνολογία και η ψηφιοποίηση σας έχουν βοηθήσει να παρέχετε πιο αποτελεσματικές λύσεις στους αναγνώστες και πελάτες σας;
-Σε μια περίοδο όπου τα campuses των πανεπιστημίων είναι άδεια και οι ευκαιρίες για ψυχαγωγία των φοιτητών περιορισμένες, έπρεπε να βρούμε τρόπους να παραμείνουμε κοντά στη νεολαία. Χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες καταφέραμε να δημιουργήσουμε όμορφες εμπειρίες για τους φοιτητές και παράλληλα να προσφέρουμε στα brands νέα online κανάλια επικοινωνίας με τους νέους. Επίσης, στο StudentLife Academy, με τη χρήση εργαλείων διαδικτυακής εκπαίδευσης καταφέραμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε ένα πολύ μεγαλύτερο αριθμό ενδιαφερομένων, από την ευκολία του σπιτιού τους ή του γραφείου τους, απ’ όπου και αν βρίσκονται.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για μια πλατφόρμα όπως την δική σας σε σχέση με το digital transformation και τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις;
-Η μεγαλύτερη πρόκληση για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των media και της διαφήμισης θεωρώ έχει να κάνει με την ισορροπία μεταξύ νέων επενδύσεων και κερδών από αυτές. Στα media το βασικό εισόδημα είναι η διαφήμιση και σε μια μικρή αγορά, όπως η Κύπρος, είναι δύσκολο να εξαργυρώσεις μια σημαντική επένδυση μέσα από εισοδήματα διαφήμισης. Φυσικά, για να παραμείνει ένα media Μέσο σχετικό με το κοινό του, θα πρέπει να κάνει τις απαιτούμενες προσαρμογές, αλλιώς ο αναγνώστης θα στραφεί πολύ εύκολα αλλού. Έτσι, ως εταιρεία media πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες, οι οποίες όμως να μπορούν να είναι βιώσιμες οικονομικά σε βάθος χρόνου.
Όσον αφορά τον εκπαιδευτικό τομέα, η μεγαλύτερη πρόκληση έχει να κάνει με το ποιες τεχνολογίες και λύσεις θα επιλέξουμε να χρησιμοποιήσουμε για να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους συμμετέχοντες. Παράλληλα, οι συνεχείς αλλαγές σε τεχνολογίες και σε εργαλεία διαφήμισης απαιτούν να παραμένουμε 100% up to date, για να μπορούμε να μεταφέρουμε τις τελευταίες εξελίξεις και στους συμμετέχοντές μας.
Ανάμεσα σε άλλα, πετυχαίνετε την αλληλεπίδραση της σημερινής νεολαίας με διάφορα brands και εταιρείες. Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των data analytics στην πορεία του marketing που ακολουθείτε;
-Θεωρώ ότι όσοι ασχολούνται με business και marketing, αντιλαμβάνονται ότι η καταμέτρηση και ανάλυση δεδομένων είναι πολύ σημαντική. Η μεγάλη πρόκληση είναι να κατανοήσουμε ποια δεδομένα πρέπει να τα καταμετρούμε και πώς αυτά θα μας βοηθήσουν να πάρουμε αποφάσεις για τη μελλοντική ανάπτυξη της εταιρείας μας. Ευτυχώς, στο digital marketing έχουμε απίστευτες δυνατότητες μετρήσεων και ως εταιρεία από τα πρώτα μας βήματα δίναμε μεγάλη έμφαση σε αυτές. Κάθε καμπάνια που τρέχουμε έχει μετρήσιμα αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο awareness όσο και σε επίπεδο πραγματικών πωλήσεων. Αυτό είναι κάτι που εκτιμούν τα brands και θεωρώ είναι και ένας από τους βασικότερους λόγους που μας εμπιστεύονται όλα αυτά τα χρόνια.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια, που μπορούν να υλοποιηθούν με τη βοήθεια του ψηφιακού μετασχηματισμού;
-Στα άμεσα μας σχέδια είναι η ανάπτυξη του StudentLife App, το οποίο θα αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο εκπτωτικό εργαλείο για φοιτητές. Επιπλέον, ως StudentLife Academy επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες που θα μας επιτρέψουν να ανοίξουμε τις πόρτες μας και στο εξωτερικό, προσφέροντας τα πρώτα προγράμματα σε αγγλική γλώσσα εντός του 2021. Τέλος, κάτω από τη μητρική εταιρεία του StudentLife, την PeopleFirst, έχουμε κάνει επενδύσεις σε ένα νέο τομέα, ο οποίος έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων αλλά και των αλλαγών στις συνήθειες των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, έχουμε δραστηριοποιηθεί στον τομέα των ghost kitchens, αναπτύσσοντας το πρώτο μας delivery-only food brand με την ονομασία Marinado. Πρόκειται για ένα μοντέρνο delivery-only εστιατόριο, το οποίο ο καταναλωτής μπορεί να βρει μόνο διαδικτυακά στο marinado.com.cy. Μετά από τρεις μήνες λειτουργίας, τα σχόλια που παίρνουμε για την online εμπειρία και την ποιότητα του φαγητού είναι εξαιρετικά, αφού κάποιος μπορεί να παραγγείλει μέσα σε ένα - δυο λεπτά και να φτάσει κοντά του ποιοτικό φαγητό σε 15-30 λεπτά. Το μέλλον είναι ψηφιακό είτε μας αρέσει είτε όχι και ως εταιρείες δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να πάμε ψηφιακά άμεσα. Όπως αναφέρει και σε ένα πολύ ωραίο quote του ο Wayne Gretzky, «I skate to where the puck is going to be, not where it has been».
Συνεργάτες / Partners: Epic, Hellenic Βank και Uclan Cyprus