Στην εποχή του insurtech

Η πανδημία άλλαξε τον τρόπο που λειτουργούν πολλές εταιρείες, βάζοντας με γρήγορες ταχύτητες στη ζωή μας την ψηφιακή εποχή. Σε αυτό το πλαίσιο και οι ασφαλιστικές εταιρείες έρχονται να ενσωματωθούν, αλλάζοντας ακόμα και την κουλτούρα και τη λειτουργία τους για να παραμείνουν μάχιμες. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών Κύπρου, Ανδρέα Αθανασιάδη, στο περιβάλλον του insurtech απαραίτητο στοιχείο είναι η κατοχύρωση της ασφάλειας των ευαίσθητων δεδομένων που διατηρούν και επεξεργάζονται οι ασφαλιστικές.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις της ασφαλιστικής βιομηχανίας στην digital εποχή που διανύουμε;

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για μια σύγχρονη ασφαλιστική εταιρεία συνδέονται άρρηκτα με το λειτουργικό της μοντέλο και την ανάγκη αναδιαμόρφωσής του στα πρότυπα της νέας εποχής. Τα στελέχη της βιομηχανίας καλούνται, πλέον, να αφήσουν πίσω τους την παραδοσιακή μορφή εργασίας και να εναρμονιστούν στα νέα δεδομένα της ψηφιακής ζωής, όπως ακριβώς κάνουν και οι πελάτες τους. Δεν πρόκειται, όμως, για εγκατάλειψη της ιδέας του κλασικού ασφαλιστή, αλλά για την εξέλιξή του σε έναν σύγχρονο επαγγελματία που μπορεί και διεκπεραιώνει το έργο του σε ένα μεικτό εργασιακό περιβάλλον. Το μοντέλο αυτό συνδυάζει την τεχνολογία και την καινοτομία με τον διαχρονικά πολύτιμο ανθρωποκεντρικό ρόλο του ασφαλιστικού συμβούλου. Παράλληλα, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τις διαχρονικές προκλήσεις που προκαλούνται από τις αλλαγές στο δημογραφικό, αλλά και τις κανονιστικές ρυθμίσεις που επιβάλλονται παγκοσμίως.

Πόσο σας απασχολεί το θέμα της υποασφάλισης;

Η υποασφάλιση ως γενικότερο θέμα μας απασχολεί έντονα, αφού μεταξύ άλλων το κενό στη συμπληρωματική ιδιωτική σύνταξη και η χαμηλή συμμόρφωση με υποχρεωτικές ασφαλίσεις, όπως η ασφάλεια ευθύνης εργοδότη, είναι σοβαρά θέματα που επηρεάζουν την ποιότητα της ζωής μας. Από την καθημερινότητά μας δεν λείπει η διαχείριση και άλλων θεμάτων, όπως η συνύπαρξη της ιδιωτικής ασφάλισης με το ΓεΣΥ, που μέχρι στιγμής κρίνεται επιτυχής, κάτι που αποτελεί μόνο ένα από τα πολλά ζητήματα που ως βιομηχανία καλούμαστε να χειριστούμε.

Πώς επηρεάζει η τεχνολογία τον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών και ποιους κινδύνους εμπεριέχει;

Η τεχνολογία καλεί τις εταιρείες της βιομηχανίας μας σε ριζικές αλλαγές, απαιτεί ευελιξία και ταχύτατη προσαρμογή. Η πανδημία μας έδωσε μια επιπλέον ώθηση προς την ψηφιακή εποχή. Εκμεταλλευόμενες την αποτελεσματικότητα που ανέπτυξαν κατά την περίοδο αυτή, είμαι βέβαιος ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα επιτύχουν την αλλαγή στην κουλτούρα και στη λειτουργία τους.

Κάθε τεχνολογικό άλμα εμπεριέχει και σχετικούς κινδύνους. Αναπόφευκτα η ψηφιοποίηση των δεδομένων πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή. Στο περιβάλλον του insurtech απαραίτητο στοιχείο είναι η διασφάλιση της ασφάλειας των ευαίσθητων δεδομένων που διατηρούν και επεξεργάζονται οι ασφαλιστικές.

Ποιες άλλες προκλήσεις αντιμετωπίζετε;

Σημαντική πρόκληση αποτελεί ο τρόπος και η ταχύτητα με την οποία ψηφιοποιούνται οι ασφαλιστικές εργασίες. Κάποτε οι νέες τεχνολογίες εμφανίζονταν μετά από έτη δοκιμών. Πλέον τα ψηφιακά εργαλεία αναθεωρούνται μέρα με τη μέρα. Οι εταιρείες που θα μείνουν πίσω στις εξελίξεις της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης θα βρεθούν πολύ γρήγορα εκτός ανταγωνισμού.

Οι όποιες προκλήσεις του μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος είναι ευκαιρίες προσαρμογής για την κάθε εταιρεία, μικρή ή μεγάλη. Η ρήση του Δαρβίνου, 200 χρόνια μετά το θάνατό του, παραμένει επίκαιρη στην ψηφιακή εποχή και εφαρμόσιμη στη βιομηχανία: Δεν είναι τα δυνατότερα ούτε τα εξυπνότερα είδη που επιβιώνουν, αλλά αυτά που μπορούν να προσαρμόζονται.  

Η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε πολλά στη ζωή μας, όπως στόχους και προτεραιότητες. Πού εστιάζεται αυτή τη στιγμή ο σύνδεσμος για να στηρίξει τις εταιρείες - μέλη του;

Ο σύνδεσμος παραμένει πιστός στο όραμα και στην αποστολή του για μια ισχυρή, κερδοφόρα και αναπτυσσόμενη ασφαλιστική βιομηχανία, που να τυγχάνει της εμπιστοσύνης του κοινού. Μια ασφαλιστική βιομηχανία που να παρέχει υψηλής ποιότητας προστασία και ουσιαστική συμβολή στην οικονομία και την κοινωνία, ιδιαίτερα στην εποχή του covid-19 που οι συνέπειες και στον δικό μας κλάδο είναι σημαντικές.

Παράλληλα, οφείλουμε να στηρίξουμε τα μέλη μας, ώστε η ασφαλιστική βιομηχανία να αναβαθμίζεται συνεχώς. 

Με ποιες προτεραιότητες επιδιώκετε την αναβάθμιση;    

Η δημιουργία του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της αγοράς παραμένει στις προτεραιότητές μας, το ίδιο και η διεύρυνση της αγοράς, όπως και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ασφαλιστικών εταιρειών. Η συνεργασία με την εκτελεστική και τη νομοθετική εξουσία για την προώθηση και επίλυση θεμάτων που απασχολούν την ασφαλιστική βιομηχανία είναι απαραίτητη για να ενισχύσουμε τη βιομηχανία και κατ’ επέκταση την ίδια τη χώρα μας και την οικονομία της. Δεν ξεχνάμε και το πάγιο ζήτημα της υποασφάλισης, στο οποίο αναφερθήκαμε και προηγουμένως, σε τομείς όπως το συνταξιοδοτικό, η υποχρεωτική ασφάλιση εργοδότη, η ασφάλιση ακίνητης περιουσίας και άλλοι.

Η digital εποχή αφορά, πλέον, σε ανέπαφες συναλλαγές και σε απουσία προσωπικής επικοινωνίας, κάτι αντίθετο με τον τρόπο που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα οι ασφαλιστικές εταιρείες. Πόσο δύσκολη είναι αυτή η μετάβαση;

Η συνύπαρξη της προσωπικής επαφής με την ανέπαφη επικοινωνία φαντάζει αδύνατο να επιτευχθεί και αποτελεί πράγματι ένα μεγάλο στοίχημα. Η βιομηχανία μας καλείται να διαχειριστεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την επείγουσα ανάγκη επένδυσής της σε σύγχρονα διαδικτυακά εργαλεία, διατηρώντας, όμως, το ανθρωποκεντρικό της πρόσωπο. Εμείς θεωρούμε ότι αυτό είναι εφικτό. Το μεικτό λειτουργικό μοντέλο μπορεί να αποτελέσει τη λύση στο πρόβλημα. Η ασφάλεια έχει στο επίκεντρό της τον άνθρωπο είτε αυτός είναι ο πελάτης της είτε ο ασφαλιστικός του σύμβουλος. Δεν πρόκειται για αντικατάσταση του δεύτερου, αλλά για μία νέα μορφή επικοινωνίας με ισχυρά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, οι πλείστες εταιρείες - μέλη παρέχουν, πλέον, εναλλακτικούς τρόπους με ευκολίες στο τρόπο πληρωμής των ασφαλίστρων, αλλά και των απαιτήσεων, κάτι που λειτουργεί θετικά και για τις ίδιες. Οι αναβαθμίσεις και οι καινοτομίες με επίκεντρο την εμπειρία του πελάτη είναι η χρυσή τομή.

Οι στόχοι του 2021

Πώς βλέπετε να κινείται τεχνολογικά ο τομέας το 2021;

Οι στόχοι που έθεσαν οι εταιρείες το περασμένο έτος φαίνεται πως παραμένουν αμετάκλητοι. Παρατηρούμε ότι και φέτος συνεχίζουν να τρέχουν προγράμματα ψηφιοποίησης και τεχνολογικής αναβάθμισης. Θεωρώ ότι το 2021 ο ασφαλιστικός κλάδος θα επιδιώξει περαιτέρω απλοποίηση του λειτουργικού του μοντέλου και πως θα επενδύσει ακόμη περισσότερο στον τομέα του insurtech, παρά τις όποιες οικονομικές δυσκολίες τυχόν να επέφερε η υγειονομική κρίση.

Το νέο έτος θα βρει τις εταιρείες να επενδύουν και στο ανθρώπινό τους δυναμικό. Οι αλματώδεις ταχύτητες, στις οποίες κινείται η τεχνολογία, θα υποχρεώσουν τις ασφαλιστικές εταιρείες να στελεχώσουν τα τμήματά τους με προσωπικό που μπορεί να χειριστεί τα σύγχρονα ασφαλιστικά εργαλεία που ο ίδιος ο πελάτης, πλέον, αναζητεί.

 

 

 

 

Δειτε Επισης

TRUST INSURANCE CYPRUS - Η Trust καλωσορίζει το μέλλον
EUROLIFE - Συμβόλαιο αξιοπιστίας
ΑNCORIA - Με ποιότητα και αξιοπιστία
ΧΑΡΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΔΕΠΕ- Η δικαιοσύνη στον ασφαλιστικό τομέα
Στην εποχή του insurtech