Με +531% "τρέχουν" τα online super market
11:21 - 05 Μαρτίου 2021
Συνεχίζεται και τη φετινή χρονιά με αμείωτο ρυθμό η ανάπτυξη του e-grocery στην Ελλάδα. Τον Ιανουάριο, οπότε και υπάρχουν τα τελευταία επίσημα στοιχεία για την αγορά των online super market, η ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό κανάλι της συγκεκριμένης αγοράς εμφάνισε ανάπτυξη 531% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Σε σχέση με τον Δεκέμβριο, περίοδο κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιείται η μεγαλύτερη κατανάλωση κάθε έτος λόγω της εορταστικής περιόδου, οι πωλήσεις στο συγκεκριμένο κανάλι σημείωσαν πτώση 15%.
Τάση η οποία αν διατηρηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια τη φετινής χρονιάς θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις στο συγκεκριμένο κανάλι πολύ πάνω από τα 250 εκατ. ευρώ.
Πέρυσι οι πωλήσεις του e-grocery στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 262% ξεπερνώντας τα 163 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group που περιλαμβάνουν τα e-shops των σούπερ μάρκετ και τις πλατφόρμες delivery εκτός των e-fresh.gr και Market In.
Παρά την αύξηση του τζίρου το μέσο καλάθι από 100,1 ευρώ που ήταν η αξία του το πρώτο τρίμηνο, "υποχώρησε” στα 82,4 ευρώ, το καλοκαίρι στα 77,8 ευρώ και διαμορφώθηκε στα 79,9 ευρώ το τέταρτο τρίμηνο. Και αυτό γιατί ότι οι καταναλωτές πραγματοποιούσαν πιο συχνά οnline παραγγελίες.
Την ίδια στιγμή έρευνα της Nielsen που πραγματοποιήθηκε σε 850 Έλληνες, διαδικτυακούς αγοραστές, προκύπτει πως σχεδόν το 1/5 (21%) των ερωτηθέντων άρχισαν να ψωνίζουν διαδικτυακά πριν από λιγότερο από έναν χρόνο.
Ένα εξίσου ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι Έλληνες διαδικτυακοί αγοραστές γίνονται πιο ενεργοί προς το τέλος της εβδομάδας με το 41% να δηλώνει την Παρασκευή, το Σάββατο ή την Κυριακή ως την προτιμώμενη ημέρα αγορών τους. Ο πιο δημοφιλής χρόνος αγορών είναι περίπου 6-10 μ.μ. ( 21% όλων των αγοραστών στο διαδίκτυο προτιμούν αυτήν την χρονική ζώνη).
Όσον αφορά τις συσκευές που χρησιμοποιούν για να κάνουν τις αγορές τους, τα smartphone έχουν πλέον γίνει περισσότερο δημοφιλή από ότι οι φορητοί υπολογιστές ή οι επιτραπέζιοι υπολογιστές.
Το 62% των αγοραστών στο διαδίκτυο στην Ελλάδα χρησιμοποιούν smartphone για να κάνουν τις αγορές τους έναντι 48% που χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές, γεγονός που σημαίνει ότι είναι συνηθισμένοι να κάνουν αγορές εν κινήσει.
ΠΗΓΗ: capital.gr