Powered by

Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν την προοπτική ενός ακόμη χαμένου καλοκαιριού

Οι τελευταίες δυσκολίες για την επανέναρξη των αεροπορικών ταξιδιών προκαλούν ανησυχία ότι πρόκειται να υπάρξει μείωση της ρευστότητας στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Ένα δεύτερο χαμένο καλοκαίρι λόγω κορονοϊού πιθανότατα θα προκαλούσε μια σειρά από πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών, παράλληλα με την επανάληψη των διασώσεων του 2020, των περικοπών των θέσεων εργασίας και των αναβολών και των ακυρώσεων των παραδόσεων νέων αεροσκαφών, σύμφωνα με τους συμβούλους της IBA Group.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η αισιοδοξία που είχε ανεβάσει τον δείκτη Bloomberg World Airlines Index στο υψηλότερο σημείο από την αρχή της πανδημίας είχε εξανεμιστεί.

Η TUI AG, ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας στον κόσμο, μείωσε το καλοκαιρινό της πρόγραμμα υπολογίζοντας μια περίοδο αιχμής που δεν θα ξεκινήσει πριν από τον Ιούλιο, τουλάχιστον δύο μήνες αργότερα από το κανονικό. Η Ryanair Holdings Plc πραγματοποίησε συνέντευξη τύπου για να διαβεβαιώσει τους επίδοξους παραθεριστές ότι θα μπορούσαν να αλλάξουν πτήσεις δωρεάν και τους προειδοποίησε να μην «πανικοβληθούν» από αρνητικές ειδήσεις.

«Η κατάσταση αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη», δήλωσε ο Stuart Hatcher της IBA σε συνέντευξή του. Οι κυβερνήσεις γνωρίζουν ότι η καθυστέρηση της επανέναρξης των αεροπορικών ταξιδιών θα σημαίνει περισσότερες ζημιές για την αεροπορική βιομηχανία, αλλά έχουν τρομάξει από τα αυξανόμενα ποσοστά κρουσμάτων παρότι συνεχίζεται η διάθεση των εμβολίων, είπε.

Οι ευρωπαίοι αερομεταφορείς έχουν αισθανθεί ιδιαίτερα τη ζοφερή κατάσταση λόγω των αυξανόμενων κρουσμάτων και των νέων lockdown. Οι εταιρείες που εστιάζουν στην ψυχαγωγία, όπως η TUI και η Ryanair, χρησιμοποιούν συνήθως τους πρώτους τρεις μήνες του έτους για καλοκαιρινές κρατήσεις, κερδίζοντας έτσι την απαιτούμενη ρευστότητα για να εργαστούν καθώς προετοιμάζουν τις δραστηριότητές τους.

Η TUI, που εξυπηρετεί Γερμανούς και Βρετανούς ταξιδιώτες που κατακλύζουν τη Μεσόγειο τους θερμότερους μήνες, δήλωσε την Πέμπτη ότι έχει αρκετή ρευστότητα για να διαρκέσει «μέχρι το καλοκαίρι», χωρίς να γίνει πιο συγκεκριμένη. Ο ιδιοκτήτης της British Airways IAG SA εξασφάλισε ένα νέο δάνειο χρησιμοποιώντας ως εγγύηση τα πολυπόθητα παράθυρα διαθεσιμότητας προσγειώσεων και απογειώσεων στο αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου.

Τα ταξίδια πρέπει να ξεκινήσουν έως την 1η Ιουλίου αλλιώς οι αερομεταφορείς κινδυνεύουν να χάσουν τους ελάχιστους μήνες που τους αποφέρουν το μεγαλύτερο μέρος των ετήσιων κερδών, δήλωσε την Πέμπτη ο Ben Smith, διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM.

«Αυτό που είναι κρίσιμο για τον Ιούλιο είναι ότι το τρίτο τρίμηνο, για την πλειονότητα των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων, είναι το βασικό τρίμηνο για να επιβιώσουν στη διάρκεια του έτους», δήλωσε ο Smith σε μια ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε από την ομάδα lobbying Airlines for Europe. Η ομάδα πιέζει για την ταχεία έγκριση των λεγόμενων διαβατηρίων εμβολιασμού και για τον τερματισμό των καραντινών, που λέει ότι σκοτώνει τη ζήτηση.

 

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Σε ποια χώρα εργάζονται λιγότερο απ’ όλους τους Ευρωπαίους–Η θέση της Ελλάδας
Black Friday: Τemu και Shein εκτοξεύουν το κόστος μάρκετινγκ αγοράζοντας ακριβά… λέξεις-κλειδιά
Στο 3% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, στο 2,3% στην ευρωζώνη
Θα παρέμβει η ΕΚΤ στα γαλλικά ομόλογα; Τα σενάρια και το όπλο του TPI
To bitcoin «γλυκοκοιτάζει» και πάλι τα $100.000
Ισπανία: Σε υψηλό τριών μηνών ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
ΗΠΑ: Με ρυθμό 2,8% «έτρεξε» η οικονομία το τρίτο τρίμηνο
Goldman Sachs: Τι προτείνει στους επενδυτές για το 2025
Γκούλσμπι (Fed): Πρέπει να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων
Bitcoin: Tι σημαίνει για την τιμή του η πιθανή δημιουργία εθνικού αποθέματος στις ΗΠΑ