Powered by

Απάτη $36 εκατ.: Τούρκοι πούλησαν σε Ελβετούς βαμμένες πλάκες για χαλκό

Η ελβετική εταιρεία Mercuria Energy Group Ltd. που εμπορεύεται μέταλλα και πετρέλαιο συμφώνησε το περασμένο καλοκαίρι στην αγορά χαλκού αξίας 36 εκατ. δολαρίων από προμηθευτή της στην Τουρκία, αλλά όταν τα φορτία έφτασαν στον προορισμό τους στην Κίνα, διαπιστώθηκε ότι στα κοντέινερ υπήρχαν βαμμένες πλάκες.

Η ιστορία μοιάζει με σενάριο ταινίας με την ελβετική εταιρεία να υποστηρίζει ότι πριν ακόμα ξεκινήσει το ταξίδι του φορτίου από ένα λιμάνι κοντά στην Κωνσταντινούπολη προς την Κίνα, περίπου 6.000 τόνοι χαλκού αφαιρέθηκαν και αντικαταστάθηκαν από πλάκες βαμμένες ώστε να μοιάζουν με το μέταλλο.

Η περίεργη υπόθεση υπογραμμίζει όπως αναφέρει το Bloomberg τους κινδύνους απάτης ακόμα και όταν διενεργούνται έλεγχοι.

Η τουρκική αστυνομία συνέλαβε 13 άτομα σε σχέση με την απάτη του χαλκού. Η ελβετική Mercuria, μία από τις πέντε μεγαλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες εμπορίας πετρελαίου και μετάλλων στον κόσμο, ζητά αποζημίωση τόσο στα τουρκικά δικαστήρια όσο και σε μια υπόθεση διαιτησίας στο Ηνωμένο Βασίλειο εναντίον της τουρκικής Bietsan, της εταιρείας με την οποία είχε συμφωνήσει για την αγορά  του χαλκού. Επίσης, υπέβαλε μήνυση κατά αγνώστων στην τουρκική αστυνομία και την εισαγγελία για κλοπή του φορτίου και ασφαλιστική απάτη.

Οι προσπάθειες του πρακτορείου Bloomberg να επικοινωνήσουν με τα γραφεία της Bietsan στο Tekirdag απέβησαν άκαρπες.

«Οι ύποπτοι έχουν τεθεί υπό κράτηση και εκτιμάται ότι εμπλέκονται με διάφορους τρόπους σε αυτό το οργανωμένο εγκλήμα κατά της Mercuria», άναφέρει ανακοίνωση της εταιρείας με την οποία ευχαριστεί το Τμήμα Οικονομικών Εγκλημάτων της Κωνσταντινούπολης.

Τον περασμένο Ιούνιο, η Mercuria συμφώνησε να αγοράσει χαλκό από την Bietsan, έναν Τούρκο προμηθευτή με τον οποίο είχε συνεργαστεί στο παρελθόν, σύμφωνα με τον Sinan Borovali, τον δικηγόρο της Mercuria στην Τουρκία. Φαίνεται πως ο χαλκός φορτώθηκε στην πρώτη αποστολή εμπορευματοκιβωτίων και ελέγχθηκε από εταιρεία ελέγχου και επιθεώρησης. Τα δοχεία σφραγίστηκαν με τις ανάλογες σφραγίδες που χρησιμοποιούνται.

Ωστόσο, όπως δήλωσε ο δικηγόρος της Mercuria σε συνέντευξή του τα εμπορευματοκιβώτια ανοίχτηκαν και ο χαλκός αντικαταστάθηκε από πλάκες βαμμένες στο χρώμα του χαλκού.

Τα πλοία με τα εμπορευματοκιβώτια κατέπλευσαν στο λιμάνι του Αμπάρλι όπου και παρέμειναν για λίγες μέρες κατά τη διάρκεια των οποίων τις νύχτες αντικαθιστούσαν τον χαλκό με τις βαμμένες πλάκες. Όταν τα πλοία ξεκίνησαν το ταξίδι τους για την Κίνα, η Mercuria κατέβαλε 36 εκατ. δολάρια σε πέντε δόσεις με την τελευταία να καταβάλεται στις 20 Αυγούστου 2020, σύμφωνα με τα έγγραφα που παρέδωσε η εταιρεία στις Τουρκικές αρχές. Η απάτη αποκαλύφθηκε όταν τα πλοία άρχισαν να φθάνουν στο κινεζικό λιμάνι Lianyungang αργότερα τον ίδιο μήνα.

Κανονικά, σε τέτοιες περιπτώσεις μη παράδοσης, ο εμπορικός οίκος μπορεί να υποβάλει αξιώσεις στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο του φορτίου. Ωστόσο, η Mercuria διαπίστωσε ότι μόνο ένα από τα επτά συμβόλαια που χρησιμοποίησε η τουρκική εταιρεία για να ασφαλίσει το φορτίο ήταν πραγματικό. Τα υπόλοιπα ήταν πλαστά.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Σε ποια χώρα εργάζονται λιγότερο απ’ όλους τους Ευρωπαίους–Η θέση της Ελλάδας
Black Friday: Τemu και Shein εκτοξεύουν το κόστος μάρκετινγκ αγοράζοντας ακριβά… λέξεις-κλειδιά
Στο 3% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, στο 2,3% στην ευρωζώνη
Θα παρέμβει η ΕΚΤ στα γαλλικά ομόλογα; Τα σενάρια και το όπλο του TPI
To bitcoin «γλυκοκοιτάζει» και πάλι τα $100.000
Ισπανία: Σε υψηλό τριών μηνών ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
ΗΠΑ: Με ρυθμό 2,8% «έτρεξε» η οικονομία το τρίτο τρίμηνο
Goldman Sachs: Τι προτείνει στους επενδυτές για το 2025
Γκούλσμπι (Fed): Πρέπει να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων
Bitcoin: Tι σημαίνει για την τιμή του η πιθανή δημιουργία εθνικού αποθέματος στις ΗΠΑ