IKEA: Τάση για σπίτι λειτουργικό και άνετο
06:52 - 23 Φεβρουαρίου 2021
Για τον τομέα του home improvement - DIY μας μίλησε ο country manager της ΙΚΕΑ Κύπρου, Πέτρος Παπαϊωάννου, ο οποίος αναφέρθηκε στις νέες τάσεις που έχει φέρει στον κλάδο η πανδημία και στις δράσεις τις οποίες ανέλαβε η εταιρεία του, ανταποκρινόμενη με επιτυχία στις ανάγκες της αγοράς. Στις σημαντικότερες συγκαταλέγεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας, στο πλαίσιο του οποίου αναπτύχθηκαν το IKEA app, το virtual walkthrough και το chat bot που απαντάει άμεσα στα ερωτήματα των πελατών.
Διαβάστε ακόμα:
Πού επένδυσαν τα 222 κυπριακά funds
Νέο ξενοδοχείο μόνο για ενήλικες ανοίγει φέτος στον Πρωταρά
TΟ HOME IMPROVEMENT
Σύμφωνα με τον κ. Παπαϊωάννου, ανέκαθεν ο Κύπριος καταναλωτής ενδιαφερόταν για το σπίτι του, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε να μεγαλώνει η επιθυμία του κόσμου να δημιουργήσει ένα σπίτι πιο λειτουργικό και άνετο, το οποίο να ανταποκρίνεται στο γούστο και στις ανάγκες του. «Ιδιαίτερα τον χρόνο που πέρασε, λόγω της πανδημίας και του αναγκαστικού περιορισμού στο σπίτι, ο καταναλωτής είχε την ευκαιρία να δει τι χρειάζεται και να ψάξει να βρει λύσεις για ανανέωση ή ανακαίνιση των χώρων του, προκειμένου να κάνει καλύτερη την καθημερινή του ζωή», εξηγεί και σημειώνει ότι όσον αφορά την επίπλωση και τον εξοπλισμό σπιτιού, ο καταναλωτής ψάχνει γρήγορους, ποιοτικούς και οικονομικούς τρόπους να ανανεώσει διάφορους χώρους του σπιτιού του: «Ιδιαίτερη έμφαση δίνει στην ανανέωση του σαλονιού και του υπνοδωματίου, αλλά και στην ανακαίνιση της κουζίνας, που είναι η καρδιά του σπιτιού. Προτεραιότητα δίνει όμως και στη βελτίωση των εξωτερικών χώρων του σπιτιού, τους οποίους στην Κύπρο χρησιμοποιούμε πολλούς μήνες του χρόνου. Πρέπει, επίσης, να πούμε ότι εδώ και ένα χρόνο, κατά την περίοδο της πανδημίας, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον για δημιουργία χώρου γραφείου στο σπίτι με άνετα και λειτουργικά έπιπλα και σωστό εξοπλισμό, αφού λόγω των συνθηκών πολύς κόσμος εργάζεται πλέον από τον δικό του χώρο».
H ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ
Μιλώντας για το 2020, το lockdown και τον περιορισμό στο σπίτι, o country manager της ΙΚΕΑ Κύπρου σημείωσε ότι οι νέες συνθήκες έφεραν πολλές αλλαγές στην καθημερινότητα και στις συνήθειές μας, τονίζοντας ότι στο πλαίσιο αυτό πρόκληση απετέλεσε για την εταιρεία του ο ψηφιακός μετασχηματισμός. «Στην ΙΚΕΑ προσαρμοστήκαμε στα νέα δεδομένα, εκμεταλλευόμενοι την έγκαιρη επένδυση που είχαμε πραγματοποιήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό, έτσι ώστε να καλύπτεται η ανάγκη των καταναλωτών να έχουν άμεση πρόσβαση στο brand μας ανά πάσα ώρα και στιγμή, όπου κι αν βρίσκονται. Στόχος μας ήταν, και είναι, να βελτιώνουμε συνεχώς την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών μας, από όπου κι αν επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους», επισημαίνει και συμπληρώνει: «Επενδύουμε συνεχώς στην τεχνολογία για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη και έτσι μπορέσαμε να αντεπεξέλθουμε με επιτυχία στις νέες συνθήκες. Εξελίξαμε το ΙΚΕΑ App, ώστε οι καταναλωτές μας να μπορούν να κάνουν τις αγορές τους από εκεί. Λανσάραμε το virtual walkthrough, το οποίο μας έδωσε τη δυνατότητα να δίνουμε πρόσβαση στο κατάστημα ΙΚΕΑ μέσα από την εικονική πραγματικότητα την περίοδο που έπρεπε να είναι κλειστό και εισαγάγαμε το chat bot που απαντάει άμεσα στα ερωτήματα των πελατών μας».
ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΙΚΕΑ
Περιγράφοντας τις επιλογές λύσεων της ΙΚΕΑ, ο κ. Παπαϊωάννου σημείωσε αρχικά ότι στόχος είναι να προσφέρεται μια μεγάλη γκάμα καλοσχεδιασμένων και λειτουργικών προϊόντων σε τιμές τόσο χαμηλές, έτσι ώστε οι περισσότεροι άνθρωποι να μπορούν να τα αποκτήσουν.
Στο κατάστημα ΙΚΕΑ Λευκωσίας και στο κέντρο σχεδιασμού και παραγγελίας ΙΚΕΑ στη Λεμεσό παρουσιάζονται ολοκληρωμένα δωμάτια σπιτιού - σαλόνια, τραπεζαρίες, κουζίνες, υπνοδωμάτια, μπάνια, γραφεία και παιδικά υπνοδωμάτια. Μέσα από αυτά οι επισκέπτες παίρνουν έμπνευση, καθώς και αμέτρητες ιδέες και λύσεις για το πώς μπορούν να διαμορφώσουν και το δικό τους σπίτι, σύμφωνα με τις ανάγκες τους, το προσωπικό τους γούστο, αλλά και τον προϋπολογισμό τους.
Το κατάστημα ΙΚΕΑ προσφέρει μια ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία για όλη την οικογένεια, καθώς οι επισκέπτες, μεταξύ άλλων, μπορούν να κάνουν ένα όμορφο διάλειμμα στο εστιατόριο για γεύμα, σνακ ή καφέ, ενώ τα παιδιά μπορούν να διασκεδάσουν με ασφάλεια στον παιδότοπο smaland.
Επιπρόσθετα, μέσω του ΙΚΕΑ e-shop, οι καταναλωτές έχουν άμεση πρόσβαση στα προϊόντα της ΙΚΕΑ, βρίσκουν λύσεις που εξυπηρετούν τις δικές τους ανάγκες και μπορούν να κάνουν τις αγορές τους εύκολα και γρήγορα από την άνεση του σπιτιού τους: «Η ΙΚΕΑ ξεχωρίζει, επίσης, για την πληθώρα των υπηρεσιών της, την υποστήριξη πριν και μετά την αγορά, τη γενναιόδωρη πολιτική επιστροφών, την πολυετή εγγύηση που συνοδεύει αρκετά από τα προϊόντα της, όπως για παράδειγμα τις κουζίνες που συνοδεύονται με 25 χρόνια δωρεάν εγγύηση, τη δυνατότητα άμεσης αγοράς, μεταφοράς και τοποθέτησης των προϊόντων».
ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
Ο κ. Παπαϊωάννου προβλέπει ότι «όπως δείχνουν τα πράγματα, στο μέλλον θα δούμε μικρότερα σπίτια και διαμερίσματα και οι έξυπνες λύσεις οργάνωσης θα πρωταγωνιστούν στις επιλογές των καταναλωτών», αλλά και ότι, «λαμβάνοντας υπόψη ότι πια πολλοί από εμάς δουλεύουμε από το σπίτι, και ενδεχομένως αυτή η κατάσταση να συνεχίσει να ισχύει σε κάποιο βαθμό, τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει μεγαλύτερη ανάγκη διαμόρφωσης ενός χώρου εργασίας στο σπίτι». Επιπρόσθετα, παρατηρεί, πως «το τελευταίο διάστημα έχει γίνει πιο έντονη η ενασχόληση με τη μαγειρική και όλο και περισσότερος κόσμος θέλει να ανανεώσει την κουζίνα του και να την κάνει λειτουργική και άνετη τόσο όσον αφορά τα έπιπλα και την οργάνωση όσο και στις ηλεκτρικές συσκευές». Σχετικά με τον στόχο της εταιρείας για το 2021, αυτός παραμένει, σύμφωνα με τον ίδιο, η συνέχιση της προσφοράς μίας άριστης και ολοκληρωμένης αγοραστικής εμπειρίας, προκειμένου να διατηρηθεί και να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στη μάρκα ΙΚΕΑ.
ΠΙΟ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΟΣ Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ
Μιλώντας για τον σύγχρονο καταναλωτή και τις απαιτήσεις του, ο κ. Παπαϊωάννου παρατηρεί ότι λόγω της ευρείας χρήσης του διαδικτύου, των επιρροών από τα ταξίδια στο εξωτερικό, καθώς και των δυνατοτήτων που μας παρέχει, πλέον, η τεχνολογία, έχει γίνει πιο επιλεκτικός. «Ο καταναλωτής είναι πολύ ενημερωμένος, κάνει έρευνα, δοκιμάζει, συγκρίνει και μετά αποφασίζει τι θα επιλέξει. Επίσης, λόγω και της πανδημίας, παρατηρήθηκε έντονη στροφή στις ηλεκτρονικές αγορές. Ο περιορισμός στο σπίτι καθώς και η ανάγκη για πιο ασφαλείς συναλλαγές, οδήγησαν το κοινό στο διαδίκτυο. Αυτή είναι μια τάση που ενδεχομένως να καθιερωθεί και μετά το τέλος της πανδημίας» εξηγεί. Ερωτηθείς για τα χαρακτηριστικά του πελατολογίου της εταιρείας του, σημειώνει ότι «όραμά μας στην ΙΚΕΑ είναι να δημιουργήσουμε μία καλύτερη καθημερινή ζωή στο σπίτι για τους πολλούς.
Οι πελάτες μας, λοιπόν, είναι γυναίκες και άντρες διαφόρων ηλικιών, από όλα τα μορφωτικά επίπεδα».
Facts & Figures
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: H.M. HOUSEMARKET (CYPRUS)
Η ΙΚΕΑ βρίσκεται στην Κύπρο από τον Σεπτέμβριο του 2007, αρχής γενομένης με το κατάστημά της στη Λευκωσία. Από το 2015 δραστηριοποιείται και στο ηλεκτρονικό εμπόριο με το ΙΚΕΑ e-shop, ενώ από τον Ιούλιο του 2019 λειτουργεί και στη Λεμεσό με το κέντρο σχεδιασμού και παραγγελίας.
ΠΡΟΪΟΝΤΑ: Έπιπλα και εξοπλισμός σπιτιού
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΙΚΕΑ ΚΥΠΡΟΥ:
Πέτρος Παπαϊωάννου
ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
Ο διευθυντής της ΙΚΕΑ Κύπρου πλαισιώνεται από μια διευθυντική ομάδα 10 ατόμων.
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ:
340 άτομα
ΕΤΗΣΙΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ:
45 εκατομμύρια ευρώ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ Τ.Μ.:
Κατάστημα ΙΚΕΑ Λευκωσίας 20.000 τ.μ.,
Κέντρο Σχεδιασμού και Παραγγελίας ΙΚΕΑ στη Λεμεσό 1.900 τ.μ.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
Διεύθυνση: Βεργίνας 1, 2030, Στρόβολος,
τηλέφωνο: 22502502,
e-mail: cs.cyprus@ikea.com.cy