Clubhouse: Πώς δημιουργήθηκε ένα νέο μέσο κοινωνικής δικτύωσης αξίας $1 δισ.
10:20 - 16 Φεβρουαρίου 2021
Ο Rohan Seth και ο Paul Davison είναι οι ιδρυτές του νέου, αγαπημένου μέσου κοινωνικής δικτύωσης της Σίλικον Βάλεϊ, Clubhouse. Όμως όταν συνεργάστηκαν, για πρώτη φορά, ώστε να συγκεντρώσουν χρηματοδότηση, δεν ήταν για την εφαρμογή τους. Πριν από δύο χρόνια, η νεογέννητη κόρη του Seth διαγνώστηκε με μία εξαιρετικά σπάνια γενετική μετάλλαξη, για την οποία δεν υπάρχει θεραπεία. Έτσι, ο Seth έκανε ό,τι θα έκανε κάθε γονιός. Αρχικά, μίλησε με ειδικούς και έψαξε σε κάθε γωνία του διαδικτύου για να βελτιώσει, όσο μπορεί, την κατάσταση της μικρής Lydia. Και έπειτα, σαν σωστός πατέρας της τεχνολογικής βιομηχανίας, άρχισε έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό, αφιερωμένο στην έρευνα για την καταπολέμηση της ασθένειας.
Το φθινόπωρο του 2019, όταν επεξεργαζόταν την ιδέα του ΜΚΟ στο κεφάλι του, ο Seth επικοινώνησε με τον Davison, αλλά και πολλούς άλλους επαγγελματίες από τον κόσμο της tech. Από αυτό το εγχείρημα πρόεκυψαν δύο θετικές συνέπειες. Πρωτίστως, ο Lydia Accelerator, όπως ονόμασε την οργάνωση επειδή επιταχύνει την επινόηση μία θεραπείας, έχει συγκεντρώσει πάνω από δύο εκατομμύρια δολάρια. Και δεύτερον, οι συζητήσεις του Seth και του Davison τους οδήγησαν στην ίδρυση του Clubhouse, που μετά από τον πιο πρόσφατο επενδυτικό γύρο είναι, πλέον, επίσημα startup «μονόκερος»
Πρόκειται για ένα νέο social media, που εστιάζει περισσότερο στο «social» και γυρνά την πλάτη του στο «media». Στο Clubhouse, οι χρήστες δημιουργούν ψηφιακά δωμάτια, όπου γίνονται συζητήσεις σε όλων των ειδών τα θέματα. Η εφαρμογή βρίσκεται ακόμη στην δοκιμαστική φάση της, το οποίο σημαίνει πως για να εγγραφεί κανείς πρέπει να λάβει πρόσκληση από ένα ήδη υπάρχον μέλλος. Αν, όμως, κάποιος καταφέρει να μπει στην πλατφόρμα, τότε ίσως να πετύχει επωνύμους σαν τον Drake και τον Ashton Kutcher σε κάποιο «δωμάτιο». Το Clubhouse διαφέρει από άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο ότι δεν εστιάζει στον γραπτό λόγο ή στις εικόνες, όπως το Twitter, το Instagram και το Facebook. Στην ουσία, θυμίζει ένα ψηφιακό συνέδριο, όπου ο χρήστης βλέπει τα διάφορα «πηγαδάκια» που έχουν δημιουργηθεί και επιλέγει σε ποια συζήτηση θέλει να συμμετάσχει ή απλά να ακούσει. Η εφαρμογή λειτουργεί εδώ και δέκα μήνες και πρόσφατα, χρησιμοποιήθηκε από δύο εκατομμύρια χρήστες μέσα σε μία εβδομάδα, όπως αναφέρει το Business Insider.
Είναι λες και οι δύο άνδρες δημιούργησαν ένα νέο, πολλά υποσχόμενο «παίκτη» στον κόσμο των social media εν μία νυκτί, όμως ο Seth και ο Davison προσπαθούν εδώ και μία δεκαετία, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, να χτίσουν το επόμενο μεγάλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Οι δυο τους γνωρίστηκαν το 2011, μέσω ενός κοινού φίλου, αλλά κάλλιστα θα μπορούσαν να είχαν συναντηθεί πολύ νωρίτερα. Αμφότεροι, αποφοίτησαν από το Stanford-με τέσσερα χρόνια διαφορά-και άρχισαν να δουλεύουν στην Google τον ίδιο μήνα.
Αφότου ολοκλήρωσε την πρακτική του στον τεχνολογικό γίγαντα το 2006, ο Davison έκανε ένα MBA και έπιασε δουλεία σε μία εταιρεία διαχείρισης δεδομένων, η οποία εξαγοράστηκε από την Google. Μετά την πώληση, ίδρυσε την Highlight, μία εφαρμογή που επιτρέπει στους χρήστες της να μοιράζονται την τοποθεσία τους όταν βρίσκονται κοντά σε έναν φίλο τους ή σε κάποιον με παρόμοια ενδιαφέροντα. Πέρα από ένα αρχικό κύμα ενθουσιασμού, η πρώτη απόπειρα του Davison θεωρήθηκε αποτυχημένη. Ακολούθησαν άλλα τρία startup που ποτέ δεν κατάφεραν κάτι ουσιαστικό και τελικά, η Pinterest αγόρασε και έκλεισε τις εφαρμογές, προσλαμβάνοντας τον ιδρυτή τους. Ο Davison έμεινε μόνο για δύο χρόνια στην Pinterest, προτού αναλάβει ηγετική θέση σε μία αγορά για κρυπτονομίσματα.
O Seth, από την άλλη, δούλεψε στην Google για έξι χρόνια, κάνοντας το λογισμικό εντοπισμού τοποθεσίας της εταιρείας πιο έξυπνο και συμβάλλοντας στα πρώτα βήματα της εξέλιξης του Android. Έπειτα, μαζί με έναν πρώην υπάλληλο της Microsoft, έφερε στη ζωή το Memry Labs, το οποίο με τη σειρά του δημιουργούσε εφαρμογές. Όπως και με την περίπτωση του Davison, κανένα από τα έξι διαφορετικά project του Seth δεν γνώρισαν επιτυχία, με έναν επενδυτή να εξαγοράζει την Memry Labs το 2015, κυρίως για να πάρει τις υπηρεσίες του ιδρυτή της.
Τον πρώτο του χρόνο ως πατέρας, ο Seth τον πέρασε ψάχνοντας τι μπορεί να κάνει για να βοηθήσει την κόρη του, έχοντας ακούσει από τους γιατρούς πως δεν υπάρχει θεραπεία, λόγω της σπανιότητας της ασθενείας της. Τελικά, έμαθε πως η Lydia, που αντιμετωπίζει σοβαρές διανοητικές και σωματικές δυσκολίες, χρειάζεται ένα ειδικό, προσωποποιημένο φάρμακο για την συγκεκριμένη γενετική μετάλλαξη. Εκείνος και η γυναίκα του βρήκαν μία ομάδα επιστημόνων, οι οποίοι ήταν διατεθειμένοι να αρχίσουν την εξέλιξη φαρμάκων για ασθενείς σαν την Lydia, αλλά το ζευγάρι δεν μπορούσε να χρηματοδοτήσει την έρευνα.
Έτσι, λοιπόν, πρόεκυψε ο Lydia Accelerator και οι συζητήσεις μεταξύ του Davison και του Seth. Οι δυο τους αποφάσισαν να μπουν, για τελευταία φορά, στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πρώτα, ίδρυσαν το Talkshow, μέσω του οποίου μπορούσε κανείς να ηχογραφήσει ζωντανά ένα podcast και παράλληλα να δέχεται ερωτήσεις. Μετά από μερικές δοκιμές, παρατήρησαν πως περισσότερο από κάθε άλλη λειτουργία της εφαρμογής, οι χρήστες λάτρευαν να συμμετέχουν στις αγαπημένες τους εκπομπές. Βλέποντας τις προτιμήσεις του κόσμου, ο Seth και ο Davison έκαναν μερικές αλλαγές στην πλατφόρμα, δημιουργώντας το Clubhouse. Ούτε καν έναν χρόνο αργότερα, το startup έχει μαζέψει 110 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση και αξιολογείται στα 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr