Π. Νικολάου: Στόχος μας το Lifestyle Banking
10:15 - 08 Δεκεμβρίου 2021
Η Τράπεζα Κύπρου είναι ο μεγαλύτερος οργανισμός στην Κύπρο και market leader στον τραπεζικό τομέα. Αυτό ανέφερε ο Πανίκος Νικολάου, CEO της Τράπεζας Κύπρου, μιλώντας ενώπιον του 9oυ Banking Forun & FinTech Expo κάνοντας αναφορά σε δύο ημερομηνίες σταθμούς για την Τράπεζα, το 1943 οπόταν η Τράπεζα εισήγαγε το «Κοινόν Κυπρίων», καθώς και το 1960 οπόταν έγινε η εισαγωγή του «Ευλάμπιος» ενός προγράμματος για αυτοματοποιημένες διαδικασίες και την χρήση υπολογιστών.
Ο κ. Νικολάου τόνισε πως σήμερα η Τράπεζα Κύπρου έχει παραχωρήσει δάνεια ύψους €10 δις και οι καταθέσεις της ανέρχονται στα €17 δις. Πρόσθεσε πως τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν αναδιαρθρωθεί δάνεια ύψους €7,5 δις, ενώ στα €14 δις ανέρχεται η μείωση των κόκκινων δανείων, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο η Τράπεζα Κύπρου καταγράφει μονοψήφιους αριθμούς κόκκινων δανείων.
Τόνισε πως στόχος της Τράπεζας Κύπρου είναι η ψηφιακή της μεταμόρφωση και η προώθηση της χρήσης των ψηφιακών καναλιών από τους πελάτες της. Συγκεκριμένα, ανέφερε, σήμερα υπάρχουν 325.000 χρήστες και γίνονται κάθε χρόνο €31 δις συναλλαγές διαμέσου των ψηφιακών καναλιών.
Πρόσθεσε πως η Τράπεζα θέλει να εμπλουτίσει τις ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρει, να παρέχει περισσότερες υπηρεσίες μέσω κινητών συσκευών, υιοθέτηση ESG κριτηρίων, καθώς και η εισαγωγή των ψηφιακών υπογραφών.
«Δεν είναι η τεχνολογία που αλλάζει τον κόσμο αλλά το όραμα πίσω από την τεχνολογία που αλλάζει τον κόσμο».
Ο Πανίκος Νικολάου στάθηκε σε δύο έργα που τρέχει η Τράπεζα Κύπρου, το sunrise που επιδιώκει την αύξηση των ψηφιακών καναλιών, την εισαγωγή νέου λειτουργικού μοντέλου στα υποκαταστήματα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. «Χρησιμοποιούμε data analytics για να προσφέρουμε υπηρεσίες προσαρμοσμένες στο lifestyle και τις ανάγκες των πελατών».
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται και το έργο «Bank of the future» που στοχεύει στην παροχή υπηρεσιών Secured personal loans και overdraft μέσω κινητού τηλεφώνου. «Θέλουμε να έχουμε προϊόντα και υπηρεσίες και εφαρμογές ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα των πελατών μας. Χρησιμοποιούμε δεδομένα για να λαμβάνουμε γρήγορα και έξυπνες αποφάσεις και λύσεις».
Στόχος επίσης είναι η ανάπτυξη του κατάλληλου οικοσυστήματος προάγοντας την ψηφιακή οικονομία και την χρήση των fintech.
Τόνισε πως όραμα της Τράπεζας Κύπρου είναι να προσφέρει lifestyle banking, υπογραμμίζοντας πως οι τράπεζες που βλέπουν τους εαυτούς τους μόνο ως Loan factories, είναι καταδικασμένες να αποτύχουν.