Oliver Gatzke: Στο επίκεντρο ο πελάτης, όχι η γραφειοκρατία
10:18 - 08 Δεκεμβρίου 2021
Ο πελάτης πρέπει να είναι στο επίκεντρο και όχι η γραφειοκρατία είπε μεταξύ άλλων ο Oliver Gatzke, CEO της Ελληνικής Τράπεζας.
Στη δική του παρουσίαση, στο πλαίσιο του 9th Banking Forum & FinTech Expo, επικεντρώθηκε στην βιομηχανία του τραπεζικού τομέα και τις κύριες προτεραιότητες του κυπριακού τραπεζικού συστήματος.
Μίλησε για τη σημασία της αύξησης της αξίας του τραπεζικού συστήματος για την Κύπρο. Τόνισε επίσης, ότι οι τράπεζες θα πρέπει να βοηθήσουν στο να περάσει ο τραπεζικός τομέας στις επενδυτικές βαθμίδες.
Αναφέρθηκε στα όσα πρέπει να γίνουν από την Ελληνική Τράπεζα, όπως για παράδειγμα η ενσωματώση ψηφιακών τεχνολογιών για τη λήψη αποφάσεων, την βελτίωση του cost-to-income ratio, τη μείωση των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων, την δημιουργία πελατοκεντρικών προϊόντων, την ενσωμάτωση του “Green Deal” στην κυπριακή οικονομία και την τοποθέτηση ατόμων με ηγετικό χαρακτήρα και κουλτούρα εξέλιξης.
Όπως είπε, δύο είναι τα βασικότερα σημεία που θα καθορίσουν το βιώσιμο μέλλον του τραπεζικού τομέα. Το πρώτο αφορά τον υψηλό δείκτη εξόδων/ εσόδων, ο οποίος κινείται προς το 80%, θέτοντας σε κίνδυνο τη μακροπρόθεσμα σταθερότητα του συστήματος και κάνοντας τον τομέα ευάλωτο στον ανταγωνισμό από το εξωτερικό. Όπως τόνισε, το 50% των εξόδων αφορά το εργασιακό κόστος, το οποίο είναι ανελαστικό και πρέπει μειωθεί σημαντικά.
Το δεύτερο σημείο αφορά την ανάγκη των τραπεζών να γίνουν πιο πελατοκεντρικές. «Χρησιμοποιούμε την τεχνολογία υπέρ μας, για να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας» είπε. «Πρέπει να αλλάξουμε το τρόπο που σκεφτόμαστε, μόνο έτσι θα μειώσουμε την γραφειοκρατία.
«Πρέπει να στηρίξουμε και τις προσπάθειες της κυβέρνησης για την προσέλκυση τεχνολογικών εταιρειών στην Κύπρο» τόνισε και εξήγησε ότι η διαδικασία πρέπει να αλλάξει.
Όσον αφορά την πίεση που προέρχεται από τις FinTech εταιρείες προς το τραπεζικό τομέα είπε «Οι τράπεζες και οι FinTech έχουν το δικό τους κομμάτι. Οι τράπεζες δεν θα γίνουν FinTech».
Καταληκτικά, τόνισε ότι «Πρέπει να ξεπεράσουμε τους περιορισμούς αυτής της χώρας για να βελτιώσουμε τον τραπεζικό τομέα, πρέπει να βελτιώσουμε τις εργασιακές συνθήκες, πρέπει να έχουμε στο επίκεντρο τον πελάτη και όχι την γραφειοκρατία.