Jumbo: «Πάνω» οι πωλήσεις ενδεκαμήνου στην Κύπρο
10:26 - 08 Δεκεμβρίου 2021
Αυξημένες κατά περίπου 12%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ήταν κατά τους πρώτους έντεκα μήνες του 2021 οι πωλήσεις των καταστημάτων του ομίλου JUMBO στην Κύπρο, ενώ σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις κατά τον μήνα Νοέμβριο, οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση κατά περίπου 23% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Τον Νοέμβριο του 2021, και δεδομένου ότι το σύνολο των καταστημάτων του ομίλου σε Ελλάδα και Κύπρο παρέμειναν ανοιχτά, οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου 60% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020, όταν κατά ένα μέρος του μήνα το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα, καθώς και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο παρέμειναν κλειστά λόγω lockdown.
Στο σύνολο των έντεκα μηνών (Ιανουάριος- Νοέμβριος 2021), οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου JUMBO αυξήθηκαν κατά +12% περίπου, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Τον Νοέμβριο 2021 το σύνολο των καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο παρέμειναν ανοιχτά, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του Ομίλου να καταγράψουν αύξηση κατά +60% περίπου σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020 όπου κατά ένα μέρος του μήνα το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα καθώς και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο παρέμειναν κλειστά (lockdown).
Στην Βουλγαρία και τη Ρουμανία, όπως εγκαίρως είχε ενημερώσει τους μετόχους- συνεταίρους της η διοίκηση του ομίλου, τον Νοέμβριο του 2021 καταγράφηκε σημαντική μείωση των πωλήσεων. Η εμβολιαστική κάλυψη στις χώρες αυτές παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, ενώ οι μεταβατικές κυβερνήσεις στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το νέο κύμα Covid-19 προβαίνουν σε σπασμωδικές κινήσεις επιβάλλοντας εξαιρετικά σκληρά μέτρα.
Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα:
Στην Κύπρο: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους, καθώς και ελέγχου της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες.
Οι πωλήσεις κατά τον Νοέμβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά + 23% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το 11μηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στην Ελλάδα: Τον Νοέμβριο του 2021, το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε ανοιχτό. Ωστόσο, η αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου οδήγησε σε νέους περιορισμούς στο λιανεμπόριο, δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε σχέση με τα Hyper Market καθώς: Όσοι ενήλικες δεν έχουν εμβολιαστεί ή νοσήσει θα πρέπει να έχουν αρνητικό αποτέλεσμα rapid ή PCR test, ενώ και τα παιδιά θα πρέπει να έχουν αρνητικό self-test για την είσοδό τους σε κατάστημα, περιορίστηκε κατά μία ώρα το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων από Δευτέρα-Παρασκευή.
Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το 11μηνο του έτους (Ιανουάριος-Νοέμβριος 2021) είναι αυξημένες κατά +14% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στη Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με εξαιρετικά σκληρούς περιορισμούς για τη χώρα, δηλαδή με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες.
Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -36% περίπου τον Νοέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Η αύξηση των πωλήσεων κατά το 11μηνο του 2021 περιορίστηκε στο +0,4% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στην Ρουμανία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με υποχρεωτικό των έλεγχο πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες.
Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -18% περίπου τον Νοέμβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το 11μηνο του 2021 είναι αυξημένες +11% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Καθώς οδεύουμε στην τελική ευθεία για τα Χριστούγεννα και εφόσον δεν υπάρξει θεαματική αλλαγή σε Βουλγαρία και Ρουμανία η τάση των πωλήσεων στις χώρες αυτές πιθανολογείται ότι θα συνεχίσει να είναι πτωτική και τον μήνα Δεκέμβριο.
Επιπλέον, η συνεχής αυστηριοποίηση των υφιστάμενων περιοριστικών μέτρων ή επιβολή νέων στην λειτουργία του λιανεμπορίου σε Ελλάδα και Κύπρο, μπορεί να έχει επίδραση στις πωλήσεις του ομίλου, καθώς ο Δεκέμβριος είναι ο πιο σημαντικός μήνας για τη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος για το έτος.