powered by

«Οι FinTech κάνουν αυτό που έπρεπε να κάνουν οι τράπεζες»

Οι τράπεζες μπορούν να κάνουν ότι και οι αναδυόμενες FinTech τόνισε ο Dr. Edwin Van der Ouderaa, Senior Managing Director, Global Lead Customer, Sales and Service, Global Banking, Accenture (Belgium), φτάνει να αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτονται.

Μιλώντας στο πλαίσιο του του 9th Banking Forum & FinTech Expo, ο Dr. Edwin, μίλησε για τον τρόπο που οι FinTech και οι τράπεζες διαμορφώνουν ο ένας τον άλλο.

Όπως είπε όλα είναι πλέον ψηφιακά και e-commerce και ότι εκεί βρίσκεται το εμπόριο, όπως το χαρακτήρισε «Digital by default». Πρώτα πρέπει να σκεφτούμε τι κάνουμε ψηφιακά και μετά φυσικά, εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε.

Ανέφερε ότι οι τράπεζες μπορούν να φτιάξουν ένα super app και να έχουν όλες τις υπηρεσίες τους εκεί. «Όμως ποιο είναι η τράπεζα και ποιο η FinTech» ρώτησε. Άλλη στρατηγική είναι να πάρει κάποιος ένα υφιστάμενο οικοσύστημα και να το μεταφέρει σε μία πλατφόρμα.

«Με όλες αυτές τις FinTech, υπάρχει ένας ξεκάθαρος διαχωρισμός από το τραπεζικό σύστημα. Κάνουν κάτι πολύ διαφορετικό» σχολίασε και τόνισε ότι ο τομέας των FinTech αυξάνεται συνεχώς και ότι αυτό πρέπει να σημαίνει κάτι. Διαχώρισε ωστόσο τις neobanks από τις FinTechs. Ωστόσο  όπως είπε «Αυτές οι εφαρμογές δεν θα έπρεπε να υπάρχουν, επειδή κάνουν ότι θα έπρεπε να κάνουν οι τράπεζες».

Αυτό που πρέπει αν κάνουν οι τράπεζες, και κάνουν οι FinTech είναι πως πρέπει να σκεφτούν πολύ απλά και όχι πολύπλοκα για το σχεδιασμό των ψηφιακών εφαρμογών τους. Έδωσε επίσης το παράδειγμα της SIAM Commercial Bank και το πως από παραδοσιακή τράπεζα, έκανε το άλμα για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, και πως μέσα από αυτή την κίνηση οδήγησε την τράπεζα να ισχυροποιήσει την θέση της στην αγορά.

Ένα άλλο σημείο όπου αναφέρθηκε είναι ο τρόπος επικοινωνίας των τραπεζών με τους πελάτες, και ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσω βιντεοκλήσεων, 24ώρες το 24ώρο, και αν χρειαστεί τότε θα γίνει φυσική επικοινωνία. «Το παράδοξο που παρατηρούμε, σε όσες τράπεζες υιοθέτησαν αυτό το μέτρο, είναι ότι λιγότεροι δουλεύουν πλέον στη τράπεζα, αλλά υπάρχουν περισσότερες κλήσεις» σχολίασε.

Καταλήγοντας τόνισε ξανά για επανασχεδιασμό με βάση την extreme απλότητα και το 0% service, να υπάρχει η λογική της Amazon, και η εξυπηρέτηση να είναι Digital-by-default.

Δειτε Επισης

Σε κέρδη 4,5 δις ευρώ στοχεύουν οι ελληνικές τράπεζες το 2025
Κάλεσμα Συνδέσμου Εξαγοράς Πιστώσεων σε δανειολήπτες-Επικαιροποιήστε άμεσα τα στοιχεία σας
Άλμα στα νέα δάνεια τον Μάρτιο με ώθηση από τα μεγάλα επιχειρηματικά-Μείωση στα επιτόκια
Οριακή μείωση ΜΕΔ στον τραπεζικό τομέα τον Φεβρουάριο-Περιορίστηκαν στα €1,55 δις
Αναβάθμισε τις καταθέσεις της Τρ. Κύπρου ο Moody’s-Η υψηλότερη αξιολόγηση μεταξύ ελληνικών και κυπριακών τραπεζών
Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (Κύπρου): Με ισχυρή ανάπτυξη και σημαντικά κέρδη κλείνει το 2024
ΣΥΠΡΟΔΑΤ: Προσωρινή ανακούφιση σε «εγκλωβισμένους» αγοραστές το πάγωμα εκποιήσεων έως τον Ιούλιο
Στον όγδοο πανευρωπαϊκό διαγωνισμό European Money Quiz η Κύπρος-Πάνε Βρυξέλλες οι νικητές από το Γυμνάσιο «Βεργίνα»
Η νέα Οδηγία της ΚΤΚ για παρεμπόδιση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και χρηματοδότηση της τρομοκρατίας
Αλώβητες από τους δασμούς των ΗΠΑ οι κυπριακές τράπεζες-Βλέπει θετικές προοπτικές για Τρ. Κύπρου και Ελληνική ο Fitch