powered by

«Οι FinTech κάνουν αυτό που έπρεπε να κάνουν οι τράπεζες»

Οι τράπεζες μπορούν να κάνουν ότι και οι αναδυόμενες FinTech τόνισε ο Dr. Edwin Van der Ouderaa, Senior Managing Director, Global Lead Customer, Sales and Service, Global Banking, Accenture (Belgium), φτάνει να αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτονται.

Μιλώντας στο πλαίσιο του του 9th Banking Forum & FinTech Expo, ο Dr. Edwin, μίλησε για τον τρόπο που οι FinTech και οι τράπεζες διαμορφώνουν ο ένας τον άλλο.

Όπως είπε όλα είναι πλέον ψηφιακά και e-commerce και ότι εκεί βρίσκεται το εμπόριο, όπως το χαρακτήρισε «Digital by default». Πρώτα πρέπει να σκεφτούμε τι κάνουμε ψηφιακά και μετά φυσικά, εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε.

Ανέφερε ότι οι τράπεζες μπορούν να φτιάξουν ένα super app και να έχουν όλες τις υπηρεσίες τους εκεί. «Όμως ποιο είναι η τράπεζα και ποιο η FinTech» ρώτησε. Άλλη στρατηγική είναι να πάρει κάποιος ένα υφιστάμενο οικοσύστημα και να το μεταφέρει σε μία πλατφόρμα.

«Με όλες αυτές τις FinTech, υπάρχει ένας ξεκάθαρος διαχωρισμός από το τραπεζικό σύστημα. Κάνουν κάτι πολύ διαφορετικό» σχολίασε και τόνισε ότι ο τομέας των FinTech αυξάνεται συνεχώς και ότι αυτό πρέπει να σημαίνει κάτι. Διαχώρισε ωστόσο τις neobanks από τις FinTechs. Ωστόσο  όπως είπε «Αυτές οι εφαρμογές δεν θα έπρεπε να υπάρχουν, επειδή κάνουν ότι θα έπρεπε να κάνουν οι τράπεζες».

Αυτό που πρέπει αν κάνουν οι τράπεζες, και κάνουν οι FinTech είναι πως πρέπει να σκεφτούν πολύ απλά και όχι πολύπλοκα για το σχεδιασμό των ψηφιακών εφαρμογών τους. Έδωσε επίσης το παράδειγμα της SIAM Commercial Bank και το πως από παραδοσιακή τράπεζα, έκανε το άλμα για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, και πως μέσα από αυτή την κίνηση οδήγησε την τράπεζα να ισχυροποιήσει την θέση της στην αγορά.

Ένα άλλο σημείο όπου αναφέρθηκε είναι ο τρόπος επικοινωνίας των τραπεζών με τους πελάτες, και ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσω βιντεοκλήσεων, 24ώρες το 24ώρο, και αν χρειαστεί τότε θα γίνει φυσική επικοινωνία. «Το παράδοξο που παρατηρούμε, σε όσες τράπεζες υιοθέτησαν αυτό το μέτρο, είναι ότι λιγότεροι δουλεύουν πλέον στη τράπεζα, αλλά υπάρχουν περισσότερες κλήσεις» σχολίασε.

Καταλήγοντας τόνισε ξανά για επανασχεδιασμό με βάση την extreme απλότητα και το 0% service, να υπάρχει η λογική της Amazon, και η εξυπηρέτηση να είναι Digital-by-default.

Δειτε Επισης

Πρώτη στην μείωση δανείων «σταδίου 2» στην Ευρωπαϊκή Ένωση η Κύπρος στα τέλη 2024
Καθοδήγηση ΣΥΚΑΛΑ για πληρωμή από το Εθνικό Ταμείο Αλληλεγγύης-Ακυρώθηκε η έκτακτη γενική συνέλευση
Τράπεζα Κύπρου: Αλλαγή στην σύνθεση της Επιτροπής Ανθρώπινου Δυναμικού & Αμοιβών
Στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ellinas Finance η Εύη Ρωσσίδου Αντωνιάδου-Τι δηλώνει ο Νέαρχος Πετρίδης
Βγαίνει η Ελληνική, ετοιμάζεται να μπει η Eurobank...Πρόθεση για παράλληλη εισαγωγή των μετοχών της στο ΧΑΚ
Εκτός ΧΑΚ οι μετοχές της Ελληνικής Τράπεζας από την ερχόμενη Δευτέρα 30 Ιουνίου
Έδωσε ακόμη 60 εκατ., στα €1.594 εκατ. η συνολική αποπληρωμή της ΚΕΔΙΠΕΣ προς το κράτος
Έπαψε να είναι μεγαλομέτοχος της Τράπεζας Κύπρου η Caius Capital LLP-Κάτω από το 3% η συμμετοχή της
Στο 1,5% διατηρεί το ποσοστό αντικυκλικού αποθέματος ασφαλείας η Κεντρική Τράπεζα
Ε.Ε.: Συμφωνία για τους κανόνες διαχείρισης προβληματικών τραπεζών χωρίς «κούρεμα» καταθέσεων