Στο DNA των τραπεζών η ψηφιακή μεταμόρφωση
12:39 - 08 Δεκεμβρίου 2021
Η τεχνολογία διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε ό,τι αφορά την ικανότητα των τραπεζών να ανταποκριθούν στα προβλήματα που προκλήθηκαν από την επιβολή περιοριστικών μέτρων κυρίως για την εξ αποστάσεως εργασία και την εξυπηρέτηση των πελατών μέσα από τα ψηφιακά κανάλια. Αυτό αναφέρθηκε στο πλαίσιο συζήτησης ενώπιον του 9oυ Banking Forun & FinTech Expo που συντόνισε ο Χρυσόστομος Κρητιώτης - Managing Director της Logicom Solutions.
Ο Χρήστος Εοτζουριάν, Head, Technology & Digital της Ελληνικής Τράπεζας τόνισε πως οι αλλαγές στην τεχνολογία επηρεάζουν τον τραπεζικό τομέα εδώ και δεκαετίες, προσθέτοντας πως η αλλαγή στην Ελληνική Τράπεζα είναι συνεχής τα τελευταία χρόνια τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Το επίκεντρο κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι η καθοδήγηση και αύξηση της χρήσης των ψηφιακών καναλιών από τους πελάτες για τη διεκπεραίωση των συναλλαγών με την Ελληνική Τράπεζα. Υπογράμμισε πως καθώς αυξάνεται ο αριθμός των fintech και μη τραπεζικών οργανισμών εκτός Κύπρου που προσφέρουν τραπεζικές υπηρεσίες σε Κύπριους καταναλωτές, τα τραπεζικά ιδρύματα στην Κύπρο θα πρέπει να συνεργαστούν ώστε να ανταποκριθούν από κοινού στις προκλήσεις που υπάρχουν σε αυτόν τον τομέα. Σε ό,τι αφορά τους ανασταλτικούς παράγοντες για την υιοθέτηση ψηφιακής τεχνολογίας, ανέφερε πως η έλλειψη γνώσης για τα εργαλεία και συγκεκριμένες λύσεις που προσφέρει η τεχνολογία, ενδέχεται να αποτρέπει τα κέντρα λήψης (εποπτικές αρχές) αποφάσεων για την υιοθέτηση και χρήση των εν λόγω τεχνολογικών εργαλείων.
Ο Σπύρος Λοΐζου, Chief Information Officer της Eurobank Cyprus υπογράμμισε πως τα τελευταία δύο χρόνια κατέδειξαν ότι η τεχνολογία είναι σημαντική για το λειτουργικό περιβάλλον των τραπεζών και επηρεάζει όχι μόνο τον τρόπο λειτουργίας των τραπεζών, αλλά και τη ροή εσόδων τους. Πρόσθεσε πως η Eurobank επενδύει στην τεχνολογία και οικοδομούνται όλα από τα κάτω προς τα πάνω και τυγχάνουν ξεχωριστού χειρισμού η κάθε πρωτοβουλία.
Ο Γιώργος Τζιωρτζής, Chief Information Officer της Τράπεζας Κύπρου σημείωσε πως η πανδημία επιτάχυνε τα πάντα αλλά ως Τράπεζα Κύπρου αυτό που κάναμε ήταν να στηρίξουμε τους εργαζόμενους που ήταν στο σπίτι, καθώς η ψηφιακή μεταμόρφωση της Τράπεζας άρχισε πριν από την πανδημία. Προσπαθούμε να αποτελούμε μέρος της πραγματικής οικονομίας και διαθέτουμε ομάδες οι οποίες επικεντρώνονται σε διαφορετικά έργα που βρίσκονται υπό εξέλιξη». Επισήμανε ότι το πιο σημαντικό είναι το πώς υλοποιείται κάτι και πώς συνεργάζονται οι ομάδες για το θεμιτό αποτέλεσμα. Το ζητούμενο ανέφερε είναι η αλλαγή νοοτροπίας, ώστε να επιταχυνθεί η ταχύτητα και ο ρυθμός που λαμβάνονται αποφάσεις σε όλα τα επίπεδα, τράπεζες και εποπτικές αρχές, για την υιοθέτηση μεταρρυθμίσεων.