Κυριάκος Αντωνίου: Βραβείο Έρευνας στην θεματική ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες
20:38 - 20 Δεκεμβρίου 2021
Το Κυπριακό Βραβείο Έρευνας στη θεματική ενότητα «Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες» και την κατηγορία «Νέος Ερευνητής 2021» απονεμήθηκε στον Δόκτορα Κυριάκο Αντωνίου.
Ο Δόκτωρ Αντωνίου κατέχει πτυχίο στην Ελληνική Φιλολογία από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και μεταπτυχιακό στη Γλωσσολογία από το University College London. Το 2015, απέκτησε διδακτορικό τίτλο στη Θεωρητική και Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία από το Cambridge University.
Εργάστηκε ως ερευνητικό και διδακτικό προσωπικό σε κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως το Cambridge University, το Université libre de Bruxelles και το University College London.
Το 2018 έλαβε υποτροφία Marie Skłodowska-Curie, ένα από τα πιο ανταγωνιστικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία απονέμονται σε εξαίρετους ερευνητές.
Η έρευνά του εστιάζει κυρίως στο πώς η διγλωσσία, δηλαδή το να χρησιμοποιεί κάποιος δύο γλώσσες, επηρεάζει τη γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών και γενικότερα τον ανθρώπινο νου και εγκέφαλο.
Στα πλαίσια της έρευνας αυτής έχει χρησιμοποιήσει μεθόδους από τον χώρο της Ψυχογλωσσολογίας, της Γνωστικής Ψυχολογίας και των Γνωστικών Νευροεπιστημών. Η έρευνα αυτή έχει παρουσιαστεί σε πολυάριθμα διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιευτεί σε υψηλού κύρους επιστημονικά περιοδικά στον χώρο της Γλωσσολογίας και της Γνωστικής Ψυχολογίας.
Στην Κύπρο υπήρξε ερευνητής στο Τμήμα Ψυχολογίας και στο Κέντρο Εφαρμοσμένης Νευροεπιστήμης του Πανεπιστημίου Κύπρου. Από το 2020 είναι επιστημονικός συνεργάτης στο ερευνητικό εργαστήριο Θ.ΕΡ.ΑΠΟ και διδάσκει ως Ειδικός Επιστήμονας στο Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Παράλληλα, από το 2016, είναι Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Τα ευρύτερα ερευνητικά ενδιαφέροντά του επικεντρώνονται στη χρήση διαφορετικών διαλέκτων της ίδιας γλώσσας από δι-διαλεκτικούς ομιλητές, στη γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη σε τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά και παιδιά με αυτισμό, και στον τρόπο με τον οποίο ο ανθρώπινος νους επεξεργάζεται τη γλώσσα κατά την επικοινωνία.