Ικανοποίηση στο επιχειρείν για ταχύτερες τραπεζικές εργασίες
06:30 - 15 Δεκεμβρίου 2021
Με μεγάλη δόση ικανοποίησης αντίκρισε ο επιχειρηματικός κόσμος την πρωτοβουλία του Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας Κωνσταντίνου Ηροδότου προς επιτάχυνση τραπεζικών εργασιών, και συγκεκριμένα για την επιτάχυνση της διαδικασίας συλλογής, ταυτοποίησης και επικαιροποίησης στοιχείων για πελάτες και δυνητικούς πελάτες μέσω ψηφιοποίησης (client digital on-boarding& reviewing).
Διαβάστε ακόμα:
ERA Apollon: Δυναμικό comeback για το πολυκατάστημα της Λεμεσού
Πώς αναμένεται να κινηθούν τα ξενοδοχεία τις γιορτές
Νέο concept καταφθάνει στη Μακαρίου (pics)
Υπενθυμίζεται ότι όπως ανακοίνωσε η Κεντρική Τράπεζα τη Δευτέρα, στο εν λόγω προσπάθεια αποφάσισαν να συμμετέχουν η Τράπεζα Κύπρου, η Ελληνική Τράπεζα, η Alpha Bank Cyprus, η Astrobank, η Κυπριακή Τράπεζα Αναπτύξεως, η Eurobank Κύπρου και η RCB, ενώ θα κληθούν να συμμετάσχουν, επίσης, όλα τα υπόλοιπα αδειοδοτημένα πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν υπό την εποπτεία της ΚΤΚ, ώστε να διαφυλαχθεί η ισότητα και η διαφάνεια.
Το όλο εγχείρημα στόχο έχει να βοηθήσει τους συντελεστές της πραγματικής οικονομίας, δηλαδή τις επιχειρήσεις, αυτοεργοδοτούμενους και νοικοκυριά, μειώνοντας τον χρόνο εμπλοκής τους σε τραπεζικές εργασίες και αναβαθμίζοντας αισθητά την ταχύτητα και ποιότητα της εξυπηρέτησής τους. Αναμένεται παράλληλα, σύμφωνα με την Κεντρική Τράπεζα, να βελτιώσει την αποδοτικότητα των τραπεζικών υπηρεσιών, τηρώντας πάντα τους σχετικούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Τραπεζικές πηγές, μιλώντας στο InBusinessNews, τόνισαν πως πρόκειται για πρωτοβουλία που συνιστά βήμα προς την σωστή κατεύθυνση της ψηφιοποίησης και της αξιοποίησης της τεχνολογίας, την οποία άλλωστε-όπως σημείωσαν-επιτάχυνε η πανδημία.
«Ευλογία για το επιχειρείν και τον πολίτη»
Την ίδια ώρα, μιλώντας επίσης InBusinessNews, ο γενικός διευθυντής της ΟΕΒ Μιχάλης Αντωνίου, υπέδειξε πως «οτιδήποτε επιταχύνει τις διαδικασίες και μας τοποθετεί στη σφαίρα της ψηφιοποίησης είναι ευλογία για το επιχειρείν και τον πολίτη».
Όπως ανέφερε ο κ. Αντωνίου, η ΟΕΒ είναι πλήρως ενήμερη για τις κινήσεις του Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας και οι απόψεις τους ευθυγραμμίζονται. «Είναι προτάσεις που συζητήσαμε σε προηγούμενες συναντήσεις, βρίσκονται στη βάση εκείνων των προτάσεων και είναι ενέργειες που είναι συγχρονισμένες στο επιχειρείν και στον χρηματοπιστωτικό τομέα», υπογράμμισε.
Ο γενικός διευθυντής της ΟΕΒ τόνισε καταληκτικά την σημασία και την αξία του χρόνου για τις επιχειρήσεις. «Όσο πιο γρήγορα έχουν απαντήσεις οι εταιρείες στις διαδικασίες και διεκπεραιώσεις τους, τόσο το καλύτερο. Κάθε μέρα που περνά, και σε κάποιες περιπτώσεις κάθε ώρα, είναι σημαντικές. Ο παράγοντας χρόνος είναι πολύ σημαντικός», επισήμανε.
«Συγκριτικό πλεονέκτημα στην Κύπρο»
Στο ίδιο μήκος κύματος το ΚΕΒΕ, διά ανακοίνωσής του, χαιρέτισε την πρωτοβουλία του Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας, σημειώνοντας πως η εφαρμογή μιας τέτοιας λύσης στο σύνολο του τραπεζικού συστήματος αναμένεται να παράσχει και συγκριτικό πλεονέκτημα στην Κύπρο έναντι άλλων χωρών.
Πεποίθηση του ΚΕΒΕ αποτελεί πως με την ολοκλήρωση του έργου, θα πραγματοποιηθεί ένα σημαντικό βήμα για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του κυπριακού τραπεζικού συστήματος, που θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων και θα δώσει περαιτέρω στήριξη στην πραγματική οικονομία.
Ανάλογη υπήρξε και η αντίδραση του ΕΒΕ Λευκωσίας, κάνοντας λόγο για δράση ιδιαίτερα επωφελή, τόσο για τους πελάτες των τραπεζών που θα μπορούν να λάβουν καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση όσο και για τις ίδιες τις τράπεζες, καθώς θα βελτιώσει την αποδοτικότητά τους.
«Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον εκσυγχρονισμό του τραπεζικού συστήματος και την ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας της χώρας, ενώ θα δώσει και στην Κύπρο ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων χωρών», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το ΕΒΕΛ.
«Να υλοποιηθεί τάχιστα»
Κληθείσα από το InBusinessNews να σχολιάσει την πρωτοβουλία του Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας, η εκπρόσωπος Τύπου και μέλος του Δ.Σ. του Πακύπριου Δικηγορικού Συλλόγου(ΠΔΣ) Τζώρτζια Κωνσταντίνου Παναγιώτου, υπογράμμισε πως ο ΠΔΣ χαιρετίζει τη πρωτοβουλία και εκφράζει την ικανοποίησή του για την προσπάθεια επιτάχυνσης της διαδικασίας συλλογής, ταυτοποίησης και επικαιροποίησης στοιχείων για πελάτες και δυνητικούς πελάτες μέσω ψηφιοποίησης(client digital on-boarding & reviewing).
«Είναι βέβαιο, εξάλλου», σημείωσε, «ότι το τραπεζικό μας σύστημα χρήζει βελτίωσης της ψηφιοποίησης λειτουργικών εργασιών. Η υλοποίηση της νέας αυτής πρωτοβουλίας θα μειώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τις συγκεκριμένες εργασίες εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων και του κοινού».
«Προς τον σκοπό αυτό», υπογράμμισε η Τζώρτζια Κωνσταντίνου Παναγιώτου, «είναι αναγκαίο η πρωτοβουλία να μην μείνει, άνευ αντικρίσματος εξαγγελία αλλά να υλοποιηθεί τάχιστα. Το εν λόγω εγχείρημα αποτελεί σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού, αφού διαμορφώνει ένα νέο περιβάλλον εργασίας, που επενδύει στην αναβάθμιση της παραγωγικότητας και της καινοτομίας».