C. Hodge: Αξιοποιώντας τις διασυνοριακές ευκαιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου
16:39 - 15 Δεκεμβρίου 2021
Στην έκρηξη ευκαιριών για διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς και στην φαινομενική άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναφέρθηκε ο Christopher G. Hodge, Manager Marketing Solutions Design E-Commerce της FedEx Express Ευρώπης. Μιλώντας στο 13ο Συνέδριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου τόνισε πως η επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη αποτελεί κλειδί για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου μιας επιχείρησης, υπογραμμίζοντας πως η FedEx Express διαθέτει πέραν των 600.000 μελών και 700 αεροσκάφη να πετούν σε όλο τον πλανήτη σε καθημερινή βάση.
Υπογράμμισε πως η πανδημία ανέδειξε νέες κατηγορίες καταναλωτών ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και οι μεγαλύτερης ηλικιακής ομάδες να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές. Επικαλέστηκε και στατιστικά στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το 58% είναι ικανοποιημένοι με την μέχρι τώρα εμπειρία τους και προτιμούν να αγοράζουν ηλεκτρονικά παρά να αγοράζουν σε φυσικό κατάστημα, ενώ το 49% δηλώνει ότι θα συνεχίσει να αγοράζει διαδικτυακά και μετά το πέρας της πανδημίας.
Σε ό,τι αφορά την κατηγορία προϊόντων που οι καταναλωτές προτιμούν να ψωνίζουν διαδικτυακά, ο κ. Hodge σημείωσε πως οι ηλεκτρονικές αγορές αφορούν προϊόντα μόδας και ομορφιάς, παιχνίδια, DIY, ηλεκτρονικές συσκευές και προϊόντα τροφίμων και προσωπικής φροντίδας.
Τόνισε πως οι καταναλωτές για τις ηλεκτρονικές τους αγορές πλέον αναζητούν ευκαιρίες και προσφορές που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, με το 53% να αναζητά ευκαιρίες όπου η παράδοση προϊόντων γίνεται δωρεάν, το 28% για παράδοση προϊόντων την επόμενη ημέρα, το 57% θέλουν διευκολύνσεις στην παράδοση προϊόντων όπως παράδοση σε σημεία πλησίον του χώρου διαμονής τους, ενώ το 33% είναι πρόθυμο να αγοράσουν προϊόντα για τα οποία η διαδικασία επιστροφής είναι εύκολη και όχι περίπλοκη.
Σε ό,τι αφορά τις διασυνοριακές ευκαιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου που παρέχονται για τις επιχειρήσεις, ο κ. Hodge επισήμανε πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιλέξουν αγορές που είναι σχετικά κοντά τους και όπου υπάρχει ζήτηση για τα προϊόντα τους, να επιλέξουν πλατφόρμες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνούν την διαδικασία παράδοσης των προϊόντων και την εμπειρία προς τους καταναλωτές.