powered by

Ειδική έκδοση SupportCY: Οι Επιχειρήσεις στην Πρώτη Γραμμή

H έκδοση Άνθρωποι και Επιχειρήσεις στην Πρώτη Γραμμή ετοιμάστηκε από το περιοδικό IN Business, εκ μέρους του δικτύου υποστήριξης SupportCY της Τράπεζας Κύπρου, ως φόρος τιμής όλων, όσοι εργάστηκαν και συνεχίζουν να εργάζονται ενάντια στην πανδημία.

Άνθρωποι και υπηρεσίες, χώρες και λαοί, η υφήλιος ολόκληρη επί ποδός. Μετά τον αιφνιδιασμό, η συνειδητοποίηση. Το κακό έπρεπε να κτυπηθεί στη ρίζα του. Η επιχείρηση δεν έπαιρνε αναβολή. Στην πρώτη γραμμή κατά της COVID-19 και η Κύπρος. Η απόφαση λήφθηκε και είχε ήδη πάρει τη μορφή υπόσχεσης: Θα τα καταφέρουμε. Και τάχθηκαν όλοι στην υπηρεσία της ευθύνης.

Άλλοι στην πρώτη γραμμή, άλλοι στα μετόπισθεν, όλοι είχαν τον ρόλο τους. Έπρεπε να κρατήσουν την υπόσχεσή τους και να τα καταφέρουν. Σαν έτοιμες από καιρό, ζυμωμένες καθώς είναι διαχρονικά με όλα τα καλά υλικά της κοινωνικής ευθύνης, οι κυπριακές επιχειρήσεις ενώθηκαν και γιγάντωσαν το Δίκτυο SupportCY, το οποίο ήλθε για να μείνει. Μαζί του πιο αποφασισμένος από ποτέ ο επιχειρηματικός κόσμος, του οποίου εκπρόσωποι και μέλη του δικτύου δίνουν στο παρόν αφιέρωμα ανανεωμένη υπόσχεση πως έχουν πολλά ακόμα να καταφέρουν.

Κώστας Κασταμούλας, retail sales & marketing manager, Bionic
Η πανδημία του covid-19 έφερε τον καθένα μας αντιμέτωπο με πολλαπλές προκλήσεις τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Βλέποντας από το ξεκίνημα της πανδημίας την άμεση εφαρμογή της εργασίας από το σπίτι σε πολλούς οργανισμούς, αποστολή μας ήταν η παροχή τεχνολογικών λύσεων και προϊόντων σε εταιρείες και επαγγελματικά στελέχη, που θα συνέβαλλαν ουσιαστικά και αποτελεσματικά στην ομαλή μετάβαση στην κατάσταση που προέκυψε με τα νέα δεδομένα. Οι εμπειρίες ήταν πολλαπλές, κυρίως κατά την πρώτη περίοδο. To προσωπικό μας ανταποκρίθηκε με γρήγορους ρυθμούς και αντανακλαστικά στις τεράστιες ανάγκες και διαχειρίστηκε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Αυτό που μας έχει διδάξει η πανδημία είναι ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία ως ένα πανίσχυρο όπλο για να αντιμετωπίσουν άμεσα και αποτελεσματικά τις νέες προκλήσεις που προκύπτουν. Κάποιες φορές μοιάζουν απομακρυσμένες, ωστόσο μπορούν να αποβούν καταστροφικές όταν δεν είσαι έτοιμος να τις διαχειριστείς την ώρα που σε πλησιάζουν. Στo πλαίσιo αυτό και η δική μας εταιρεία συνεχίζει την ανάπτυξή της βάσει συγκεκριμένου πλάνου υλοποίησης. Δεν θα μπορούσε φυσικά να αφήσει πίσω εναλλακτικές ενέργειες και πρακτικές, που θα συνέβαλλαν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση νέων προκλήσεων της αγοράς, τόσο από εμάς όσο και από το μεγάλο δίκτυο των πελατών μας.

Νικολέττα Χαραλάμπους, managing & creative director, Orb Communications
H εμφάνιση της πανδημίας ανέτρεψε κάθε προγραμματισμό και επέβαλε δραματικές αλλαγές στην καθημερινότητα, την κοινωνική και επαγγελματική μας ζωή. Κάτω από αυτές τις νέες συνθήκες, πρώτιστο μέλημά μας ήταν και παραμένει η στήριξη των πελατών - συνεργατών και του προσωπικού μας, καθώς και η έγκαιρη και αποτελεσματική ανταπόκριση στις προκλήσεις που δημιούργησε η πρωτοφανής υγειονομική κρίση. Ως Orb δεν θα μπορούσαμε να μείνουμε αμέτοχοι στο γενικό κάλεσμα για ενίσχυση των νευραλγικών τομέων της υγείας, της παιδείας και της κοινωνικής μέριμνας για αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας. Ενταχθήκαμε στο δίκτυο υποστήριξης SupportCY και ταυτόχρονα αναλάβαμε δράσεις και πρωτοβουλίες που είχαν ως στόχο τη στήριξη ευάλωτων ομάδων συμπολιτών μας. Η ομάδα μας βρίσκεται από την πρώτη στιγμή σε εγρήγορση, έτοιμη να προσφέρει βοήθεια στα μικρά καθημερινά προβλήματα, αλλά και στις σοβαρές δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία.   Με αίσθημα αλληλεγγύης και υπευθυνότητας λειτουργούμε πάντα με γνώμονα το καλύτερο για τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαζόμαστε και συναναστρεφόμαστε καθημερινά αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Προσπαθούμε να είμαστε χρήσιμοι και δημιουργικοί, προσθέτοντας αξία σε ό,τι κάνουμε. Με τον ίδιο τρόπο θα πορευθούμε και στο μέλλον.

Χριστιάννα Διογένους, CEO, Unicars
Η Unicars έχει αποδείξει στην 75χρονη ιστορία της την αφοσίωση στην κοινωνική προσφορά και στον συνάνθρωπο. Κάτι που επιβεβαιώνεται από τη διαχρονική συνεργασία της με τον οργανισμό Reaction και τη συμμετοχή στο δίκτυο Support CY. Η πανδημία και οι επιπτώσεις που έφερε στους συνανθρώπους μας αποτέλεσε μία κομβικής σημασίας συγκυρία, κατά την οποία δοκιμάζεται η κοινωνία στο σύνολό της. Η συμμετοχή μας στην αντιμετώπιση της πανδημίας ήταν αυτονόητη και χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Διαμορφώθηκε άμεσα εξειδικευμένο πλάνο δράσης, προκειμένου να βρεθούμε δίπλα σε όσους είχαν ανάγκη. Μεταξύ άλλων, παρείχαμε πέντε αυτοκίνητα για την κατ’ οίκον προσφορά βοήθειας και ένα mini bus για τη μεταφορά επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στα νοσοκομεία αναφοράς. Επιπροσθέτως, στηρίξαμε οικονομικά κάθε προσπάθεια για προμήθεια ιατροφαρμακευτικού υλικού. Η πανδημία δίδαξε όλους πως πρέπει να είναι σε συνεχή εγρήγορση και να μην εγκαταλείπουν τη συνεισφορά τους στο κοινωνικό σύνολο. Συγκροτήσαμε ομάδα διαχείρισης κρίσης και μέσω ενός εναλλασσόμενου πλάνου δράσης, που είχε ως κύριους στόχους τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας του προσωπικού και ταυτόχρονα την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία της εταιρείας, καταφέραμε να εξυπηρετούμε με ασφάλεια τους πελάτες μας, τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα. Οι δράσεις ΕΚΕ αποτελούσαν και αποτελούν βασικό πυλώνα της στρατηγικής της εταιρείας και θα συνεχίσουμε να είμαστε αρωγοί σε ανάλογες κοινωνικές δράσεις.      

Γεωργία Λευκαρίτη, εκτελεστική σύμβουλος, Petrolina (Holdings) Public
Η ανθρωποκεντρική στρατηγική ανάπτυξης της Πετρολίνα βρισκόταν ανέκαθεν στο φάσμα των λειτουργιών της, καλύπτοντας ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) τόσο σε εποχές ευημερίας όσο και σε περιόδους κρίσης. Αναμφίβολα η πανδημία έδωσε άλλη διάσταση στην έννοια της ΕΚΕ και η εταιρεία μας έδρασε πολύπλευρα, αφού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κοινωνία. Άμεση ήταν η ανταπόκρισή της στο κάλεσμα της Τράπεζας Κύπρου για συμμετοχή στο SupportCY. Στο πλαίσιο αυτό, εφοδίασε με καύσιμα κινητά συνεργεία για υποστήριξη ατόμων που δεν μπορούσαν να μετακινηθούν από την οικία τους, προμηθεύοντάς τους με είδη πρώτης ανάγκης. Παράλληλα, συνέβαλε στις προσπάθειες των Υπουργείων Εξωτερικών και Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, προσφέροντας δωρεάν καύσιμα και επιχορηγώντας αεροπορικές πτήσεις για τον επαναπατρισμό Κυπρίων πολιτών που εγκλωβίστηκαν στο εξωτερικό. Συμμετείχε ακόμα στη δράση #VisrtualSanta, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε περισσότερα από 2.500 παιδιά, να συνομιλήσουν ψηφιακά κατά τη διάρκεια των γιορτών με τον Άγιο Βασίλη. Έδωσε επίσης δυναμικά το παρών της στην εκστρατεία #stiMaxi, στηρίζοντας τον Αντικαρκινικό Σύνδεσμο Κύπρου, λόγω της ακύρωσης της καθιερωμένης Πορείας Χριστοδούλας. Σύμμαχος των αξιών που διέπουν την κοινωνική προσφορά, συνεχίζει να παρέχει βοήθεια ανθρωπιστικής σημασίας για κάλυψη αναγκών που προκύπτουν από την πανδημία και όχι μόνο. 

Χριστίνα Μαυρόχαννα, Three Bakers
Εν μέσω μιας πρωτόγνωρης και δύσκολης πανδημίας, που έχει επηρεάσει όλους ανεξαιρέτως, δόθηκε και στην εταιρεία μας η ευκαιρία να προσφέρει με τον δικό της τρόπο, ως μέρος του Support CY. Προσφορά σημαίνει χαρά. Και η χαρά μας ήταν ιδιαίτερη όλο εκείνο το δύσκολο διάστημα, γιατί μέσα από την όποια βοήθεια μας είχε ζητηθεί, νιώθαμε ενεργοποιημένοι ως μέλη του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου, σε μια πανδημία που ο καθένας με τον δικό του τρόπο προσπαθούσε να συμβάλει στην αντιμετώπιση των συνεπειών. Καταλάβαμε πως όλοι μας μπορούσαμε να δράσουμε, πως όλοι έχουμε τη δύναμη, την οποία αν μοιραστούμε, γινόμαστε πιο δυνατοί. Η πανδημία έχει διδάξει σε όλους μας πολλά, μα θέλουμε να κρατήσουμε από αυτή τα θετικά, όπως αυτό του εθελοντισμού μέσω του Support CY, που μπορεί να φωτίσει προς μια διαφορετική κατεύθυνση και μια νέα στάση ζωής. Ελπίδα όλων μας είναι να έχουμε μια καλύτερη νέα χρονιά. Με τη σειρά μας, υποσχόμαστε ότι θα είμαστε δίπλα στην κοινωνία σε ό,τι μας ζητηθεί.

Λουκία Βασιλειάδου, brand communication & customer relationship business leader, Leroy Merlin
Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής της Leroy Merlin. Η αποστολή της μάρκας μας είναι να οικοδομήσουμε μαζί μια καλύτερη ζωή στο σπίτι για κάθε κάτοικο, πολίτη και εργαζόμενο, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη δημιουργία ενός καλύτερου… σπιτιού για όλη την κοινότητά μας. Όταν μας δόθηκε η ευκαιρία να γίνουμε μέλη του SupportCY το δεχτήκαμε με χαρά, επειδή κάτι τέτοιο μας επιτρέπει να αντιδρούμε γρήγορα και αποτελεσματικά, υποστηρίζοντας τις ανάγκες της κοινωνίας μας. Παρόλο που το δίκτυο δημιουργήθηκε για να συμβάλει στα όσα προέκυψαν μετά τον covid-19, έχει εξελιχθεί σε ένα δίκτυο του οποίου η υποστήριξη εκτείνεται πέρα ​​από τις ανάγκες της πανδημίας. Ως εταιρεία καταφέραμε να εργαστούμε, μεταξύ πολλών άλλων, για την πρόληψη πυρκαγιών, την υποστήριξη νοσοκομείων και την ανακούφιση από τις συνέπειες που προκάλεσε η έκρηξη στον Λιβάνο. Πιστεύω ότι είναι απαραίτητο το SupportCY να συνεχίσει να αναπτύσσει το δίκτυό του και να δημιουργήσει μια ετήσια στρατηγική με τα μέλη του, έτσι ώστε να προφέρουμε μαζί ό,τι χρειάζεται η κοινότητά μας.

Λούης Ποχάνης, εκτελεστικός πρόεδρος, EuroLife και Γενικές Ασφάλειες
Δεκαετίες στην κορυφή, στην EuroLife και τις Γενικές Ασφάλειες, έχουμε δημιουργήσει με τους πελάτες μας βαθιές σχέσεις εμπιστοσύνης, που υπερβαίνουν την τυπική επαγγελματική συνεργασία. Σχέσεις που τροφοδοτούνται από την προσήλωσή μας στο κοινωνικό μας χρέος: Την ανταπόδοση και την προσφορά στην κοινωνία και την οικονομία της χώρας μας. Γι’ αυτό και υπήρξαμε από την αρχή θερμοί υποστηρικτές του δικτύου αλληλεγγύης SupportCY, το οποίο δημιουργήθηκε με αφορμή την πανδημία, αλλά καθιερώθηκε ως ένας από τους βασικούς πυλώνες κοινωνικής προσφοράς του τόπου. Η πρώτη μας πράξη στο πλαίσιο του δικτύου ήταν, κατά την περίοδο της πανδημίας, ο επαναπατρισμός πολιτών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Τους φέραμε ξανά κοντά στις οικογένειές τους χρηματοδοτώντας την αεροπορική τους πτήση σε μια δύσκολη περίοδο. Παράλληλα, στηρίξαμε την καλοκαιρινή φοίτηση των παιδιών του Ειδικού Σχολείου Λευκωσίας. Φέτος, οι πυρκαγιές της ορεινής Λάρνακας και Λεμεσού μας κινητοποίησαν ξανά και έμπρακτα υποστηρίξαμε τις επιχειρήσεις πυρόσβεσης αγροτικών και δασικών πυρκαγιών με τη δωρεά εξοπλισμένου οχήματος έκτακτης ανάγκης. Η παρουσία και η δράση μας στο SupportCY δίνει ένα δυνατό μήνυμα. Στα δύσκολα κανείς δεν είναι μόνος. Τη μάχη για μια καλύτερη ζωή με υγεία και ασφάλεια τη δίνουμε όλοι μαζί - πολιτεία, επιχειρήσεις, κοινωνία.

Χάρης Σαββίδης, ιδιοκτήτης, Arnolds Digital Printers
Το κάλεσμα του δικτύου υποστήριξης SupportCy πριν από ενάμιση χρόνο, κινητοποίησε την εταιρεία μας και ανταποκριθήκαμε άμεσα στις ανάγκες στήριξης της κοινωνίας, μέσα από τις δικές μας εργασίες, για την αντιμετώπιση του covid-19. H προσφορά στον συνάνθρωπό μας, μέσα από ένα τέτοιο δίκτυο, αποτελεί κινητήριο δύναμη για εγρήγορση, ώστε να κρατηθεί ενεργό το αίσθημα της αγάπης και της προσφοράς. Η ενεργός συμμετοχή μας σ’ αυτή τη μάχη μας κράτησε ενεργούς στην εταιρεία και τόνωσε το ηθικό μας, την ώρα που λόγω της αβεβαιότητας, ακυρώθηκαν ή αναβλήθηκαν αρκετές από τις δουλειές μας. Οι ανάγκες του δικτύου βοήθησαν τη συνέχιση των εργασιών των εκτυπωτικών μας μηχανημάτων, που ο ήχος τους σε ένα χώρο όπως τον δικό μας, μας γεμίζει με χαρά. Το αίσθημα της προσφοράς και η κουλτούρα που δημιουργείται συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες όπως, αυτή του SupportCy, μας κινητοποιούσε ιδιαίτερα σε στιγμές ανθρώπινης αδυναμίας λόγω της αβεβαιότητας και της απειλής που νιώθαμε ως μέλη της κοινωνίας από τον ιό. Διδαχθήκαμε πολλά από τη συμμετοχή μας και πάνω από όλα κατακτήσαμε την απόλυτη συναισθηματική πληρότητα που αποκτά κανείς μέσω του εθελοντισμού. Η εταιρεία μας θα συνεχίζει να είναι θερμός υποστηριχτής του δικτύου SupportCy, γιατί πάνω από όλα απόκτησε μια ακόμη μεγάλη οικογένεια.

Ιάσονας Γιασουμή, διευθυντικό στέλεχος Κρεαταγοράς Α/φοί Γιασουμή
Ο κορωνοϊός αποτελεί πλέον μέρος της καθημερινότητας όλων μας. Με το ξέσπασμα του ιού στη Κίνα, τίποτα δεν προμήνυε τη σημερινή πραγματικότητα και το πόσο αυτή θα άλλαζε ως αποτέλεσμα την υγειονομική αποσταθεροποίηση στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Εμείς, παρατηρώντας τις αβέβαιες και δύσκολες συνθήκες που είχαν αρχίσει να διαμορφώνονται λόγω της πανδημίας, προσπαθήσαμε να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία. Αρχικά, κύριο μας μέλημα ήταν η εξασφάλιση ενός ασφαλούς χώρου εργασίας, ξεκινώντας εντατικά τα εκπαιδευτικά σεμινάρια υγιεινής στο προσωπικό μας με σκοπό την επιτυχή εφαρμογή των μέτρων για την πρόληψη μετάδοσης του κορονοϊού. Ταυτόχρονα, εκπαιδεύσαμε τους εργαζόμενούς μας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, αλλά και σε θέματα που αφορούν στην ασφάλεια και στην υγιεινή των τροφίμων, αφού η εταιρεία μας εφαρμόζει το σχετικό σύστημα ISO 22000:2018. Επίσης, εφαρμόσαμε την υπηρεσία της κατ’ οίκον παράδοσης με την επιλογή οι παραγγελίες εκτός από τηλεφωνικώς να γίνονται και ηλεκτρονικά μέσω της σελίδας μας στο Facebook. Στόχος μας είναι η συνεχής βελτίωση και με αυτή τη φιλοσοφία συνεχίζουμε.

Παναγιώτης Στυλιανού, marketing manager, Mangas Home Improvement
Σε μια πρωτόγνωρη για όλους μας εποχή, η συνεργασία και η παροχή βοήθειας σε αυτούς που τη χρειάζονται είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία. Σ’ αυτή την προσπάθεια είναι απαραίτητη η συμβολή όλων των βαθμίδων της κοινωνίας, πολιτών, οργανώσεων και επιχειρήσεων. Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στον τομέα αυτό διαδραματίζει το δίκτυο SupportCY. Στη Mangas Home Improvement στηρίζουμε το δίκτυο με ιδιαίτερη θέρμη και ενισχύουμε το έργο του, με στόχο την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της πανδημίας που προκάλεσε ο covid-19. Άλλωστε, η εταιρεία μας στο παρελθόν έχει ανταποκριθεί στο κάλεσμα της κοινωνίας για βοήθεια, μεταξύ άλλων, προσφέροντας χαμηλές τιμές σε ομάδες πολιτών που είχαν ανάγκη και ενισχύοντας το έργο του Αντικαρκινικού Συνδέσμου. Ο ρόλος που καλούμαστε να διαδραματίσουμε ως επιχείρηση είναι ιδιαίτερα σημαντικός και η καθολική συμμετοχή των επιχειρήσεων στο δίκτυο SupportCY αποτελεί κοινωνικό μας καθήκον. Ως κοινωνία έχουμε αποδείξει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι μέσα από τη συνεργασία μπορούμε να ξεπεράσουμε τα όποια εμπόδια ενδεχομένως να κληθούμε να αντιμετωπίσουμε. Για ακόμη μία φορά, οι πολίτες της Κύπρου δείχνουν πιο έντονα την αλληλεγγύη τους, στηρίζοντας και ενισχύοντας τους συνανθρώπους μας που επηρεάστηκαν από την πανδημία. Σε αυτή τη μάχη όλοι μπορούμε να προσφέρουμε. Όλοι για όλη την κοινωνία.

Μιχάλης Προκοπίου, διευθυντής πωλήσεων, Procopiou Medi Shop
Η εταιρεία από της ιδρύσεώς της το 1993 και λόγω των δραστηριοτήτων της και της καθημερινής επαφής με τον ιατρικό κόσμο και τις ευπαθείς ομάδες, έχει σταθερή και συνεχή εμπλοκή και στα κοινωνικά δρώμενα.Δίνοντας συνέχεια στην κοινωνική μας δράση θεωρήσαμε απαραίτητο να συμμετέχουμε στο δίκτυο υποστήριξης SupportCY, όπου επιχειρήσεις και οργανισμοί παρείχαν προϊόντα και υπηρεσίες και στήριζαν τους ανθρώπους στις δημόσιες υπηρεσίες που μάχονταν στην πρώτη γραμμή κατά της πανδημίας.Οι καιροί που διανύουμε συνεχίζουν να είναι δύσκολοι, για όλες τις κοινωνικές ομάδες ανεξαρτήτως, και στην Procopiou Medishop έχουμε ως κύριο πάντοτε μέλημα να είμαστε δίπλα στους συνανθρώπους μας που πραγματικά το έχουν ανάγκη μέσω της κοινωνικής προσφοράς στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας.Στόχος της εταιρείας μας, στη μετά την πανδημία εποχή, είναι ο συνεχής εμπλουτισμός της γκάμας μας με νέα προϊόντα.Σήμερα περιλαμβάνει πέραν τον 6.000 ιατρικών - παραϊατρικών προϊόντων και βοηθημάτων για την καθημερινή διαβίωση των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Στόχος μας επίσης, είναι η δημιουργία νέου ανανεωμένου ηλεκτρικού καταστήματος για να παρέχεται η δυνατότητα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης των πελατών μας, η οποία κρίνεται απαραίτητη μετά την εμπειρία που αποκτήθηκε από την πανδημία.

Ειρήνη Γεωργίου, corporate development manager, UCLan Cyprus
Η πανδημία έφερε πρωτόγνωρα δεδομένα με μια σωρεία αρνητικών συνεπειών στην υγεία και στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη. Από την εμφάνισή της μέχρι και σήμερα, αποστολή του Πανεπιστημίου UCLan Cyprus ήταν και παραμένει η απρόσκοπτη λειτουργία και η παροχή κορυφαίας ακαδημαϊκής εκπαίδευσης στους φοιτητές, κάτι το οποίο πέτυχαμε. Παράλληλα, το πανεπιστήμιο δεν παρέκκλινε από τον διαχρονικό του στόχο, ο οποίος έγινε ακόμα πιο επιτακτικός με τα νέα δεδομένα: Την προσφορά προς την κοινωνία και τον συνάνθρωπο με συνέπεια και υπευθυνότητα. Η δράση του Support CY έχει επιφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα στη στήριξη της κοινωνίας της Κύπρου και γι’ αυτό νιώθουμε ευτυχείς που ανήκουμε στο δίκτυο των συνεργατών του. Ανάμεσα σε  άλλα, στηρίξαμε τον Αντικαρκινικό Σύνδεσμο Κύπρου και τη δράση, Στη Μάχη Ενάντια στον Καρκίνο, και με αφορμή εξειδικευμένου προγράμματος στήριξης νέων ταλέντων στον αθλητισμό, συνδράμαμε με παραχώρηση υποτροφιών. Έχει αναπτυχθεί μια άριστη συνεργασία με το δίκτυο και τους εκπροσώπους του και ευελπιστούμε όπως συνεχίσουμε να συνδράμουμε στις δράσεις του όπου υπάρχει ανάγκη. Προσδοκούμε σε περαιτέρω ανάπτυξη του πανεπιστημίου και με συμμάχους στην προσπάθεια αυτή το ακαδημαϊκό και διοικητικό μας προσωπικό, την επένδυση σε εξοπλισμό και τεχνολογίες και τη στήριξη των συνεργατών μας υλοποιούμε τον στρατηγικό στόχο να εδραιωθούμε ως ένα διεθνές κέντρο έρευνας και αριστείας. Μέλημα μας είναι να προσαρμοζόμαστε στις προκλήσεις πάντα με κοινωνική πρόνοια και ευαισθησία και συνοδοιπόρους οργανισμούς όπως το Support CΥ.

Άντρη Σάουρου, corporate affairs manager, Photos Photiades Group
Οι απρόσμενες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, μας ώθησαν ως οργανισμό στην προσαρμογή του μοντέλου λειτουργίας μας σε νέα δεδομένα, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα το δικό μας μερίδιο ευθύνης για τον περιορισμό εξάπλωσης του ιού, την προστασία των ανθρώπων και των συνεργατών μας, καθώς και τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας και των ευάλωτων ομάδων εκεί όπου δραστηριοποιούμαστε. Κατά την πανδημία, στον Όμιλο Φώτος Φωτιάδης κατορθώσαμε να λειτουργήσουμε οργανωμένα, ομαδικά, με ευελιξία και στρατηγικό πλάνο, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο ότι η ενσωμάτωση των αξιών της εταιρικής υπευθυνότητας αποτελεί επιχειρηματική πρακτική μας. Αυτά που σίγουρα ενισχύθηκαν και αποτελούν απαραίτητα συστατικά για τη διαχείριση κάθε κρίσης είναι η αλληλεγγύη και η σχέση εμπιστοσύνης με το προσωπικό, τους συνεργάτες και την κοινωνία. Αυτό που ξεχώρισε και κυριάρχησε είναι το εμείς και η ανάγκη της έμπρακτης αλληλεγγύης στην κοινωνία μας μέσα από μια συλλογική προσπάθεια, καλύπτοντας κενά και συνεισφέροντας καθοριστικά στον αγώνα της χώρας να αντεπεξέλθει σε μια πρόκληση που υπερέβαινε τις δυνατότητές της. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τη συμμετοχή μας στο δίκτυο Support Cy, καθώς μέσα από μια συντονισμένη δράση και συνεργασία, σταθήκαμε και στεκόμαστε δίπλα στην κυπριακή κοινωνία, εκεί και όπου υπάρχει ανάγκη. 

Όμιλος Bonsai
Στον όμιλο bonsai πιστεύουμε ότι work can be force for good και με αυτό το σκεπτικό, φάρο και πυξίδα προχωρούμε. Η δουλειά, η εργασία, ο τρόπος με τον οποίο αναπτυσσόμαστε ατομικά στο μικροσύνολο που ονομάζεται εταιρεία για εμάς εμπερικλείει μια μεγάλη αγάπη και προσφορά προς την κοινωνική ευθύνη που βρίσκεται βαθιά ριζωμένη στο DNA μας. Πιστεύουμε ότι κάθε δουλειά ή κάθε επιχείρηση, με κάποιο τρόπο μπορεί να προσφέρει και να συμβάλει στο πιο μεγάλο σύνολο που ονομάζεται ζωή και ζωή είναι αυτό που μας κρατά ενωμένους. Η ζωή είναι αυτό που ζούμε, που αισθανόμαστε, που μας τυλίγει και μας κάνει να νιώθουμε και όταν νιώθεις γίνεσαι άνθρωπος ξανά. Μπορεί να μην μπορούμε να σώσουμε όλο τον κόσμο θα προσπαθήσουμε όμως, να σώσουμε τον άνθρωπο και ταυτόχρονα να προσφέρουμε σε περιβάλλον και ζώα. Μπορεί να μην μπορέσουμε να σώσουμε το δάσος, όμως αν καταφέρναμε να σώσουμε ένα δέντρο; Μπορεί μόνοι μας να μην μπορούμε να κάνουμε πολλά, όμως όλοι μαζί θα μπορέσουμε, όχι για δράση, αλλά έτσι απλά από αντίδραση.

Ευγενία Ηροδότου, chief executive officer, EnergyIntel Group
Η εργασία είναι μια πολύπλευρη διαδικασία που συνδέει τους ανθρώπους με στόχους, παρέχει κίνητρα και αναδεικνύει δεξιότητες. Στις δύσκολες μέρες οι χειρότεροι σύμβουλοι είναι ο φόβος και ο πανικός. Σε αυτές τις περιστάσεις, η ηγετική ομάδα  πρέπει να απλώνει ένα άτυπο δίκτυ εμπιστοσύνης στο προσωπικό, να στηρίζει τις ανθρώπινες ανάγκες και να εμπνέει άπαντες, ώστε με ασφάλεια και συνέπεια να συνεχίσουν να εργάζονται για να επιτευχθούν οι κοινοί στόχοι του οργανισμού. H εμπειρία της πανδημίας μάς ενίσχυσε περισσότερο με πρωτοπόρα εργαλεία και μεθόδους, δημιουργώντας μια καινούργια αφετηρία εναλλακτικής εργασίας με στόχο την ανάπτυξη. Δεν επιδιώκουμε μόνο την επιβίωση, αλλά πραγματοποιούμε ένα βήμα μπροστά για να αντιμετωπίσουμε την post-covid πραγματικότητα πιο δυνατοί. Η ανθρωποκεντρική ανάπτυξη βρίσκεται στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας, γι’ αυτό με χαρά ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα της Τράπεζας Κύπρου για συμμετοχή στο δίκτυο  SupportCy. Μέσω αυτού υποστηρίξαμε την απονομή δωρεάν υποτροφιών σε παιδιά ειδικών κατηγοριών που επιθυμούσαν να λάβουν μέρος στο GDA Summer football camp. Επίσης, συμμετέχουμε στο έργο της Reaction και της SupportCY για την προστασία των δασών ενισχύοντας με αγορές εξειδικευμένου εξοπλισμού. Μέσα από την κρίση αναδύθηκαν νέες δυνατότητες, ανακαλύψαμε καινούργιες δεξιότητες και συνεχίζουμε το ταξίδι της προόδου. Οι στόχοι είναι μπροστά μας.

Μαριάννα Χατζηαντωνίου, group HR director, Parimatch Tech
Η πανδημία χτύπησε την πόρτα του επιχειρείν κάπως βίαια. Μας δοκίμασε, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που όμοιο του δεν είχαμε ζήσει. Έπρεπε άμεσα να αλλάξουμε τρόπο σκέψης και δράσης. Προχωρήσαμε σε επανεξέταση των ανταγωνιστικών μας πλεονεκτημάτων, ώστε να έχουμε μια εικόνα κατά πόσο παραμένουν ισχυρά και, κατά περίπτωση, να τα ενδυναμώσουμε. Στην Parimatch Tech κινηθήκαμε με γρήγορες αποφάσεις και εφαρμόσαμε μέτρα για τη διαφύλαξη της υγείας και της ασφάλειας του ανθρώπινου δυναμικού μας. Προσαρμοστήκαμε στα νέα δεδομένα με ένα μεγάλο ποσοστό του προσωπικού της εταιρείας να εργάζεται από το σπίτι. Όμως, η κουλτούρα που έχουμε να τοποθετούμε τον εργαζόμενό μας στην κορυφή της στρατηγικής μας δεν άλλαξε. Ακόμη και μέσα από τις οθόνες των υπολογιστών είμαστε ακόμη πιο ενωμένοι. Διαχειριστήκαμε αυτή τη σημαντική κρίση ενισχύοντας την ανθεκτικότητά μας υπό πίεση, γιατί βλέπαμε πως έρχεται η ψηφιακή εποχή και γνωρίζαμε για τις αλλαγές, προβλεπόμενες και απρόβλεπτες, που φέρνει η τεχνολογία. Ο απολογισμός ωστόσο, είναι ακόμη νωρίς να γίνει, δεδομένου ότι δεν έχει τελειώσει η πανδημία. Ένα είναι, πάντως, βέβαιο. Ότι πλέον καθημερινά πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ένα πλάνο δράσης που να μπορεί να εφαρμοστεί ακόμη και στα πιο πρωτόγνωρα δεδομένα. Η αξία της προσαρμογής μέσα σε ένα κυκεώνα δύσκολων γεγονότων είναι ανεκτίμητη.

Σταύρος Ιωάννου, CEO, Grant Thornton Cyprus
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, όπως και η ευρύτερη κοινωνία, έτσι και εμείς στην Grant Thornton Kύπρου βρισκόμασταν σε αχαρτογράφητο έδαφος κατά τα αρχικά στάδια της πανδημίας. Τα τελευταία δύο χρόνια κύριο μας μέλημα είναι η προστασία της υγείας και της ευημερίας των ανθρώπων και των πελατών μας. Ιδιαίτερη σημασία δίνουμε στο ευέλικτο ωράριο εργασίας, μιας και θεωρούμε καθήκον μας να βοηθήσουμε στην επίτευξη ισορροπίας οικογένειας - εργασίας. Δημιουργήσαμε επίσης, πλατφόρμα με εκπαιδευτικό υλικό ποικίλης θεματολογίας, με στόχο την επέκταση γνώσεων και την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, που μπορεί να αποδειχθούν χρήσιμες τόσο για την προσωπική όσο και για την επαγγελματική ζωή. Ταυτόχρονα, η συνεχής επικοινωνία με τους πελάτες και τους ανθρώπους μας προς διασφάλιση της διαφάνειας ήταν και παραμένει καθοριστικής σημασίας για την υποστήριξή τους. Αυτή τη δύσκολη περίοδο δεν θα μπορούσαμε να μην είμαστε δίπλα και στην ευρύτερη κοινωνία. Συνεχίσαμε τις ενέργειες κοινωνικής εταιρικής ευθύνης όπως αυτές ήταν προγραμματισμένες και ενώσαμε δυνάμεις με άλλες επιχειρήσεις και οργανισμούς με την ένταξή μας στο δίκτυο SupportCY-Reaction, με σκοπό να συνεισφέρουμε στις καθημερινές κοινωνικές ανάγκες και προκλήσεις του τόπου μας και όχι μόνο. Είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον μας, καθώς έχω δίπλα μου μια ευέλικτη και ευσυνείδητη διοικητική ομάδα γεμάτη καινοτόμες ιδέες.

Δειτε Επισης

Αρχίζει η αποπληρωμή του δανείου 6,3 δις από την Τρόϊκα-Καταβάλλεται το 2025 η πρώτη δόση ύψους 1,3 δις
Ποιοι είναι έξι μέτοχοι του Nicosia Mall και τι λένε για το success story του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου της Κύπρου
Τεράστιο ενδιαφέρον για τα νέα στεγαστικά του ΥΠΕΣ-Πόσες αιτήσεις υποβλήθηκαν σε 24 ώρες
Η σημασία της βιωματικής μάθησης και της προώθησης της επιχειρηματικής νοοτροπίας στα νέα άτομα
«Πάγωσε» η ανέγερση του νέου χιονοδρομικού κέντρου στο Τρόοδος-Πώς απαντά ο Χαράλαμπος Χριστοφίνας
Στο τεύχος Νοεμβρίου του περιοδικού GOLD: The accounting revolution
Τα μέτρα άμβλυνσης του κυκλοφοριακού και πώς θα κοπάσει το κομφούζιο στους δρόμους-Το πλάνο του Υπ. Μεταφορών
Δημήτρης Σκουρίδης: Οι επαφές με τη ΝΑSA, τα διαπιστευτήρια της Κύπρου και το «θαύμα» με τα Artemis Accords
«Λευκωσία Μαζί»: Η πρωτοποριακή ψηφιακή πλατφόρμα του Δήμου Λευκωσίας
Διαβουλεύσεις για γερά νεύρα στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος-Ανησυχίες για τις επιπτώσεις της απεργίας