powered by

Έρευνα EY: Οι καταναλωτές παγκοσμίως επιλέγουν να ζήσουν με λιγότερα

Ορισμένες από τις συμπεριφορές που υιοθετήθηκαν από τους καταναλωτές εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19 – όπως αυτές καταγράφονται από τη σειρά καταναλωτικών ερευνών της EY, Future Consumer Index, από τον Απρίλιο του 2020 – έχουν σήμερα εμπεδωθεί: η πλειοψηφία (63%) των 16.000 καταναλωτών από 21 χώρες που συμμετείχαν στην τελευταία έρευνα, δηλώνουν ότι πλέον αντιλαμβάνονται τις νέες συμπεριφορές που αναγκάστηκαν να αναπτύξουν από το ξεκίνημα της πανδημίας, ως «φυσιολογικές».

Η κλιματική αλλαγή και η αναζήτηση ολοκληρωμένων και ικανοποιητικών εμπειριών, είναι πλέον πιο σημαντικά ζητήματα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι ομάδες των καταναλωτών που θέτουν το περιβάλλον (“planet first”) και τις εμπειρίες (“experience first”) ως προτεραιότητα, ενισχύθηκαν – από 16% στο 26%, και από 11% στο 18%, αντίστοιχα – σύμφωνα με την όγδοη έκδοση του EY Future Consumer Index. Παράλληλα, η βιωσιμότητα αποτελεί σημαντικό αγοραστικό κριτήριο για το 85% των καταναλωτών.

Οι καταναλωτές επιλέγουν να ζήσουν με λιγότερα
Η παγκόσμια έρευνα της EY αποκαλύπτει ότι οι καταναλωτές επαναπροσδιορίζουν τις αγοραστικές τους αποφάσεις και ξοδεύουν λιγότερα για ό,τι αντιλαμβάνονται ως μη απαραίτητο αγαθό, για οικονομικούς (49%) και περιβαλλοντικούς λόγους (30%). Αυτή η τάση ενδέχεται να έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στην επιδεικτική κατανάλωση. Πράγματι, τα brands αποτελούν δευτερεύον κριτήριο για το 44% των καταναλωτών παγκοσμίως (49% για τους millennials και 47% για τη Gen Z).

Αντίστοιχα, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές παγκοσμίως (41%), αισθάνονται λιγότερη πίεση να συμβαδίσουν με την τελευταία λέξη στην τεχνολογία και τα gadgets. Μόλις 27% αναφέρουν ότι αγοράζουν σήμερα περισσότερα πράγματα γιατί αυτό τους κάνει να νιώθουν πιο χαρούμενοι, ενώ 48% έχουν αντίθετη άποψη. Επιπρόσθετα, σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες παγκοσμίως (47%) δηλώνουν ότι αισθάνονται πιο άνετα με τον εαυτό τους, χωρίς να έχουν ανάγκη από προϊόντα καλλωπισμού.

Γενικότερα, η πανδημία βοήθησε τους καταναλωτές να καταλάβουν ότι μπορούν να ζήσουν με λιγότερα και να καταναλώνουν «καλύτερα»: αισθάνονται ότι έχουν περισσότερα ρούχα από όσα πραγματικά χρειάζονται (48%) και είναι πιθανότερο να επισκευάσουν, παρά να αντικαταστήσουν (53%), ό,τι χαλάει.

Επιστροφή στα φυσικά καταστήματα αυτή την εορταστική περίοδο
Η παγκόσμια έρευνα της EY καταδεικνύει ότι οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές θα ηγηθούν των εορταστικών αγορών: 71% της Gen Z και 68% των millennials, σε σύγκριση με το 37% των baby boomers, σχεδιάζουν να συμμετέχουν στην επερχόμενη μεγάλη αγοραστική περίοδο. Παρόλα αυτά, ο τρόπος που αγοράζουν έχει αλλάξει από χρονιά σε χρονιά.

Παρά το αυξημένο μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) κατά την πανδημία, πάνω από τους μισούς (51%) ερωτηθέντες θα αναζητήσουν προσφορές στα φυσικά καταστήματα – 39% περισσότεροι από πέρσι. Σύμφωνα με την έρευνα, αυτή η τάση μπορεί να εξηγηθεί από δύο παράγοντες: πέρα από το γεγονός ότι οι περιορισμοί ήρθησαν και τα καταστήματα επαναλειτούργησαν στις περισσότερες περιοχές του κόσμου, οι καταναλωτές επιλέγουν, επίσης, να αγοράσουν απευθείας από το κατάστημα, για να αποφύγουν τα αυξημένα έξοδα αποστολής και τις καθυστερήσεις που προκαλούνται από τις διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού. Πράγματι, για τους καταναλωτές που θα ψωνίσουν διαδικτυακά αυτή την εορταστική περίοδο, η πρωταρχική ανησυχία είναι τα υψηλά έξοδα αποστολής (32%), ακολουθούμενη από τη διαθεσιμότητα των προϊόντων (25%).

Η έρευνα υπογραμμίζει ότι, για να μετριαστούν αυτές οι ανησυχίες, οι εταιρείες πρέπει να επανασχεδιάσουν την εφοδιαστική τους αλυσίδα, το απόθεμά τους και τις διαδικασίες logistics, ειδικότερα καθώς η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν, αποκτά ολοένα και περισσότερη σημασία για το 57% των καταναλωτών. Δεδομένου ότι οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ πιο επιλεκτικοί όσον αφορά στο πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους, η εξάλειψη οποιωνδήποτε εμποδίων και η εξασφάλιση μιας απρόσκοπτης εμπειρίας μεταξύ φυσικού και ψηφιακού κόσμου, θα είναι επιτακτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Σάκης Μωυσέως, Associate Partner στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της EY Kύπρου, δήλωσε: «Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνθρωποι έμαθαν να ζουν με λιγότερα, μια τάση που επιμένει και δεν αναμένεται να αντιστραφεί σύντομα. Πρέπει να καταλάβουμε το γιατί, και γίνεται όλο και πιο σαφές ότι η αποταμίευση δεν είναι ο μόνος λόγος. Οι καταναλωτές υιοθετούν νέες αξίες, εξαρτώνται λιγότερο από τα brands, εστιάζουν περισσότερο σε περιβαλλοντικές ανησυχίες και αναζητούν εμπειρίες και όχι μόνο πράγματα. Οι εταιρείες πρέπει να προσαρμοστούν γρήγορα σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, να αναλύσουν τις νέες συμπεριφορές αγορών και να ξανασκεφτούν τον τρόπο με τον οποίο εμπλέκονται σε μια αγορά όπου σχεδόν οι μισοί καταναλωτές τοποθετούν πρώτα τον πλανήτη ή την εμπειρία».

Η τελευταία έκδοση του παγκόσμιου EY Future Consumer Index, είναι διαθέσιμη στο ey.com/futureconsumerindex8.

Δειτε Επισης

Ενώνουν δυνάμεις για την ισότητα των φύλων στον ακαδημαϊκό χώρο τα κυπριακά πανεπιστήμια-Υπέγραψαν MoU
To success story της Tango στην Κύπρο-Γιατί επέλεξε ως έδρα και γιατί μεταφέρει τα πνευματικά της δικαιώματα στην χώρα μας
Συνεργασία MASO Strategic και Luana Lo Piccolo για παγκόσμια διακυβέρνηση ΤΝ και ανάπτυξη στρατηγικής πολιτικής
Γιώργος Καμπανέλλας: Οι τομείς με πρόσφορο έδαφος για επενδύσεις στην Κύπρο για επιχειρηματίες από το Ισραήλ
Δημήτρης Τσιακκής: Η δυναμική του τομέα της ανάπτυξης γης στην Κύπρο-Χαμηλό το ρίσκο για τον επενδυτή
Η Κύπρος ως ιδανική έδρα για άτομα υψηλής εισοδηματικής αξίας-Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας
Γιώργος Χρυσοχός: Η καλύτερη επιλογή ιδιαίτερα για επενδυτές από το Ισραήλ ο τομέας των ακινήτων στην Κύπρο
Σημαντική διάκριση του Ομίλου CARAMONDANI στην παγκόσμια βιομηχανία αφαλάτωσης
Εντάσσεται στην Investing For Purpose ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ-Ο στόχος της συνεργασίας
Άλκης Σιμόπουλος: Ελκυστική για μετεγκατάσταση εταιρειών και headquartering η Κύπρος