100 χρόνια γιορτάζει το θρυλικό αστέρι της Mercedes-Benz

Tο θρυλικό σήμα της Mercedes, το τρισδιάστατο αστέρι μέσα στο στεφάνι, αποτελεί το σύμβολο μιας ιστορίας επιτυχίας για την εταιρεία. Μια διαχρονική επιτυχία αφού η Mercedes-Benz μόλις πρόσφατα διατήρησε την κορυφαία θέση της ως η μόνη ευρωπαϊκή μάρκα στην πρώτη δεκάδα των «καλύτερων παγκόσμιων εμπορικών σημάτων 2021» της Interbrand.

Η Mercedes-Benz βρίσκεται στην όγδοη θέση, από το 2018, με την αξία της μάρκας να έχει αυξηθεί κατά 3% στα 50,866 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε σύγκριση με το 2020. Με αυτό τον τρόπο η Mercedes-Benz παραμένει η πιο πολύτιμη μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο για έκτη συνεχή χρονιά και η μόνη εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων μέσα στην πρώτη δεκάδα της Interbrand.

 

Η συγχώνευση της DMG με την Benz & Cie δημιούργησε την Daimler-Benz AG με τα σήματα τους να συγχωνεύονται το καλοκαίρι του 1926. Από τότε, το αστέρι με τις τρεις ακτίνες της DMG ολοκληρώθηκε με το στεφάνι της Benz, και κοσμεί μέχρι και σήμερα κάθε μοντέλο της Mercedes-Benz.

Η πραγματική ιστορία του αστεριού και του στεφανιού ξεκίνησε το 1899, όταν ο Αυστριακός επιχειρηματίας Emil Jellinek, ο οποίος ζούσε στο Baden κοντά στη Βιέννη, χρησιμοποιούσε το όνομα της κόρης του Mercédès ως ψευδώνυμο για την ομάδα και τον οδηγό του όταν έτρεχαν με οχήματα της DMG. Λίγο αργότερα, το όνομα «Mercedes» δόθηκε στα οχήματα που παρήγγειλε ο Jellinek από την DMG, με το εμπορικό σήμα να καταχωρείται στις 26 Σεπτεμβρίου 1902.

 

Μετά από το όνομα, ήρθε και το χαρακτηριστικό σύμβολο. Ο Paul και ο Adolf Daimler, οι γιοι του πρωτοπόρου Gottlieb Daimler, ο οποίος πέθανε τον Μάρτιο του 1900, θυμήθηκαν πώς ο πατέρας τους είχε προσθέσει ένα αστέρι σε μια καρτ ποστάλ που έδειχνε το σπίτι της οικογένειας πριν από πολλά χρόνια. Η DMG ανέλαβε την ιδέα και υπέβαλε αίτηση για την πατέντα του σήματος, μια τρισδιάστατη αναπαράσταση του συμβόλου που σχεδίασε ο ίδιος ο Adolf Daimler. Το αστέρι προοριζόταν να συμβολίσει το όραμα του Gottlieb Daimler για την μηχανολογία «στη γη, στο νερό και στον αέρα».

Στις 24 Ιουνίου 1909, η DMG κατοχύρωσε το χαρακτηριστικό αστέρι της Mercedes ως εμπορικό σήμα στο Γερμανικό Αυτοκρατορικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών. Ανεξάρτητα από τα πιο πάνω, η εταιρεία-ανταγωνιστής Benz & Cie κατοχύρωσε την λέξη «Benz» πλαισιωμένη από ένα δάφνινο στεφάνι ως εμπορικό σήμα της στις 6 Αυγούστου 1909. Τον Οκτώβριο του 1910, καταχωρήθηκε στα αρχεία συμβόλων. Το δάφνινο στεφάνι – αντί για τον οδοντωτό τροχό που χρησιμοποιούταν μέχρι τότε – προφανώς προοριζόταν να αναφέρεται στις σημαντικές νίκες της εταιρείας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

 

Στις 5 Νοεμβρίου του 1921 έγινε η αίτηση της πατέντας από την DMG, η οποία εγκρίθηκε το 1923, και στις 18 Φεβρουαρίου 1925, οι γραφίστες καλέστηκαν να ενώσουν τα δυο σήματα σε ένα, το οποίο παραμένει σχεδόν το ίδιο από τότε.

Δειτε Επισης

Η ΕΚΟ στήριξε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ως μέγας χορηγός για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά (pics)
Η Zooki παρουσιάζει το νέο Magnesium Zooki-Ο πιο απολαυστικός τρόπος να χαλαρώσεις, να ανακάμψεις και να επαναφορτιστείς
Θρίαμβος της Hyundai στο Ράλι Ακρόπολις, με 1η και 3η θέση στο βάθρο των νικητών
Toyota Gazoo Racing: Οδηγεί την κούρσα του WRC μετά το Ράλι Ακρόπολις
Σημαντική διάκριση για το Hyundai IONIQ 5 N… Βραβεύτηκε ως Five-Star Car
Διπλή αναγνώριση για τη Hyundai στα βραβεία Autotrader Drivers’ Choice Awards 2025
Διεθνείς διακρίσεις για το φυσικό μεταλλικό νερό ΚΥΚΚΟΣ
Παραδόθηκαν από την CTC Automotive οι νέες ηλεκτρικές λιμουζίνες κυβερνητικών αξιωματούχων
Defender Experience: Η πολυτελής περιπέτεια που ξεπερνά κάθε προσδοκία
Το νέο Lexus ES επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια και τη φινέτσα