Φοίβος Στασόπουλος: Νέοι ρόλοι, δυνατές επενδύσεις

Ο τραπεζικός τομέας στην Κύπρο, πέρα από τις συνέπειες της πανδημίας, καλείται να αντιμετωπίσει προκλήσεις όπως ο μεγάλος αριθμός τραπεζικών ιδρυμάτων και η λειτουργία σε ένα υπερβολικά ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ωστόσο, μέσα από τις δυσκολίες αναδεικνύεται ο καθοριστικός ρόλος των τραπεζών στην ανάκαμψη της οικονομίας.

Αυτά είπε στο IN Business o Φοίβος Στασόπουλος, ανώτερος διευθυντής τραπεζικής της Ελληνικής Τράπεζας. Μίλησε επίσης για τον νέο του ρόλο, τους στόχους της Τράπεζας για ενδυνάμωση των πελατειακών σχέσεων, τα επενδυτικά της πλάνα και τη διαχείριση της πλεονάζουσας ρευστότητας.  

Κύριε Στασόπουλε, πώς κρίνετε την παρούσα κατάσταση στον τραπεζικό τομέα στην Κύπρο; Ποιες είναι οι προκλήσεις και οι τάσεις;

Ο τραπεζικός τομέας τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Στην Κύπρο έχουμε επιπρόσθετα να αντιμετωπίσουμε το γεγονός ότι λειτουργούμε σε ένα υπερβολικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, με προβλήματα που έχουν κληρονομηθεί, όπως οι μη εξυπηρετούμενες χορηγήσεις και η δομή των εξόδων. Επίσης, ο μεγάλος αριθμός τραπεζικών ιδρυμάτων σε μια σχετικά μικρή οικονομία υπαγορεύει την ανάγκη για περαιτέρω εξέλιξη του τομέα.

Η χρονιά που πέρασε ήταν δύσκολη, ανέδειξε όμως τον καθοριστικό ρόλο των τραπεζών στην ανάκαμψη της οικονομίας.

Ποιος ο ρόλος της Ελληνικής Τράπεζας αλλά και της επιχειρηματικής τραπεζικής στο διαμορφούμενο σκηνικό;

Η Ελληνική πρωτοστατεί στη στήριξη των βιώσιμων πελατών της, νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Το 2020 πετύχαμε ρεκόρ νέων δανείων, πέραν του  €1 δισ., ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2021 παραχωρήσαμε δάνεια πέραν των €500 εκατ..  

Η επιχειρηματική τραπεζική ειδικότερα θεωρείται από τους πιο κερδοφόρους τομείς για τις τράπεζες, λόγω του σχετικά χαμηλότερου λειτουργικού κόστους. Αυτό οδηγεί στην προσέλκυση περισσότερων παικτών στην αγορά, η οποία γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστική. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν ευκαιρίες για νέες βιώσιμες χρηματοδοτήσεις σε διάφορους τομείς χάρη στις βελτιωμένες μακροοικονομικές επιδόσεις της χώρας, σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα χαμηλά επιτόκια.

Νέοι ρόλοι, δομές και καινοτομίες

Πρόσφατα αναλάβατε καθήκοντα chief banking officer. Πώς διαμορφώνεται πλέον ο ρόλος σας και πώς έχετε δομήσει το τμήμα μας, ώστε να εξυπηρετείτε καλύτερα τους πελάτες;

Η πελατοκεντρική προσέγγιση αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής μας, κατά συνέπεια οι δομικές αλλαγές πραγματοποιούνται πάντοτε με γνώμονα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών μας τόσο της λιανικής όσο και της επιχειρηματικής τραπεζικής. 

Μέσα από τις αλλαγές στις δομές, στόχος μας είναι να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες μας, να περιορίσουμε τα κέντρα λήψης αποφάσεων και να μειώσουμε τη γραφειοκρατία με αυτοματοποιήσεις, ώστε να βελτιώσουμε την ποιότητα και την ταχύτητα εξυπηρέτησης.                 

Κατευθύνουμε και εκπαιδεύουμε τους πελάτες μας στη χρήση των εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης και έτσι ερχόμαστε ακόμα πιο κοντά τους, κάνοντας τις καθημερινές τραπεζικές εργασίες πιο εύκολες και γρήγορες από πότε.

Πόσο διευκολύνει το έργο σας η ψηφιοποίηση των διαδικασιών;

Όπως ανάφερα, στρατηγικός στόχος της Τράπεζας είναι να περιορίσει τη γραφειοκρατία και να βελτιώσει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για δανειοδοτήσεις, να αναβαθμίσει τα προϊόντα που προσφέρει χρησιμοποιώντας την τεχνολογία, αλλά και τον τρόπο, δηλαδή τα κανάλια που τα προσφέρει.

Η Ελληνική Τράπεζα επένδυσε συνειδητά στα εναλλακτικά της κανάλια, δημιούργησε την απαραίτητη υποδομή και σήμερα μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της νέας πραγματικότητας. Με τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή όλοι επωφελούνται - οι πελάτες, το προσωπικό και η Τράπεζα.

Θα μπορούσαμε να έχουμε κάποια σχετικά παραδείγματα;

Ασφαλώς. Ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο στη διάθεση όλων των πελατών της Τράπεζας είναι το Contact Pay στο αναβαθμισμένο Hellenic Bank Mobile App, με το οποίο μπορούν να στείλουν ή να λάβουν χρήματα από και προς τις αποθηκευμένες επαφές του κινητού τους, από και προς λογαριασμούς της Ελληνικής Τράπεζας. Με το Hellenic Bank Mobile App, έχουν πρόσβαση στους λογαριασμούς, στις κάρτες, στις συναλλαγές τους, μπορούν να μεταφέρουν χρήματα, να κάνουν πληρωμές και να εξοφλήσουν λογαριασμούς κοινής ωφελείας όποτε και όπου θέλουν.

Παράλληλα, προσφέρουμε απλές και πιο οικονομικές επιλογές με στόχο πάντα την καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών πελατών. Δυνατότητα κατάθεσης επιταγών μέσω των ΑΤΜ ή δωρεάν υπηρεσία συλλογής επιταγών (courier) από τα γραφεία τους. Επίσης, διαθέτουμε τις in lobby ATM στον εσωτερικό χώρο καταστημάτων, αλλά και μηχανές Cash 360 coin σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλη την Κύπρο, όπου οι πελάτες μπορούν να καταθέσουν μεγάλο όγκο κερμάτων και χαρτονομισμάτων με τη χρήση ειδικού κώδικα.

Δειτε Επισης

Μηχανές ΑΤΜ τοποθετήθηκαν σε Λιοπέτρι, Αυγόρου και Αχνα-Έξω από τα κτήρια των Κοινοτικών Συμβουλίων
Κεντρική Τράπεζα: Σημαντική πρόοδος στην στρατηγική για χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στην Κύπρο
Η ψηφιακή ανθεκτικότητα στο επίκεντρο: Προετοιμασία για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DORA (video)
Συμφωνία σταθμός…Deal με Demetra-Logicom και πλώρη για το 100% της Ελληνικής Τράπεζας η Eurobank
Αλλάζει η ατζέντα των διεθνών αναλυτών για τις ελληνικές τράπεζες
Ξ. Κονομής: Η πορεία προς το Net Zero, οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και ο στόχος του 8ου Business Leaders Summit
Α. Παπαθωμάς: Πόσα μπήκαν στο ταμείο από τις μετοχές της Τρ. Κύπρου και το ύψος των συνολικών εισπράξεων
Το ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων που κατέχουν οι εταιρείες εξαγοράς πιστώσεων
Καμπανάκι Λαγκάρντ για την αδράνεια της Ευρώπης στην ενοποίηση των κεφαλαιαγορών
Eurobank: Μνημόνιο συνεργασίας με J.P. Morgan Asset Management-Ο στόχος της πρωτοβουλίας