Έργα αξίας 108 εκατ. υπό εκτέλεση αυτή τη στιγμή στην Πάφο
14:15 - 26 Νοεμβρίου 2021
Έργα πέραν των 108 εκατομμυρίων ευρώ εκτελούνται αυτή την στιγμή στην Πάφο, δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων Γιάννης Καρούσος.
Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στο πλαίσιο της επίσκεψης του σήμερα στην Πάφο, ο κ. Καρούσος ανέφερε πως σκοπός της επίσκεψης είναι να ενημερωθεί και να ενημερώσει τις τοπικές αρχές σχετικά με την πορεία και την εξέλιξη αρκετών έργων.
Στην Πάφο, είπε, “εκτελούμε αυτή την στιγμή έργα πέραν των 108 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του δρόμου Πόλης Χρυσοχούς – Πάφου”, προσθέτοντας πως βρίσκονται “υπό προσφορά έργα αξίας 11 εκατομμυρίων περίπου και ένα από αυτά είναι οι κυματοθραύστες στη Χλώρακα”.
Είναι, όπως είπε, ένα σημαντικό έργο το οποίο αναμένει η τοπική αρχή και η τοπική κοινωνία εδώ και δεκαετίες και αν όλα πάνε καλά, στις 30 Νοεμβρίου ολοκληρώνεται η περίοδος ενστάσεων για την προσφορά και γίνεται η κατακύρωση.
Αν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου δεν υπάρχει καμία ένσταση θα προχωρήσουν στην υπογραφή και άμεσα αρχές Ιανουαρίου, όπως είπε, θα ξεκινήσει η κατασκευή αυτή του τόσου πολυαναμενόμενου έργου που αναμένει η Τοπική Αρχή εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες.
Ο Υπουργός Μεταφορών είπε πως “τρέχουν” πολλά έργα του Υπουργείου Μεταφορών στην Πάφο, αναφερόμενος στο έργο του δρόμου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς που έχει εξαγγείλει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και που είναι πολυαναμενόμενο, έχει υπογραφεί το συμβόλαιο, αναμένεται ο εργολάβος να καταχωρήσει την μελέτη του τις επόμενες εβδομάδες, ούτως ώστε να αξιολογηθεί από το Τμήμα Δημοσίων Έργων και να προχωρήσει, συμπλήρωσε.
Ακόμη, σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων στον Δήμο Πάφου, που είναι υπό εξέλιξη, την κατασκευή τη Κλινικής για την Αιμοκάθαρση και πάρα πολλά έργα.
Επίσης πρόσθεσε για σημαντικά οδικά δίκτυα, έχουν υπογραφεί τα ρυθμιστικά και προχωρούν στην υλοποίησή τους με βάση τις διαδικασίες. Ένα έργο πλέον, συμπλήρωσε, που για να μπει στον προϋπολογισμό εκτός από το ρυθμιστικό του σχέδιο πρέπει να περάσει και το σημείωμα έργου από το Υπουργείο Οικονομικών και την Περιβαλλοντική Μελέτη. Μετά θα συμπεριληφθούν στον προϋπολογισμό τα έργα της Πάφου σχεδόν όλα και προχωρούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχουν θέσει και θα ανακοινώσουν κάποια χρονοδιαγράμματα σε σύσκεψη που θα έχουν αργότερα με τις κοινότητες της περιοχής.
Επίσης, αναμένουν να επιλύσουν σύντομα, όπως ανέφερε ο κ. Καρούσος και το οδικό δίκτυο, που συνδέει το αεροδρόμιο Πάφου με την Πάφο και το πρόβλημα που προέκυψε με το θέμα της Έζουσας. Συγκεκριμένα, πρόσθεσε, έχει εξευρεθεί μια λύση και εξέφρασε την ελπίδα η νέα δέουσα περιβαλλοντική μελέτη, που θα γίνει αυτή τη φορά να είναι θετική για να προχωρήσουν και με αυτό το έργο.
Ερωτηθείς για την εναλλακτική λύση ο κ. Καρούσος είπε πως έχει προταθεί μια εναλλακτική όδευση, η οποία είναι εκτός Νατούρα και είναι ελάχιστον πλέον ο επηρεασμός της περιοχής Νατούρα και είναι η πιο εφικτή λύση, όπως εκτίμησε για να περάσει περιβαλλοντικά το έργο.
Πρόσθεσε επίσης πως το ΕΒΕ Πάφου με τις τοπικές αρχές έχει αναλάβει να εκπονήσει τη δέουσα περιβαλλοντική μελέτη, η οποία βρίσκεται υπό εξέλιξη.
Για το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα, που παρατηρείται στα Πότιμα, ο κ. Καρούσος, είπε πως έχει εγκριθεί το ρυθμιστικό σχέδιο και θα έρθει η σχετική “παραγγελία” από το Υπουργείο Εσωτερικών επειδή είναι πολεοδομικό το έργο για να προχωρήσουν με τη μελέτη του έργου πρώτα και μετά από 18- 20 μήνες, από τη στιγμή που θα ανατεθεί η μελέτη, θα είναι έτοιμα τα κατασκευαστικά για να προχωρήσουν και να αναβαθμιστεί το παραλιακό μέτωπο. Ανακοίνωσε, επίσης, πως αναμένεται σε δύο χρόνια από σήμερα θα είναι έτοιμη για την προκήρυξη της προσφοράς του έργου .
Ερωτηθείς για την απογοήτευση των κατοίκων για τη μη υλοποίηση έργων στη δυτική περιοχή της Πάφου ο κ. Καρούσος απήντησε πως η Πάφος έχει τον μεγαλύτερο έργο που έχουν στον κρατικό προϋπολογισμό, που είναι ο δρόμος Πάφου – Πόλης, έχουν πέραν των των 110 εκατομμυρίων σε έργα που είναι υπό εξέλιξη, έχει ακόμη έργα 11 εκατ. ευρώ, που θα προκηρυχθούν και θα υπογραφούν τις επόμενες ημέρες και ο ίδιος, όπως είπε, σαν Πολιτικός Προϊστάμενος του Υπουργείου Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων δεν επιθυμεί να ανακοινώνει ημερομηνίες ή χρονοδιαγράμματα, τα οποία δεν είναι εφικτά.
Ακολούθως, αναφέρθηκε στην υπογραφή των συμβολαίων του δρόμου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς που τον ανέμεναν οι Παφίτες εδώ και δεκαετίες, στον δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας, που τον περιμένουν εδώ και 30- 40 χρόνια και στην υπογραφή συμβολαίου, στο Λιμάνι και στη Μαρίνα Λάρνακας, που το ανέμεναν εδώ και δεκαετίες, αξίας 1,2 δισ. Όσον αφορά τη Μαρίνα της Πάφου ο κ. Καρούσος εξήγησε πως οι μαρίνες και τα λιμάνια δεν είναι κάτω από την αρμοδιότητα του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά κάτω από το Υφυπουργείο Τουρισμού.
Αναφέρθηκε και στη μελέτη που αναμένεται για τη Μαρίνα της Πάφου και μετά να προκηρυχθεί η προσφορά. Σε σχέση με το αίτημα για τον διαχωρισμό των κυματοθραυστών από τη Μαρίνα εφόσον είναι εφικτό θα το προχωρήσουν, συμπλήρωσε. Είπε ακόμη πως είναι πολύ προσεκτικός στα χρονοδιαγράμματα, που ανακοινώσει ως άνθρωπος που προέρχεται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Πρόσθεσε πως για αρκετά οδικά δίκτυα τώρα έχουν ολοκληρωθεί τα ρυθμιστικά σχέδια. Αναφέρθηκε και στο οδικό δίκτυο της Μιχαλάκη Κυπριανού στην Πέγεια όπου έχουν επιλύσει όλα τα προβλήματα.