Powered by

Έρευνα: Αγχωμένοι οι καταναλωτές τρέχουν να ψωνίσουν νωρίτερα

Σαν να μην έφτανε η πανδημία, μια νέα έρευνα της Oracle Retail σε καταναλωτές έδειξε ότι ανησυχούν πως οι καθυστερήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τις παραδόσεις θα προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα κατά τις γιορτές.

Έτσι, σε ποσοστό 39% οι Ευρωπαίοι έχουν αρχίσει ήδη να κάνουν τις αγορές τους για τις γιορτές ή σχεδιάζουν να ψωνίσουν νωρίτερα από ό,τι συνήθως. Από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, το 14% είναι ακόμα και πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για να διασφαλίσει ταχύτερη ή εγγυημένη παράδοση, ενώ το 16% σχεδιάζει να παραγγείλει περισσότερα δώρα για την περίπτωση που κάποια από αυτά θα καθυστερήσουν ή θα ακυρωθούν. Αυτά τα ποσοστά ανεβαίνουν σε 19% και 24%, αντίστοιχα, για τη γενιά των millennials*.

Άλλοι ακολουθούν μια ευκολότερη οδό, με το 29% των ανθρώπων (ειδικά οι millennials σε ποσοστό 37%) να τονίζουν ότι φέτος θα αγοράσουν περισσότερες δωροκάρτες. Επίσης, πολλοί είναι αυτοί που ακόμα περιμένουν για καλές προσφορές σε δώρα, με το 43% των ανθρώπων να σχεδιάζουν να συμμετάσχουν σε αγορές της Black Friday αργότερα αυτήν την εβδομάδα.

Ο Mike Webster, Senior Vice President και General Manager, Oracle Retail, δήλωσε: «Όπως βλέπουμε στις Ειδήσεις, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες αποτελούν παγκόσμια πραγματικότητα. Παρ' όλα αυτά, οι καταναλωτές και πάλι θα αξιολογήσουν τους λιανοπωλητές με βάση την ικανότητά των δεύτερων να υλοποιήσουν τις επιθυμίες των πρώτων κατά τη φετινή περίοδο των γιορτών. Το κλειδί της επιτυχίας θα είναι η υπεύθυνη διαχείριση. Οι λιανοπωλητές πρέπει να έχουν σαφή εικόνα των αποθεμάτων τους, ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα διεκπεραίωσης, καθώς και ένα σχέδιο για ξεκάθαρη επικοινωνία καθ' όλη τη διάρκεια των διαδικασιών παραγγελίας και παράδοσης. Με διαφάνεια και σωστή εκτέλεση, οι λιανοπωλητές μπορούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για μελλοντική αφοσίωση.»

Στην έρευνα συμμετείχαν 5.728 καταναλωτές διεθνώς, συμπεριλαμβανομένων 2.090 ανθρώπων από την Ευρώπη, και πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021. Η έρευνα της Untold Insights ρώτησε καταναλωτές σχετικά με τις συνήθειές τους όσον αφορά τα ψώνια κατά την πανδημία και με τα σχέδιά τους για τις αγορές κατά τις γιορτές.

Μπορείτε να αποκτήσετε δωρεάν ένα αντίγραφο της έκθεσης στο: https://www.oracle.com/industries/retail/consumer-research/

Ανησυχίες για την εφοδιαστική αλυσίδα

Οι άνθρωποι που θέλουν να κάνουν δώρα ανησυχούν ότι θα μείνουν με άδεια κουτιά στα χέρια επειδή τα προϊόντα μπορεί να μην είναι διαθέσιμα ή να αργήσουν να παραδοθούν:

  • Το 19% των συμμετεχόντων ανησυχούν ότι τα προϊόντα που θέλουν θα είναι πιο ακριβά λόγω ελλείψεων
  • Το 16% των συμμετεχόντων ανησυχούν ότι τα προϊόντα που θέλουν δεν θα είναι διαθέσιμα
  • Το 13% των συμμετεχόντων φοβούνται ότι συγγενείς και φίλοι θα απογοητευτούν όταν δεν πάρουν το δώρο που θέλουν

Το έλκηθρο του Άγιου Βασίλη θα καθυστερήσει

Το 64% των ερωτηθέντων θα κανονίσει να παραδοθούν τα δώρα στο σπίτι τους, αλλά πολλοί ανησυχούν ότι οι χρόνοι αποστολής δεν θα ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους και ότι τα προϊόντα θα αργήσουν – εάν τελικά φτάσουν. Καθησυχαστικό είναι το γεγονός ότι το 62% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι η λεπτομερής παρακολούθηση της κατάστασης παράδοσης είναι πολύ σημαντική.

  • Το 36% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η γρήγορη παράδοση είναι ο παράγοντας που προσδιορίζει το κατάστημα από το οποίο παραγγέλνουν
  • Το 33% ανησυχεί ότι τα δώρα θα φτάσουν αργότερα από το αναμενόμενο
  • Το 26% προβληματίζεται για την πιθανότητα να μην φτάσουν ποτέ τα δώρα

Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, ακόμη κι αν το πακέτο φτάσει εν τέλει στον προορισμό του, το 19% των ανθρώπων φοβάται ότι μπορεί να υπάρξουν κλοπές πακέτων στην πόρτα τους!

Επαρκή αποθέματα για να μην χαθούν πελάτες

Παρά τις προκλήσεις, το να μπορούν οι καταναλωτές να πάρουν στα χέρια τους τα προϊόντα που θέλουν θα αποτελέσει έναν κρίσιμο παράγοντα για το πώς κρίνουν τους λιανοπωλητές φέτος:

  • Το 31% συμφωνεί ότι τα εξαντλημένα είδη συνεπάγονται κακή εμπειρία αγορών
  • Το 37% δηλώνει ότι προσελκύεται σε μάρκες/εταιρείες με βάση τη διαθεσιμότητα των προϊόντων
  • Το 27% θα αποφασίσει να πάει κάπου αλλού χωρίς να περιμένει να ανανεωθεί το απόθεμα ενός λιανοπωλητή

Αγοράστε μια δωροκάρτα για τους γονείς σας

Ρωτώντας σχετικά με το τι δώρα σχεδιάζουν να αγοράσουν περισσότερο φέτος, οι δωροκάρτες αναδεικνύονται ως η κορυφαία επιλογή:

  • Το 29% σχεδιάζει να αγοράσει περισσότερες δωροκάρτες (το 34% των boomers και το 30% των γυναικών δήλωσαν ότι είναι επίσης το δώρο που είναι πιο πιθανό να λάβουν)
  • Το 27% περισσότερα προϊόντα ομορφιάς
  • Το 23% σχεδιάζει να αγοράσει περισσότερα μοντέρνα είδη ρουχισμού
  • Το 22% περισσότερα είδη υπόδησης

Η πραγματικότητα σχετικά με τις επιστροφές

Μπορεί να λένε ότι το δώρο είναι υπέροχο, αλλά οι εκπρόσωποι της γενιάς Z και οι millennials σχεδιάζουν ήδη να επιστρέψουν τα δώρα που θα λάβουν:

  • Το 40% των ανθρώπων σχεδιάζει να επιστρέψει μερικά δώρα
  • Το 18% σχεδιάζει να επιστρέψει τα μισά έως όλα τα δώρα τους, με το ποσοστό αυτό να ανεβαίνει στο 30% για τους εκπροσώπους της γενιάς Z και τους millennials

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς βοηθάει η Oracle Retail τους πελάτες της να περάσουν χαρούμενες γιορτές, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: www.oracle.com/retail

*Γενιά Z (18-24), millennials (25-39), γενιά X (40-54), boomers (55+)

Δειτε Επισης

Ισπανία: Σε υψηλό τριών μηνών ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
ΗΠΑ: Με ρυθμό 2,8% «έτρεξε» η οικονομία το τρίτο τρίμηνο
Goldman Sachs: Τι προτείνει στους επενδυτές για το 2025
Γκούλσμπι (Fed): Πρέπει να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων
Bitcoin: Tι σημαίνει για την τιμή του η πιθανή δημιουργία εθνικού αποθέματος στις ΗΠΑ
ΗΠΑ: Η επιλογή του Μπέσεντ για το Υπουργείο Οικονομικών δίνει «ανάσα» στις παγκόσμιες αγορές
Banco BPM: Εξετάζει την εξαγορά της από την UniCredit-Στα $11 δις η προσφορά
Τι είναι και γιατί ενδέχεται να αλλάξει το «φρένο χρέους» της Γερμανίας
Bitcoin: Τριήμερη πτώση 6%-Φρέναρε στα $94.000
Fed: Οι προειδοποιήσεις για το χρέος και τον εμπορικό πόλεμο-Τι δείχνει η εξαμηνιαία έκθεση