Ιάκωβος Α. Ιακωβίδης: Ευθύνη μας η ηλεκτροκίνηση
09:01 - 24 Νοεμβρίου 2021
Είναι ένα από τα πιο επιθυμητά brands διεθνώς. Για αμέτρητους λόγους. Μεταξύ αυτών για την ταχύτητα, τη γοητεία των μοντέλων της και το κύρος που προσδίδει η κατοχή μιας Porsche, για τον γοητευτικό ήχο των μηχανών της και ασφαλώς την περιβαλλοντική της συνείδηση.
Ο Ιάκωβος Α. Ιακωβίδης, managing director της A.I. Motokinisi Ltd- Porsche Cyprus, μιλά, εκτός των άλλων, για τις τάσεις στην αυτοκίνηση και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Γιατί, όπως εξηγεί, «έχουμε ευθύνη για το περιβάλλον που θα κληρονομήσουν τα παιδιά μας».
Ποιες είναι οι τάσεις στην αυτοκίνηση σήμερα και πώς θα διαμορφωθούν τα προσεχή χρόνια;
Η αυτοκινητοβιομηχανία ήδη άρχισε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Οι επενδύσεις που γίνονται από τους κατασκευαστές στις γραμμές παραγωγής και στην εξέλιξη των μπαταριών είναι τεράστιες. Επίσης, γίνονται και επενδύσεις στα βιοκαύσιμα, με στόχο να κρατηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2.
Η κυπριακή αγορά δείχνει ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση. Δυστυχώς όμως, μειονεκτούμε ως κράτος στην υποδομή που απαιτεί και χωρίς αυτή να είναι η κατάλληλη, ο ρυθμός μετάβασης θα κινηθεί νωχελικά, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Μιλήστε μας για τη σημερινή γκάμα μοντέλων και κινητήρων...
Με την παρουσίαση του Taycan το 2019, η Porsche έχει τώρα έξι μοντέλα στην γκάμα της (911, Taycan, Cayenne, Macan, Panamera και 718 Boxster και Cayman).
Οι κινητήρες είναι τύπου εσωτερικής καύσης (βενζίνη) και υβριδικοί (βενζίνη/ηλεκτροκίνηση).
Τα μοντέλα Cayenne και Panamera είναι διαθέσιμα με κινητήρες βενζίνης ή υβριδικούς.
Το θρυλικό 911, το Macan και η σειρά μοντέλων 718 (Cayman και Boxster) φέρουν αποκλειστικά κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το Taycan είναι πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, το πρώτο για την Porsche.
Όλα τα μοντέλα και οι κινητήρες διατίθενται και στην κυπριακή αγορά.
Πώς κινούνται στην κυπριακή αγορά οι εναλλακτικοί κινητήρες γενικά και της Porsche ειδικότερα;
Η κυπριακή αγορά, βάσει των στατιστικών Σεπτεμβρίου 2021, σε απόλυτους αριθμούς, δείχνει προτίμηση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνη), με τους υβριδικούς να ακολουθούν.
Οι κινητήρες συμπίεσης καύσης (πετρελαίου) βρίσκονται στην τρίτη θέση και στην τελευταία τα ηλεκτρικά. Όμως, εάν συγκρίνουμε με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (Σεπτέμβριος 2020), οι υβριδικοί κινητήρες και τα ηλεκτρικά κερδίζουν μερίδιο αγοράς με ψηλά ποσοστά.
Στην Porsche παρατηρούμε την ίδια τάση, δηλαδή τους κινητήρες βενζίνης να είναι στην πρώτη θέση προτίμησης με τους υβριδικούς και τα ηλεκτρικά να ακολουθούν, σύμφωνα με στατιστικές του Σεπτεμβρίου 2021. Όμως, το άθροισμα των υβριδικών και ηλεκτρικών εγγραφών της Porsche υπερνικά στους κινητήρες βενζίνης, γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαιτέρως. Αξίζει να σημειωθεί πως η Porsche απέσυρε τους κινητήρες πετρελαίου το 2018.
Με ποιους άλλους τρόπους η εταιρεία μειώνει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα;
Η γραμμή παραγωγής του Taycan στη Στουτγάρδη γίνεται σε ένα CO2-neutral περιβάλλον. Η Porsche συνεχώς εξελίσσει την αεροδυναμική των μοντέλων, επενδύει στις πρώτες ύλες και την τεχνολογία τους με απόλυτο στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2. Επίσης, ήδη ανακοίνωσε το στρατηγικό πλάνο 2030, με κύριο στόχο τη μετάβαση του 80% της παραγωγής σε ηλεκτροκίνηση και ταυτόχρονα την εξέλιξη των βιοκαυσίμων ως πηγής καύσης.
Πόσο εφικτός είναι αυτός ο στόχος;
Σας διαβεβαιώ ότι η Porsche δεν μένει στο πλάνο. Είχα την ευκαιρία να παρευρεθώ τον περασμένο Σεπτέμβριο στην Πορτογαλία, στο Porsche Investors Conference, όπου μας παρουσίασαν το μέλλον που προδιαγράφεται λαμπρό και οπωσδήποτε δεν είναι όσο νομίζουμε μακρινό.
H Porsche είναι έτοιμη όσον αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα ανακοινωθούν το 2030, τα οποία εξελίσσουν συνεχώς με διάφορες δοκιμές. Ήδη εμείς περιμένουμε το επόμενο ηλεκτρικό μοντέλο να παρουσιαστεί το 2023.
Πού βρίσκονται οι επενδύσεις της Porsche σε εναλλακτικά καύσιμα;
H Porsche άρχισε δοκιμές σε βιοκαύσιμα σε συνεργασία με την ExxonMobil. Οι πρώτες δοκιμές θα γίνουν σε αγώνες ταχύτητας.
Το 2022 η Porsche θα αρχίσει δοκιμές με τη δεύτερη γενιά ανακυκλώσιμων καυσίμων της Εsso. Αυτά θα ενσωματώσουν συνθετικά καύσιμα προερχόμενα από υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα. Οι δοκιμές θα γίνουν σε εργοστάσιο στην Χιλή που ανήκει στην Porsche.
Ποια άλλα σχέδια και στόχους έχουν η Porsche και η A.I. Motokinisi Ltd;
Ο στόχος της Porsche - πέραν του στρατηγικού πλάνου 2030 - είναι να συνεχίσει να αποτελεί το επιθυμητό brand αυτοκινήτου, να δημιουργεί συγκινήσεις και ενθουσιασμό και το κάθε μοντέλο της να προσφέρει την απόλυτη οδική εμπειρία.
Κύριος στόχος της Α.Ι. Motokinisi Ltd είναι να συνεχιστεί το όραμα του μακαρίτη του πατέρα μας και ιδρυτή της εταιρείας, Άλκη Ιακωβίδη. Η στρατηγική μας περιλαμβάνει συνεχή εξέλιξη των διαδικασιών και υπηρεσιών μας, ώστε οι πελάτες μας να έχουν την καλύτερη εμπειρία και άριστη εξυπηρέτηση. Είναι η ευθύνη που έχουμε προς το όνομα της Porsche.
Γενικότερα, οι στόχοι μας είναι ευθυγραμμισμένοι με τα πλάνα του brand, εκ των οποίων τα κυριότερα είναι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η ψηφιοποίηση των συστημάτων και η εργοδότηση άρτια εκπαιδευμένου προσωπικού.
Πέρα από την Porsche είσαστε αντιπρόσωποι και της Harley Davidson. Και τα δυο αυτά brands είναι συνώνυμα με την οδηγική απόλαυση και υπεροχή. Ταιριάζουν αυτές οι έννοιες με την ηλεκτροκίνηση και τους κινητήρες χαμηλών ρύπων;
Για τη γενιά τη δική μας, που μεγαλώσαμε με τον μαγευτικό ήχο και τον γοητευτικό κραδασμό της μηχανής, τη μυρωδιά της βενζίνης από ατελή καύση και του λαδιού από τον κινητήρα, οι έννοιες αυτές δύσκολα συμβαδίζουν.
Ωστόσο, οφείλουμε να αλλάξουμε. Έχουμε ευθύνη για το περιβάλλον που θα κληρονομήσουν τα παιδιά μας. Η γενιά μας είναι πρωτεργάτης της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και σε άλλες πηγές ενέργειας και πρέπει να στρώσουμε σωστά και γερά τα θεμέλια.
Η αλήθεια είναι πως τα παιδιά μας, μεγαλώνοντας με την ηλεκτροκίνηση, δεν θα συνδέουν τον ήχο της μηχανής με τη γοητεία των αυτοκινήτων. Θα ανακαλύψουν, όμως, καινούργια ερεθίσματα από την ηλεκτροκίνηση, μέσα από τα οποία θα γεννιέται η γοητεία που απολαμβάναμε εμείς με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.