powered by

Βλέπει ανατροπή στον αρχικό σχεδιασμό κυκλοφορίας ανάπλασης της Μακαρίου

Το ΕΤΕΚ εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία του για το ενδεχόμενο να ανατραπεί ο αρχικός σχεδιασμός κυκλοφορίας στην αναδιαμόρφωση τμήματος της Λεωφόρου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ' στο κέντρο της Λευκωσίας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, στον αρχικό σχεδιασμό του τμήματος της λεωφόρου, μεταξύ της συμβολής με τις λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού και Διγενή Ακρίτα και της συμβολής με τη λεωφόρο Ομήρου, προνοείτο η πεζοδρόμηση της λεωφόρου με μικτή χρήση από λεωφορεία, μέσω της δημιουργίας πλατιών πεζοδρομίων και δρόμου με λεωφορειολωρίδες διπλής κατεύθυνσης. Σύμφωνα με τις αναφορές σε πρόσφατα δημοσιεύματα, όπως αναφέρει το ΕΤΕΚ, φαίνεται να έχει τεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Λευκωσίας, θέμα διαφοροποίησης των αρχικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και ειδικότερα του ενδεχόμενου μονοδρόμησης του προαναφερόμενου τμήματος της Μακαρίου Γ', ώστε να επιτραπεί και η διακίνηση ιδιωτικών οχημάτων.

Το ΕΤΕΚ επισημαίνει ότι μια τέτοια κίνηση παρεκκλίνει ουσιαστικά από τις πρόνοιες του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), αλλά και από τις αρχές βιώσιμης κινητικότητας και σύγχρονου σχεδιασμού οδικών δικτύων στα αστικά κέντρα των πόλεων γενικότερα.

Ταυτόχρονα, τυχόν υλοποίηση του υπό συζήτηση ανασχεδιασμού, θα καταργήσει την αμφίδρομη διαδρομή των λεωφορειολωρίδων δυσχεραίνοντας σημαντικά τις διαδρομές των λεωφορείων και συνεπώς τη λειτουργία των δημόσιων μεταφορών εντός του κέντρου της πόλης. Αξίζει να σημειωθεί, τονίζει το ΕΤΕΚ, ότι σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες για την ανάπλαση των αστικών κέντρων των πόλεων, ακολουθείται η προσέγγιση του περιορισμού της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου, μέσω της προώθησης της ενεργής διακίνησης και ειδικότερα της ενθάρρυνσης της πεζοπορίας, της ποδηλασίας και της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς έναντι της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνει, η υπό συζήτηση διαφοροποίηση των αρχικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, δεν μπορεί παρά να αντίκειται στις βασικές αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και να αποτελεί βήμα προς τα πίσω.

Επίσης, επισημαίνει, τυχόν ανατροπή του αρχικού σχεδιασμού, ώστε να επιτρέπεται η διακίνηση ιδιωτικών αυτοκινήτων, πέραν των οχημάτων των κατοίκων της περιοχής και τροφοδοσίας, θα αποτελέσει ένα δεδομένο που δύσκολα θα μπορεί να ανατραπεί. Ταυτόχρονα, η εν λόγω διαφοροποίηση δύναται να επιβαρύνει την τροχαία κίνηση στη συμβολή της Λεωφόρου Μακαρίου Γ' με τις λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού και Διγενή Ακρίτα.

Επιπρόσθετα, τονίζεται ότι το όλο έργο αφορά στην ανάπλαση του εμπορικού τριγώνου Μακαρίου Γ'-Στασικράτους-Ευαγόρου και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), βάσει του άξονα προτεραιότητας που αφορά την προώθηση βιώσιμων μεταφορών και τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. 

Το Επιμελητήριο καλεί τους αρμόδιους να εξετάσουν τις επιπτώσεις που θα έχει η ανατροπή του αρχικού σχεδιασμού για τους πολίτες και τους επισκέπτες του αστικού κέντρου της Λευκωσίας και για το μέλλον των βιώσιμων μεταφορών στη χώρα μας γενικότερα και να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση του έργου βάσει του αρχικού σχεδιασμού, προς όφελος των κατοίκων της πόλης και της κοινωνίας.

Δειτε Επισης

Τράπεζα Κύπρου: Αλλαγή στην σύνθεση της Επιτροπής Ανθρώπινου Δυναμικού & Αμοιβών
Pafilia και LaimTee Art προχωρούν ένα βήμα παραπέρα...Κορυφαίοι μουσικοί απ' όλο τον κόσμο στο Minthis Music Festival 2025
Γραφεία στο κέντρο της Λευκωσίας από την Gordian...Μοναδικές ευκαιρίες ανάπτυξης και επένδυσης
Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία και την προσφορά έτοιμης γης για ανάπτυξη-Το νέο πλαίσιο για τον αστικό αναδασμό
Τελευταίες πινελιές στα νομοσχέδια για την φορολογική μεταρρύθμιση-Οι βασικές πτυχές και πότε πάνε στην Βουλή
Μοναδικές προτάσεις σε κατοικίες και διαμερίσματα σε Λευκωσία και Λάρνακα από την Altamira Real Estate
Βγαίνει η Ελληνική, ετοιμάζεται να μπει η Eurobank...Πρόθεση για παράλληλη εισαγωγή των μετοχών της στο ΧΑΚ
Επενδυτικές ευκαιρίες σε ακίνητα από την AstroBank
Το ανεξίτηλο στίγμα της προσφοράς του γιατρού και ανθρώπου Νίκου Ιωάννου-«Χειρουργούσα συνεχώς, χωρίς τελειωμό...»
Το μέλλον του ψηφιακού μάρκετινγκ...Tο περιεχόμενο, τα social media και η στρατηγική σύνδεση με το κοινό