Βλέπει ανατροπή στον αρχικό σχεδιασμό κυκλοφορίας ανάπλασης της Μακαρίου

Το ΕΤΕΚ εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία του για το ενδεχόμενο να ανατραπεί ο αρχικός σχεδιασμός κυκλοφορίας στην αναδιαμόρφωση τμήματος της Λεωφόρου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ' στο κέντρο της Λευκωσίας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, στον αρχικό σχεδιασμό του τμήματος της λεωφόρου, μεταξύ της συμβολής με τις λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού και Διγενή Ακρίτα και της συμβολής με τη λεωφόρο Ομήρου, προνοείτο η πεζοδρόμηση της λεωφόρου με μικτή χρήση από λεωφορεία, μέσω της δημιουργίας πλατιών πεζοδρομίων και δρόμου με λεωφορειολωρίδες διπλής κατεύθυνσης. Σύμφωνα με τις αναφορές σε πρόσφατα δημοσιεύματα, όπως αναφέρει το ΕΤΕΚ, φαίνεται να έχει τεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Λευκωσίας, θέμα διαφοροποίησης των αρχικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και ειδικότερα του ενδεχόμενου μονοδρόμησης του προαναφερόμενου τμήματος της Μακαρίου Γ', ώστε να επιτραπεί και η διακίνηση ιδιωτικών οχημάτων.

Το ΕΤΕΚ επισημαίνει ότι μια τέτοια κίνηση παρεκκλίνει ουσιαστικά από τις πρόνοιες του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), αλλά και από τις αρχές βιώσιμης κινητικότητας και σύγχρονου σχεδιασμού οδικών δικτύων στα αστικά κέντρα των πόλεων γενικότερα.

Ταυτόχρονα, τυχόν υλοποίηση του υπό συζήτηση ανασχεδιασμού, θα καταργήσει την αμφίδρομη διαδρομή των λεωφορειολωρίδων δυσχεραίνοντας σημαντικά τις διαδρομές των λεωφορείων και συνεπώς τη λειτουργία των δημόσιων μεταφορών εντός του κέντρου της πόλης. Αξίζει να σημειωθεί, τονίζει το ΕΤΕΚ, ότι σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες για την ανάπλαση των αστικών κέντρων των πόλεων, ακολουθείται η προσέγγιση του περιορισμού της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου, μέσω της προώθησης της ενεργής διακίνησης και ειδικότερα της ενθάρρυνσης της πεζοπορίας, της ποδηλασίας και της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς έναντι της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνει, η υπό συζήτηση διαφοροποίηση των αρχικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, δεν μπορεί παρά να αντίκειται στις βασικές αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και να αποτελεί βήμα προς τα πίσω.

Επίσης, επισημαίνει, τυχόν ανατροπή του αρχικού σχεδιασμού, ώστε να επιτρέπεται η διακίνηση ιδιωτικών αυτοκινήτων, πέραν των οχημάτων των κατοίκων της περιοχής και τροφοδοσίας, θα αποτελέσει ένα δεδομένο που δύσκολα θα μπορεί να ανατραπεί. Ταυτόχρονα, η εν λόγω διαφοροποίηση δύναται να επιβαρύνει την τροχαία κίνηση στη συμβολή της Λεωφόρου Μακαρίου Γ' με τις λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού και Διγενή Ακρίτα.

Επιπρόσθετα, τονίζεται ότι το όλο έργο αφορά στην ανάπλαση του εμπορικού τριγώνου Μακαρίου Γ'-Στασικράτους-Ευαγόρου και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), βάσει του άξονα προτεραιότητας που αφορά την προώθηση βιώσιμων μεταφορών και τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. 

Το Επιμελητήριο καλεί τους αρμόδιους να εξετάσουν τις επιπτώσεις που θα έχει η ανατροπή του αρχικού σχεδιασμού για τους πολίτες και τους επισκέπτες του αστικού κέντρου της Λευκωσίας και για το μέλλον των βιώσιμων μεταφορών στη χώρα μας γενικότερα και να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση του έργου βάσει του αρχικού σχεδιασμού, προς όφελος των κατοίκων της πόλης και της κοινωνίας.

Δειτε Επισης

Akamas Bay Villas της Cybarco: Απέσπασε δύο σημαντικές διακρίσεις στα International Property Awards
Επενδυτικές ευκαιρίες από την AstroBank
Μπετόν οι συντεχνίες… Δεν κάνουν πίσω και συνεχίζουν την απεργία στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Νέα έκκληση Παναγιώτου για άρση μέτρων στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος-«Μικρή και περιορισμένη η διαφορά»
Τρέχουν οι διαδικασίες για ναυτικό όμιλο και εξωτερικούς χώρους μαρίνας Λάρνακας-Διαγωνισμός με αγωνοθέτη τον Δήμο
Belle Air Niche Villas: Η πρώτη lifestyle κοινότητα στην Κύπρο-Έργο €40 εκατ. στη Λεμεσό
Αποσυμφόρηση 10% στην είσοδο Λευκωσίας με τον περιμετρικό-Πώς προχωρούν οι επόμενες φάσεις του έργου
Μήνυμα Γιάννη Παναγιώτου στον κλάδο παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος-Καλεί άπαντες σε υπευθυνότητα
Εγκαινιάστηκε ο περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας που φέρει την υπογραφή της Cyfield (pics)
Με γοργούς ρυθμούς οι κατασκευαστικές εργασίες στη μαρίνα Παραλιμνίου-Στόχος να λειτουργήσει το καλοκαίρι(pics)