Γ. Γιαννούλης: Η ΕΚΕ είναι συνυφασμένη με τη Unilever Tseriotis
07:55 - 19 Νοεμβρίου 2021
Το πρόγραμμα «Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο» αποτελεί μία κοινωνική πρωτοβουλία της Unilever Tseriotis, σε συνεργασία με την Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Σχολικών Εφορειών, μέσα από την οποία προσφέρονται δωρεάν στους μαθητές 110 δημόσιων δημοτικών και ειδικών σχολείων σε Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσό, Πάφο και Αμμόχωστο, πάνω από 50.000 καθαριστικά και απολυμαντικά προϊόντα Klinex και Lifebuoy.
Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, ο Γιάννης Γιαννούλης, Marketing Manager της Unilever Tseriotis Κύπρου, αναφέρθηκε στο σκεπτικό πίσω από την ανάπτυξη του προγράμματος, καθώς και στα οφέλη που προκύπτουν για εκπαιδευτικούς, μαθητές, αλλά και την ίδια την εταιρεία. Παράλληλα, ο κ. Γιαννούλης εξήρε το ρόλο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σε μία εταιρεία, υπογραμμίζοντας ότι μέσα από δράσεις ΕΚΕ η Unilever Tseriotis Κύπρου υπηρετεί το ρόλο της ως ευαισθητοποιημένου, ενεργού και χρήσιμου «πολίτη».
Τι είναι το πρόγραμμα «Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο», πώς προέκυψε και σε τι στοχεύει;
Γ.Γ.: Το πρόγραμμα «Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο» σχεδιάστηκε πριν την πανδημία, μετά από έρευνες που έδειξαν ότι οι συχνές απουσίες των παιδιών από το σχολείο, αποτελούν ένα εμπόδιο. Εμπόδιο όχι μόνο στην ομαλή παρακολούθηση των μαθημάτων, αλλά κυρίως στις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες που αποκτούν μέσω της συναναστροφής με τους συνομήλικούς τους και οι οποίες αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία οικοδομούνται πολύτιμα στοιχεία, όπως είναι η αυτοπεποίθησή τους. Ειδικά σήμερα, με τις ειδικές και επιτακτικές ανάγκες που δημιουργεί η πανδημία, το πρόγραμμα αυτό αποτελεί στην πράξη μία κοινωνική πρωτοβουλία της Unilever Tseriotis, σε συνεργασία με την Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Σχολικών Εφορειών, μέσα από την οποία προσφέρουν δωρεάν στους μαθητές 110 δημόσιων δημοτικών και ειδικών σχολείων σε Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσό, Πάφο και Αμμόχωστο, πάνω από 50.000 καθαριστικά και απολυμαντικά προϊόντα Klinex και Lifebuoy. Τα προϊόντα αυτά, καλύπτουν τις ετήσιες ανάγκες, τόσο για την υγιεινή καθαριότητα των τάξεων και των υπόλοιπων σχολικών χώρων, όσο και για την ατομική υγιεινή των μαθητών, με στόχο να είναι όσο γίνεται πιο προστατευμένοι από ιούς και μικρόβια.
Ποια εκτιμάτε ότι θα είναι τα οφέλη για μαθητές, εκπαιδευτικούς, αλλά και για την ίδια την εταιρεία;
Γ.Γ.: Τόσο οι μαθητές, όσο και οι εκπαιδευτικοί, θα δραστηριοποιούνται μέσα σ’ ένα περιβάλλον που θα έχει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να είναι υγιεινά καθαρό και προστατευμένο από ιούς και μικρόβια. Ειδικά για τα παιδιά, είναι πολύ σημαντικό να μαθαίνουν, να παίζουν και να αναπτύσσονται μέσα σε ασφαλείς, από πλευράς καθαριότητας, χώρους. Επίσης, μέσα από το πρόγραμμα «Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο», οι μικροί μαθητές παροτρύνονται να υιοθετήσουν συνήθειες προσωπικής υγιεινής, όπως, μεταξύ άλλων, το να πλένουν τακτικά τα χέρια τους. Σε ό,τι αφορά στην εταιρεία, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, το οποίο αποτελεί μέρος της ιστορίας της και στο οποίο σκοπός δεν είναι να αποκομίσει υλικά οφέλη, αλλά να υπηρετήσει το ρόλο της ως ευαισθητοποιημένου, ενεργού και χρήσιμου «πολίτη».
Υπάρχουν σχέδια επέκτασης του προγράμματος στη Δευτεροβάθμια ή Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;
Γ.Γ.: Το πρόγραμμα «Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο» έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για παιδιά έως 12 ετών, που φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο. Στις μικρές αυτές ηλικίες, είναι φυσικό να μην υπάρχει πλήρης επίγνωση της ανάγκης για ατομική υγιεινή και προστασία από ιούς και μικρόβια. Είναι, επίσης, πολύ σημαντικό και για τους γονείς να είναι όσο γίνεται πιο ήσυχοι για τη φροντίδα της υγιεινής των παιδιών τους, τις ώρες που αυτά λείπουν από κοντά τους. Από την ηλικία των 12 ετών και πάνω, οι συνθήκες αυτές διαφοροποιούνται, καθώς οι μαθητές αποκτούν την ωριμότητα που τα καθιστά σταδιακά υπεύθυνα για τη φροντίδα του εαυτού τους.
Ποια είναι γενικότερα η θέση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στη Unilever Tseriotis Κύπρου;
Γ.Γ.: Η έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης είναι συνυφασμένη με την ιστορία της Unilever Tseriotis Κύπρου. Ο ιδρυτής της, Παναγιώτης Τσεριώτης, ταξίδευε σε όλο το νησί με μια ιππήλατη άμαξα, γεμάτη με τα προϊόντα που πουλούσε, όπως το θρυλικό Lifebuoy – τη χαρακτηριστική κόκκινη μπάρα σαπουνιού με την αντιβακτηριακή δράση – την οποία είχε δημιουργήσει ο Ουίλιαμ Χέσκεθ Λέβερ το 1849, σώζοντας τότε πολλές ζωές που κινδύνεψαν από την επιδημία της χολέρας που έπληττε το Λονδίνο. Παράλληλα, ο Τσεριώτης δεν περιορίστηκε μόνο στο να παίρνει τις παραγγελίες των πελατών, αλλά έπαιρνε μαζί του και την αλληλογραφία για να τη μοιράζει στα μακρινά χωριά, όπου σπάνια έφτανε ο ταχυδρόμος. Σε μια εποχή που οι έννοιες της Εταιρικής Ευθύνης και της ενσυναίσθησης δεν είχαν φτάσει ακόμη στα λεξικά, η σημερινή Unilever Tseriotis πατούσε ήδη γερά στις βάσεις στις οποίες στηρίζονται η κοινωνική δράση και η προσφορά της προς την κοινότητα. Βάσεις, πάνω στις οποίες, από τότε μέχρι σήμερα, υλοποιεί πρωτοβουλίες για το κοινό καλό.
Θα λέγατε ότι το πρόγραμμα είναι αντιπροσωπευτικό των ευρύτερων στόχων της Unilever για έμπρακτη συνεισφορά στην κοινωνία;
Γ.Γ.: Η Unilever έχει αναλάβει παγκοσμίως δεσμεύσεις για καίρια ζητήματα του πλανήτη και της κοινωνίας. Έτσι και το πρόγραμμα «Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο» σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει την πάγια ανάγκη, οι χώροι στους οποίους μαθαίνουν, παίζουν και αναπτύσσονται τα παιδιά μας, να είναι υγιεινά καθαροί και προσαρμόστηκε προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι ειδικές συνθήκες της πανδημίας. Με αυτό το σκεπτικό, η Unilever Tseriotis Κύπρου προχώρησε στην πρωτοβουλία να προσφέρει δωρεάν πάνω από 50.000 απολυμαντικά και καθαριστικά προϊόντα Klinex, καθώς και κρεμοσάπουνα Lifebuoy σε 110 δημόσια δημοτικά και ειδικά σχολεία της Κύπρου, σε όλες τις επαρχίες. Η προστασία της υγείας των μικρών μαθητών μας είναι σήμερα μια σημαντική ανάγκη, η οποία ταυτίζεται απολυτά με τις προτεραιότητες των κοινωνικών στόχων μας.
Πώς η πανδημία έχει αναδείξει την αναγκαιότητα περαιτέρω προώθησης δράσεων ΕΚΕ;
Γ.Γ.: Κατά τη γνώμη μας, η πανδημία ανέδειξε κυρίως την ανάγκη διατήρησης οξύτατων αντανακλαστικών κοινωνικής προσφοράς, που να μπορούν να προκαλέσουν άμεση δράση σε έκτακτες συνθήκες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν μιλάμε απλώς για έκτακτες συνθήκες, αλλά για μια κατάσταση η οποία δημιούργησε χρόνο ρεκόρ, καταστάσεις τις οποίες δεν είχαμε φανταστεί ότι θα καλούμασταν να αντιμετωπίσουμε. Ευτυχώς, υπάρχει σήμερα αρκετή εμπειρία σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, οι οποίες προσαρμόστηκαν στις αμέτρητες ανάγκες που προέκυψαν και προσέφεραν σημαντική ανακούφιση σε ποικίλες ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού. Για την Unilever Tseriotis Κύπρου, οι μικροί μαθητές αποτελούν μια επίσης ευάλωτη ομάδα του πληθυσμού στο πλαίσιο της πανδημίας και είμαστε ευτυχείς και υπερήφανοι που μπορούμε να καλύψουμε την ανάγκη να είναι όσο γίνεται πιο ασφαλείς και προστατευμένοι από μικρόβια και ιούς στο δεύτερο σπίτι τους, που είναι τα σχολεία στα οποία φοιτούν.