powered by

Οδηγίες προς τους δανειολήπτες από τον ΣΥ.ΠΡΟ.ΔΑ.Τ

Τα εποπτευόμενα από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου (ΚΤΚ) ιδρύματα, δηλαδή οι Τράπεζες οφείλουν να θεσπίσουν διαδικασίες για την υποβολή παραπόνων από τους πελάτες τους ( Δανειολήπτες). Η εξέλιξη αυτή προήλθε από την Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών ( ΕΑΚΑΑ) και την Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών (ΕΑΤ), που απαιτούν όπως οι Τράπεζες θεσμοθετούν πολιτικές και υπηρεσία διαχείρισης για τον χειρισμό των παραπόνων, και όπως εφαρμόζουν διαδικασίες για την παροχή κατάλληλων πληροφοριών στους παραπονούμενους κα για τις απαντήσεις στα παράπονα.

Πιο συγκεκριμένα οι Δανειολήπτες πελάτες των Τραπεζών έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν το παράπονο τους στην μονάδα χειρισμού παραπόνων της Τράπεζας που οφείλει να διερευνήσει το παράπονο και να απαντήσει χωρίς καθυστέρηση.

Η ΚΤΚ εποπτεύει την συμμόρφωση των Τραπεζών με τα πιο πάνω, έχοντας  εξουσίες για διασφάλιση ενός αποτελεσματικού μηχανισμού χειρισμού παραπόνων. Όμως η ΚΤΚ δεν έχει εξουσία επέμβασης στις συμφωνίες που συνάπτουν οι Τράπεζες  με τους πελάτες τους  , όπως επίσης δεν έχει εξουσία για εξώδικη επίλυση διαφορών μεταξύ των δύο μερών .

Εάν η Τράπεζα δεν βρίσκει ικανοποιητική λύση στο παράπονο, τότε ο Δανειολήπτης μπορεί να αποταθεί σε έναν από τους Εγκεκριμένους Φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών , σύμφωνα με τις πρόνοιες του περί της Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών Νόμου :

  • O περί της Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών Νόμος του 2017 : N.84(I)/2017
  • Ο περί της Σύστασης και Λειτουργίας του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσεως Νόμος του 2010: N.84(I)/2010
  • Εγκεκριμένοι φορείς ΕΕΔ

Ανεξάρτητα με τα πιο πάνω εννοείται ότι οι Δανειολήπτες έχουν δικαίωμα να λάβουν νομική συμβουλή, καθώς και νομικά μέτρα για την επίλυση της διαφοράς από αρμόδιο δικαστήριο.

Η ΚΤΚ έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της όλα τα σχετικά έντυπα τα οποία οι Δανειολήπτες μπορούν εύκολα να συμπληρώσουν για να προωθηθεί η καταγγελία ή το παράπονο ή ερώτημα ή και ακόμη να αναφέρουν οτιδήποτε άλλο που δεν αφορά σε καταγγελία.

Δειτε Επισης

«Πολύ υποσχόμενη η κυπριακή αμυντική βιομηχανία»-Διψήφιος αριθμός κυπριακών εταιρειών στην DEFEA 2025
Τα φορτώνει στους κατασκευαστές για τις ανακλήσεις οχημάτων το ΤΟΜ-«Τηρούσαν χαμηλούς τόνους»
Ευελπιστεί σε έγκριση της ευρωπαϊκής σύμβασης για την προστασία των δικηγόρων από το Υπουργικό ο Βορκάς
Αλφαμέγα: Πράσινο φως για τη νέα υπεραγορά στην Έγκωμη-Ισχυροποιεί την παρουσία της στην περιοχή
Βραβεία Νεανικής Επιχειρηματικότητας ΚΕΒΕ-Άρχισε η υποβολή αιτήσεων για τα «Γε’ νέο Επιχειρείν 2025»
Μήνυμα Χριστοδουλίδη στις συντεχνίες για την ΑΤΑ…. «Να βοηθούμε πραγματικά αυτούς που έχουν ανάγκη»
Το ποδόσφαιρο ενώνει, η προσφορά δυναμώνει-Μια ξεχωριστή αγωνιστική αφιερωμένη στο TELETHON Κύπρου
Το The Landmark Nicosia Towers με την σφραγίδα ποιότητας της Alusteel
Αναβάθμισε τις καταθέσεις της Τρ. Κύπρου ο Moody’s-Η υψηλότερη αξιολόγηση μεταξύ ελληνικών και κυπριακών τραπεζών
Harm Reduction Conference 2025: Η ασφάλεια στους χώρους εργασίας