Hot topic για CFOs η μείωση του άνθρακα
13:33 - 05 Οκτωβρίου 2021

Καυτό θέμα για τους CFOs χαρακτήρισε ο Σταύρος Βιολάρης, Associate Partner, Climate Change and Sustainability Services της EY Cyprus, το θέμα της μείωσης του άνθρακα προκειμένου να διατηρηθεί η πρόσβαση σε χρηματοδότηση.
Μιλώντας στο 17ο CFO Management Forum ο κ. Βιολάρης τόνισε πως οι οικονομικοί διαχειριστές θα πρέπει να κατανοήσουν τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τη μείωση του άνθρακα.
Αναφερόμενος στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, ο κ. Βιολάρης σημείωσε πως αν δεν ληφθούν μέτρα για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου θα σημειωθεί αύξηση της μέσης θερμοκρασία κατά 1,5 με 2 βαθμούς, ενώ στην Κύπρο κάθε χρόνο 800 άνθρωποι πεθαίνουν λόγω της ποιότητας του αέρα.
Πρόσθεσε πως υπάρχουν τα διαθέσιμα εργαλεία για την Πράσινη Μεταμόρφωση, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην Συμφωνία του Παρισιού και την Πράσινη Συμφωνία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ σε εθνικό επίπεδο υπάρχουν τα απαραίτητα εργαλεία στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις, ο κ. Βιολάρης σημείωσε πως οι επιχειρηματικοί ηγέτες θα πρέπει να θέσουν δύο προτεραιότητες σε αυτόν τον τομέα. Πρώτο, θα πρέπει να επανεξετάσουν το ρόλο που διαδραματίζει η αναφορά στην αξία της επιχείρησης. Εκτός από την εστίαση στην αριστεία της χρηματοοικονομικής αναφοράς, αυτό σημαίνει ικανοποίηση των απαιτήσεων για μη χρηματοοικονομικές πληροφορίες, με επιχειρηματικά μοντέλα όλο και περισσότερο εκτεθειμένα σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Δεύτερο, οι CFOs θα πρέπει να αναθεωρήσουν το πώς παραδίδονται τα οικονομικά και οι αναφορές. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να σκεφτούν πώς οι χρηματοδοτήσεις και οι αναφορές θα γίνονται στο μέλλον και να είναι προετοιμασμένοι αλλάξουν το status quo τους και να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Παράλληλα, ο κ. Βιολάρης σημείωσε πως οι επιχειρήσεις και οι CFOs θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη ώστε να προχωρήσουν σε μείωση του άνθρακα, καθώς οι επενδυτές – πιστωτές - καταναλωτές λαμβάνουν σοβαρά υπόψη το πράσινο αποτύπωμα των επιχειρήσεων, ευκαιρίες για πρόσβαση σε πράσινη και βιώσιμη χρηματοδότηση, προετοιμασία αποφυγής μελλοντικής φορολογίας που θα συνδέεται με τους ρύπους.