Ικανοποίηση δανειοληπτών μετά την επιστολή Διοικητή για αναδιαρθρώσεις και διαφάνεια
19:28 - 04 Οκτωβρίου 2021
Την ικανοποίηση του εκφράζει ο Σύνδεσμος Προστασίας Δανειοληπτών Τραπεζών (ΣΥΠΡΟΔΑΤ) για τις θέσεις που εκφράζει ο Διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου, με επιστολή του ημερομηνίας 30/9/2021 προς τις τράπεζες ( ΑΠΙ) και τις εταιρείες εξαγοράς πιστώσεων (ΕΕΠ) με κεντρικό θέμα τις αναδιαρθρώσεις και την διαφάνεια.
Διαβάστε ακόμα:
Βγαίνει μπροστά για αναδιαρθρώσεις και διαφάνεια στις χρεώσεις
Σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι, η επιστολή αυτή επαναλαμβάνει προηγούμενες θέσεις του Διοικητή, σε σειρά επιστολών του που άρχισαν από τον Μάρτιο του 2020 και συνεχίστηκαν όλο τον Απρίλιο, προστίθεται και αναφέρει ακόμα ότι «επιγραμματικά αναφέρει ότι η επίτευξη έγκαιρων και βιώσιμων αναδιαρθρώσεων, καθώς και η επαναφορά των βιώσιμων επιχειρήσεων και νοικοκυριών σε ομαλή δραστηριότητα αποβαίνουν σε όφελος της οικονομίας και της χρηματοοικονομικής σταθερότητας».
Συνεχίζοντας αναφέρει, «ότι είναι απαραίτητο να δίνεται ολοκληρωμένη πληροφόρηση προς τους Δανειολήπτες με σκοπό την αποτελεσματική, δίκαιη και συνάμα εποικοδομητική διαπραγμάτευση. Επιπρόσθετα, επισημαίνει την υποχρέωση των ΑΠΙ και των ΕΕΠ, για διαφάνεια στις χρεώσεις, επαναλαμβάνοντας τις υποχρεώσεις τους για έγκαιρη, πλήρη και ακριβή ενημέρωση των Δανειοληπτών».
«Εν κατακλείδι, ο Διοικητής τους καλεί να εφαρμόζουν την Οδηγία Περί Διαχείρισης Καθυστερήσεων και τον Κώδικα Συμπεριφοράς του 2015 και όπως επισημαίνει, οι στόχοι του Κώδικα Συμπεριφοράς είναι να καθοδηγήσει την επικοινωνία και την συναλλαγή των ΑΠΙ ΚΑΙ ΕΕΠ , καθώς και των Δανειοληπτών προς την επίτευξη αμοιβαίας κατανόησης και συνεργασίας, να ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ των δύω μελών, για να καταστεί αποτελεσματική η διαχείριση των καθυστερήσεων, να διασφαλίσει ότι τα ΑΠΙ και ΕΕΠ παρέχουν επαρκή ενημέρωση και πλήρη επεξήγηση στους Δανειολήπτες σε σχέση με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους όσον αφορά τις καθυστερήσεις και την αναδιάρθρωση; Αναφέρει τέλος η ανακοίνωση.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ