Προωθούνται αυτοκινητόδρομοι σύνδεσης ορεινών περιοχών με τις πόλεις

Η κυβέρνηση στηρίζει ποικιλότροπα τις κοινότητες τις υπαίθρου και έχει θέσει ως στόχο, μέσα από τα διάφορα έργα που διεκπεραιώνει, να αντιμετωπίσει την αστυφιλία και να διευκολύνει τη ζωή των κατοίκων, βελτιώνοντας τις συνθήκες διαβίωσης και ενισχύοντας την επαγγελματική δραστηριοποίηση, δήλωσε Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος.

Σε χαιρετισμό του, στην τέλεση των εγκαινίων του «Χανιού της Κλήρου», ο Υπουργός Μεταφορών είπε πως η πολιτική της Κυβέρνησης είναι να προσφέρει τα μέσα και τις δυνατότητες σε όσους το επιλέγουν να παραμείνουν ή να επιστρέψουν στα χωριά καταγωγής τους, σημειώνοντας ότι το Υπουργείο του «καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για ικανοποίηση των αιτημάτων των κοινοτήτων και σε αυτό το πλαίσιο διαβεβαιώνει ότι η στήριξη του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων προς την κοινότητα σας θα συνεχίσει να είναι συνεχής και πολυεπίπεδη».

«Απτό παράδειγμα της πολιτικής της Κυβέρνησης για στήριξη των ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών της Κύπρου αποτελεί η κατασκευή των αυτοκινητόδρομων που ενώνουν τις πόλεις με τις περιοχές αυτές», είπε ο κ. Καρούσος.

Όπως πρόσθεσε, το Υπουργείο Μεταφορών στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδιασμού του για προώθηση αναπτυξιακών έργων με στόχο την αναζωογόνηση των ορεινών περιοχών, προωθεί την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Παλαιχωρίου, σημειώνοντας ότι «το Έργο προτείνεται και στη μελέτη που εκπονήθηκε για την «Εθνική Στρατηγική Ανάπτυξης των Ορεινών Κοινοτήτων» (στρατηγική Τροόδους), η οποία εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο».

Ανέφερε πως η μελέτη για το τμήμα Ανάγυια-Κλήρου-Αγροκηπιά, μήκους περίπου οκτώ χιλιομέτρων βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και αναμένονται οι τελικές μελέτες των Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας για να ενσωματωθούν στη μελέτη του δρόμου.

Παράλληλα, είπε πως προωθείται η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, ώστε με την ολοκλήρωση της μελέτης να προχωρήσει άμεσα και η δημοσίευση της Γνωστοποίησης Απαλλοτρίωσης, με στόχο την προκήρυξη του διαγωνισμού για κατασκευή του δρόμου αρχές του νέου έτους. Η εκτίμηση του κόστους κατασκευής του δρόμου ανέρχεται στα 61 εκατομμύρια.

Σύμφωνα με τον Υπουργό Μεταφορών προωθείται και η κατασκευή του τμήματος Ανθούπολη-Ανάγυια, το οποίο έχει περιληφθεί στον Περιμετρικό Αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας, που αποτελεί μέρος του εθνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων και αναπόσπαστο μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).

Καταληκτικά ανέφερε πως για το τμήμα αυτό αναμένεται η έγκριση συγχρηματοδότησης για υλοποίηση του εντός της προγραμματικής περιόδου 2021-2027.

Δειτε Επισης

Στον προϋπολογισμό 2025 τα πρώτα 25 εκατ. για την ηλεκτρική διασύνδεση, ανοικτή πληγή το τερματικό
Μ. Κεραυνός: Οι προτεραιότητες του προϋπολογισμού 2025 και του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού πλαισίου 2025-2027
Προϋπολογισμός 2025: Αυξημένες αναπτυξιακές δαπάνες κατά 2,1%, μείωση μόνιμων θέσεων στο δημόσιο
Ανοίγει τις πόρτες της η φοιτητική εστία στην Πάφο-Θα διανυκτερεύσουν Φαίδωνος και Ζαφείρης
Γιατί διαφώνησε με την απόφαση για αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου για τον GSI ο αντιπρόεδρος της ΡΑΕΚ
Μέχρι και 5% η πιθανή αύξηση στο κόστος του καλωδίου-Ολόκληρη η κατά πλειοψηφία απόφαση της ΡΑΕΚ για GSI
Όλα ανοικτά για πιθανή χρηματοδότηση του GSI από ΕΤΕπ-Τι είπε για το τερματικό ο Κυριάκος Κακουρής
Έπεσαν οι υπογραφές με ΕΤΕπ για δάνεια συνολικού ύψους €125 εκατ.-Σε τι αφορούν οι συμφωνίες
Tα συνολικά κέρδη των κυπριακών τραπεζών το πρώτο εξάμηνο του 2024
Αποσυμφορείται από τα κόκκινα δάνεια ο κυπριακός τραπεζικός τομέας-Περαιτέρω μείωση των ΜΕΧ