Γιατί αυτή η startup χωρίς έσοδα ή πωλήσεις αξίζει $44 δισ.
10:08 - 04 Ιανουαρίου 2021
Παρότι ο μέσος άνθρωπος θα θυμάται το 2020 σαν μια καταστροφική χρονιά, δεν ήταν λίγες οι εταιρείες που κατάφεραν να πραγματοποιήσουν την είσοδο τους στο χρηματιστήριο με τεράστια επιτυχία. Πολυαναμενόμενα IPO σαν της Airbnb και της Doordash ξεπέρασαν τις προσδοκίες, κάνοντας παράλληλα τους ιδρυτές τους δισεκατομμυριούχος. Αλλά υπάρχει και η QuantumScape, που μπήκε στο χρηματιστήριο τον Νοέμβριο και μόλις δύο μήνες αργότερα κοστολογείται στα 44 δισεκατομμύρια δολάρια. Τι παράγει, λοιπόν, η QuantumScape;
Αυτή τη στιγμή, τίποτα, μα έχει ένα πολύ υποσχόμενο μέλλον. Εκτός απρόοπτου, σε μερικές δεκαετίες η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στον δρόμο θα είναι ηλεκτρικά. Οι επενδυτές το γνωρίζουν αυτό πολύ καλά και έτσι υπάρχουν, πλέον, δεκάδες start-up’s ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, που έχουν χρηματοδότηση δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και το πιο σημαντικό κομμάτι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η μπαταρία του.
Η QuantumScape κατασκευάζει ένα νέο είδος μπαταρίας και η αστρονομική αξία της αποδίδεται στα θετικά αποτελέσματα των πρόσφατων δοκιμών της. Η εταιρεία από το Σαν Χοσέ, την μεγαλύτερη πόλη στην Σίλικον Βάλεϊ, εξελίσσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης, που εδώ και χρόνια θεωρούνται από κάποιους η λύση στους περιορισμούς των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Το κινητό σας τηλέφωνο, όπως και ένα Tesla, χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες ακόμη παρουσιάζουν προβλήματα. Η ύπαρξη υγρού στο εσωτερικό τους μπορεί να προκαλέσει φωτιά, όπως έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν. Γενικότερα, προβληματικές μπαταρίες έχουν φέρει προβλήματα σε αρκετά start-ups του χώρου.
Αν τα λεγόμενα της ισχύουν και η μπαταρία της QuantumScape τελειοποιηθεί, τότε θα είναι ξεκάθαρα ανώτερη από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται σήμερα. Πέρα από το ότι δεν θα υπάρχει ο κίνδυνος της φωτιάς, η μπαταρία στερεάς κατάστασης θα χρειάζεται μόνο 15 λεπτά για να φτάσει το 80% της φόρτισης της και θα διατηρεί το 80% της απόδοσης της, ακόμη και μετά από 800 φορτίσεις. Επιπλέον, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα είναι μικρότερες και πιο οικονομικές. Για αυτό, λοιπόν, ο Bill Gates έχει επενδύσει στην QuantumScape, ενώ η Wolkswaggen την χρηματοδοτεί από το 2012.
Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιοι που δεν βλέπουν τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης με τόσο καλό μάτι. Ο Έλον Μασκ έχει δηλώσει πως δεν είναι σίγουρος για την αποτελεσματικότητας τους, αλλά ίσως και να υπάρχει ένας βαθύτερος λόγος για την δυσπιστία του Νοτιοαφρικανού. Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, η Tesla χρησιμοποιεί κυλινδρικές μπαταρίες, ενώ οι περισσότεροι ανταγωνιστές τις προτιμούν τις πρισματικές, που μπορούν να στοιβαχθούν. Αν, λοιπόν, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι το μέλλον, τότε η Tesla θα δυσκολευτεί περισσότερο να τις υιοθετήσει.
Το θέμα είναι πως πρόκειται για ένα μεγάλο αν. Το 2020 οι επενδυτές δεν δίστασαν να αγοράσουν οτιδήποτε είχε να κάνει με ηλεκτροκίνητα οχήματα και οι μπαταρίες που κατασκευάζει η QuantumScape πράγματι μπορεί να φέρουν την επανάσταση. Αλλά το start-up των 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο. Τα στελέχη του δεν προβλέπουν κανένα ουσιαστικό κέρδος μέχρι το 2026. Και φυσικά, κανείς δεν ξέρει αν η QuantumScape θα είναι η εταιρεία που θα τελειοποιήσει τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, με την Toyota να στοχεύει για ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής με τις νέες μπαταρίες το 2026.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr