Βασιλική Ιωάννου: Online αγορές, αλλά και προσωπική επαφή με τον πελάτη
07:10 - 31 Ιανουαρίου 2021

«Πιστεύω ότι όταν η κατάσταση βελτιωθεί, οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να ψωνίζουν στο διαδίκτυο, αλλά θα εξακολουθούν να αισθάνονται ταυτόχρονα την ανάγκη να επικοινωνούν αυτοπροσώπως με τα καταστήματα», τονίζει η Βασιλική Ιωάννου, business director των boutique CARA, στην Κύπρο.
Γεννημένη στην Αμμόχωστο και μεγαλωμένη στη Λεμεσό, η Βασιλική Ιωάννου θεωρεί την αποφασιστικότητα, τη δημιουργικότητα και τη διορατικότητά της ως τα βασικά χαρακτηριστικά που οδήγησαν στη δημιουργία της επιτυχημένης επιχείρησής της, αν και η αγάπη της για τη μόδα έχει επίσης διαδραματίσει βασικό ρόλο. «Πάντα οραματιζόμουν τον εαυτό μου να είμαι στη βιομηχανία της μόδας. Όταν ήμουν ακόμα στο λύκειο, εργάστηκα ως βοηθός πωλήσεων σε μια μπουτίκ για να αποκτήσω εμπειρία και το πάθος μου για αυτό τον τομέα μεγαλώνει από τότε», λέει.
Πρώτα βήματα
«Ήμουν 20 ετών, σε ένα ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η αδελφή μου και η συνεργάτης μου Μαρία ζούσαν εκείνη την εποχή, όταν συνειδητοποίησα ότι θα μπορούσα πραγματικά να αποκτήσω μια επιχείρηση λιανικής πώλησης, να εισάγω τις συλλογές που αγαπούσα και να τις πουλήσω στην Κύπρο. Λίγους μήνες αργότερα, άνοιξα την πρώτη μου μπουτίκ, ένα μικρό χώρο έξω από τη Λεωφόρο Μακαρίου στη Λεμεσό, το οποίο αργότερα εξελίχθηκε σε CARA, το πολυτελές brand που όλοι γνωρίζουμε σήμερα. Δεν ήταν εύκολος ο δρόμος, αλλά ο στόχος μου ήταν σαφής, ενώ η φιλοδοξία και η επιμονή μου μετέτρεψαν αυτό το μικρό βήμα σε μια επιτυχημένη επιχείρηση».
Ορόσημο
«Μετά από μόλις ένα χρόνο λειτουργίας της μικρής μπουτίκ μου, ένιωθα αρκετά σίγουρη για να δημιουργήσω κάτι πιο αποκλειστικό και πολυτελές, αν και σήμερα μου φαίνεται ότι ήμουν περισσότερο ριψοκίνδυνη! Μια σημαντική και συναρπαστική στιγμή ήταν τα εγκαίνια της μπουτίκ μας στη Λευκωσία, δέκα χρόνια αργότερα. Μια δύσκολη περίοδος για μένα και για όλους τους Κύπριους επιχειρηματίες ήταν το 2013, όταν η οικονομική κρίση έπληξε την Κύπρο. Ήταν μόλις ένα μήνα αφού είχαμε μετεγκατασταθεί και ανοίξαμε την μπουτίκ 600 τ.μ. στη Λεμεσό, η οποία ήταν ένα μεγάλο έργο και ταυτόχρονα επένδυση για εμάς. Ήταν δύσκολο, αλλά με σταθερά βήματα και καλό επιχειρηματικό σχεδιασμό, καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες».
The Boutique
«Η CARA αντιπροσωπεύει τις καλύτερες avant-garde πολυτελείς μάρκες ανδρών και γυναικών στον κόσμο -Celine, Loewe, Maison Margiela, Moncler, Dries Van Noten, Roger Vivier, Rene Caovilla, Jacquemus κλπ. - καθώς και αρώματα και κεριά από τις μάρκες μας και το Anissa Kermiche artistic homeware. Κύριος στόχος μας είναι να παρέχουμε στους πελάτες μας τόσο τις τελευταίες τάσεις της μόδας όσο και το διαχρονικό στυλ. Επιπλέον, είμαστε αρκετά σίγουροι για να πούμε ότι η μπουτίκ μας καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών ενός ευρέος φάσματος ηλικίας από 25 και άνω. Χτίζουμε ισχυρούς δεσμούς και σχέσεις με τους πελάτες μας, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις εξελίσσονται σε μακροχρόνιες φιλίες, καθώς προσφέρουμε και επενδύουμε στην προσωπική προσέγγιση. Οι πελάτες μας μπορούν να δουν και να ψωνίσουν τις συλλογές μας online στο Farfetch, ενώ πολύ σύντομα, θα μπορούν επίσης να το κάνουν από το δικό μας ηλεκτρονικό κατάστημα.
Επικοινωνία
«Στο παρελθόν, το μάρκετινγκ μας ήταν κυρίως μέσω έντυπων διαφημίσεων, αλλά σήμερα είναι ψηφιακό μέσω των social media, καθιστώντας την επικοινωνία με τους πελάτες ευκολότερη και ταχύτερη. Ένα άμεσο μήνυμα στο Instagram ή το Facebook μπορεί να οδηγήσει σε μια ηλεκτρονική πώληση. Οι πελάτες μας μπορούν να μας στείλουν μήνυμα στο WhatsApp, για παράδειγμα, με μια παραγγελία ή ερωτήσεις, με αποτέλεσμα να διαθέτουμε μια υπηρεσία 24/7 για να μπορούμε να τους βοηθήσουμε ακόμα και όταν οι μπουτίκ μας είναι κλειστές».
Δύσκολοι καιροί
«Όπως κάθε άλλος τομέας παγκοσμίως, η βιομηχανία της μόδας έχει επηρεαστεί από την πανδημία. Οι πωλήσεις στο διαδίκτυο έχουν αυξηθεί διεθνώς και όσοι προτιμούσαν την offline εμπειρία έχουν μεταφερθεί στις ψηφιακές αγορές. Οι τοπικοί πελάτες έχουν πλέον αρχίσει να υιοθετούν μια διαφορετική νοοτροπία και συμπεριφορά επιλέγοντας πλέον τις ηλεκτρονικές αγορές και γι ' αυτό τον λόγο δημιουργούμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Ωστόσο, όταν πρόκειται για πολυτέλεια, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η προσωπική προσέγγιση καθίσταται ακόμη πιο ξεχωριστή και πιστεύω ότι όταν η κατάσταση βελτιωθεί, οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να ψωνίζουν στο διαδίκτυο, αλλά θα εξακολουθούν ταυτόχρονα να αισθάνονται την ανάγκη να επικοινωνούν αυτοπροσώπως με τα καταστήματα».
Βιομηχανία
«Οι λιανέμποροι, όπως εμείς, είναι πάντα ενημερωμένοι σχετικά με τις νέες τάσεις και τα brands, τα οποία, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, εισάγονται στην Κύπρο. Φυσικά, η πανδημία μας έπιασε όλους λίγο απροετοίμαστους, ειδικά τις μπουτίκ που δεν είχαν ηλεκτρονικό κατάστημα. Προηγουμένως, αυτό δεν ήταν ποτέ πρόβλημα λόγω του τρόπου ζωής μας και των μικρών αποστάσεων που επέτρεπαν στους καταναλωτές να επισκέπτονται το κατάστημα ανά πάσα στιγμή. Ωστόσο, όλοι έχουμε κληθεί να ενημερώσουμε και να αναβαθμίσουμε τις ιστοσελίδες μας έτσι ώστε να επεξεργαζόμαστε τις διαδικτυακές πωλήσεις πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Φυσικά, σε λίγα χρόνια, αυτό θα μπορούσε να μας δώσει την ευκαιρία να καθιερώσουμε τον εαυτό μας και την Κύπρο ως έναν από τους ισχυρότερους λιανοπωλητές πολυτελείας στον κόσμο και να επενδύσουμε σε συλλογές και μάρκες που θα μπορούσαν να θεωρηθούν λίγο ακραίες για την αγορά μας».
2021
«Μπορεί να ακούγεται ανορθόδοξο, αλλά ένας από τους επιχειρηματικούς μας στόχους – η επέκταση της μπουτίκ μας στη Λευκωσία με συλλογές ανδρικών ενδυμάτων – έχει ήδη ολοκληρωθεί πριν από το 2021, οπότε ο στόχος μας για το νέο έτος είναι να διασφαλίσουμε ότι το νέο έργο θα λειτουργήσει ομαλά στην εποχή μετά την πανδημία. Στις αρχές του 2021, ελπίζουμε να λανσάρουμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα και να προσαρμοστούμε πλήρως στις νέες συμπεριφορές του καταναλωτή. Ο προσωπικός μου στόχος είναι να αφιερώσω περισσότερο χρόνο στην οικογένειά μου και τις δύο κόρες μου, την Άντρεα και τη Βικτώρια, και να μοιραστώ την τεχνογνωσία μου μαζί τους και με τον ανιψιό μου, τον Σταύρο, καθώς οι τρεις τους θα διευθύνουν τελικά αυτή την επιχείρηση μελλοντικά».
*Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στην τρίτη έκδοση “The Cyprus Journal of Wealth Management” της Eurobank Κύπρου