Powered by

Χρονιά – κόλαφος το 2020 για τις αεροπορικές

Ελάχιστες βιομηχανίες επλήγησαν όσο οι αεροπορικές κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Με ολόκληρους στόλους προσγειωμένους λόγω της δραματικής μείωσης των αερομεταφορών, το 94% των αεροπλάνων έμεινε στους διαδρόμους των αεροδρομίων. Οι ήδη «πληγωμένες» εταιρείες προσπαθούν να ανακάμψουν, εν μέσω νέων κυμάτων της πανδημίας και νέων απαγορεύσεων στη μετακίνηση.

«Το 2020 είναι μια φρικτή χρονιά», ανέφερε ο γενικός γραμματέας της International Air Transport Association, Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ. «Σε κανέναν μας δε θα λείψει η φετινή χρονιά». Iδού και μερικά γραφήματα τα οποία επεξηγούν λίγο καλύτερα τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές.

O δανεισμός των αεροπορικών έχει φτάσει σε ύψη-ρεκόρ, αφού οι εταιρείες προσπαθούν να μην χρεοκοπήσουν. Ο κυβερνητικός δανεισμός προς τις αεροπορικές έχει φτάσει στα $220 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ. Η Moody’s Investors Service υπολογίζει άλλα $22 δισεκατομμύρια δανεισμού το 2021.

Οι εταιρείες θα χρειαστεί να αναχρηματοδοτήσουν μέρος του χρέους αυτού, ενώ οι αεροπορικές που έχουν δανειστεί από τις κυβερνήσεις θα πρέπει να βρουν τρόπους να ξεφύγουν από την επιρροή της κυβερνητικής παρεμβατικότητας μετά από τις κινήσεις αυτές και να επιστρέψουν στην ιδιωτική τους κανονικότητα.

Σύμφωνα πάντα με την ΙΑΤΑ, οι αεροπορικές θα επιδείξουν απώλειες της τάξης των $118 δισεκατομμυρίων το 2020, και $39 δισεκατομμυρίων το 2021. Οι απώλειες αυτές είναι πολύ μεγαλύτερες από τις απώλειες του 2008 όταν οι αεροπορικές (και οι οικονομίες) περνούσαν μεγάλη κρίση. Την ίδια στιγμή, οι αριθμοί των πτήσεων έχουν παραμείνει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, παρόμοια των επιπέδων προ 17ετίας, λόγω της καραντίνας και των νέων κυμάτων της πανδημίας. Οι αεροπορικές ρίχνουν το φταίξιμο στην ανικανότητα των κυβερνήσεων για πραγματοποίηση τεστ στα αεροδρόμια, υποστηρίζοντας πως ο κόσμος θέλει, αλλά δεν μπορεί να ταξιδέψει.

Η θεωρία αυτή είτε θα αποδειχθεί, είτε όχι, με την έλευση των εμβολίων και των λεγόμενων διαβατηρίων Covid, τα οποία μπορεί να απελευθερώσουν τη  μετακίνηση. Αν και υπήρξε κάποια χαλάρωση κατά τη διάρκεια του Πάσχα, η νέα μετάλλαξη του ιού στη Βρετανία έχει οδηγήσει σε νέα Lockdown και νέες απαγορεύσεις. Οσον αφορά την Ασία, όπου ξεκίνησε ο ιός, οι αεροπορικές της ηπείρου δεν έχουν επηρεαστεί τόσο όσο στη Δύση.

Η Ευρώπη αποτελεί και το κύριο θύμα, αφού βασίζεται πολύ στον τουρισμό και τις διεθνείς αερομεταφορές, με τη Βρετανία, τη Γερμανία και τη Γαλλία να χάνουν τις πάλαι ποτέ υψηλές θέσεις τους στις στατιστικές των μετακινήσεων.

Από την άλλη, αν και οι αμερικανικές εταιρείες βρίσκονται ακόμα στις πρώτες θέσεις των αερομεταφορών, οι εταιρείες της Ασίας έχουν επιδείξει τεράστια ανάπτυξη, λόγω της προαναφερθείσας μικρότερης επίπτωσης του ιού στην Ανατολή.

Ακόμη και μετά την έλευση των εμβολίων, οι αεροπορικές ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πολύ δύσκολους μήνες. Ο αριθμός των αεροπορικών που καταρρέουν οι συμπτύσσονται με τη βοήθεια των κυβερνήσεων θα φτάσει τις 70 μέχρι το Μάρτιο, σύμφωνα με την IBA Group, ενώ η ΙΑΤΑ υποστηρίζει πως η κανονικότητα θα αργήσει, με τους αριθμούς των επιβατών να ομαλοποιούνται το 2024.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

 

Δειτε Επισης

Διεθνής Οργάνωση Εργασίας: Οι μισθοί αυξάνονται πιο γρήγορα από τις τιμές
Σε ποια χώρα εργάζονται λιγότερο απ’ όλους τους Ευρωπαίους–Η θέση της Ελλάδας
Black Friday: Τemu και Shein εκτοξεύουν το κόστος μάρκετινγκ αγοράζοντας ακριβά… λέξεις-κλειδιά
Στο 3% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, στο 2,3% στην ευρωζώνη
Θα παρέμβει η ΕΚΤ στα γαλλικά ομόλογα; Τα σενάρια και το όπλο του TPI
To bitcoin «γλυκοκοιτάζει» και πάλι τα $100.000
Ισπανία: Σε υψηλό τριών μηνών ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
ΗΠΑ: Με ρυθμό 2,8% «έτρεξε» η οικονομία το τρίτο τρίμηνο
Goldman Sachs: Τι προτείνει στους επενδυτές για το 2025
Γκούλσμπι (Fed): Πρέπει να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων