Powered by

Διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ το 2020

Στο 10,4% διαμορφώνεται ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ από την αρχή του 2020, με το δεύτερο κύμα της πανδημίας, το κλείσιμο της εστίασης και το νέο lockdown να διατηρούν ψηλά τη ζήτηση.

Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IRI έδειξαν ότι την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021 σημειώθηκε αύξηση τζίρου 13,7% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 128,16 εκατ. ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020 (αυτή που τελείωσε στις 5 Ιανουαρίου), που ήταν 112,76 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 52,3% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 8,9%.

Αναλυτικότερα, την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 15,7%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (9,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,5%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 9,9%).

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική με μερίδιο 52,3% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 8,9%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,4% εμφάνισαν ανάπτυξη 18,5%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 13,4% εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 16,4%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 9,2% παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 22,4%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,9% ανάπτυξη 15% και η Κρήτη με μερίδιο 6,8% εμφάνισε ανάπτυξη 28,2%.

Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 21,7%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 14,3%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 10,8% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 9,1%.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δειτε Επισης

S&P: Εγκρίνει την πρόωρη εξόφληση δανείων του πρώτου μνημονίου-Θετικές οι προοπτικές κερδοφορίας των ελληνικών τραπεζών
Αύξηση 6,8% στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο-Οι διαφορές ανάμεσα σε νέα και παλαιά
Άνοδος παραγωγής και νέων παραγγελιών το Μάιο στην Ελλάδα
Eπιβεβαίωσε στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές το ελληνικό αξιόχρεο o Scope
Στο 8,3% μειώθηκε η ανεργία στην Ελλάδα τον Απρίλιο
UBS: Η ελληνική οικονομία εμφανίζει ισχυρή δυναμική και ανθεκτικότητα-Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης και αποκλιμάκωση χρέους
Γ. Κοντόπουλος: Τα δύο κρίσιμα «παράθυρα» για την αναβάθμιση του ελληνικού Χρηματιστηρίου
Χρηματιστήριο Αθηνών: Το νέο στοίχημα, τα ατού της αγοράς και οι εξωτερικοί κίνδυνοι
Ο ελληνικός τουρισμός κοιτάζει ψηλά το 2025 και ποντάρει στη δυναμική των μακρινών αγορών
Τριπλάσιο το ποσοστό μακροχρόνια ανέργων στην Ελλάδα σε σχέση με Ε.Ε.