Σύνδεσμος Μεγάλων Αναπτύξεων: Τι εισηγείται για τον Επενδυτικό Νόμο
09:48 - 20 Ιανουαρίου 2021
Σειρά εισηγήσεων που χρίζουν επαναξιολόγησης σε επί μέρους πρόνοιες του Νομοσχεδίου για τον Επενδυτικό Νόμο απέστειλε στην Επιτροπή Εσωτερικών της Βουλής ο Σύνδεσμος Μεγάλων Αναπτύξεων, επισημαίνοντας παράλληλα την επιτακτική ανάγκη ολοκλήρωσης της διαδικασίας συζήτησης που ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του 2019, οπόταν και δόθηκε η τελική έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο για ψήφιση του Νόμου. Όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος, η καθυστέρηση που παρατηρείται επιβαρύνει τον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας καθώς επιβραδύνει την προσέλκυση επενδύσεων στη χώρα μας, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Επενδυτικός Νόμος στοχεύει στη διευκόλυνση και στον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας αδειοδότησης επενδύσεων, μειώνοντας έτσι ουσιαστικά τη γραφειοκρατία και δημιουργώντας ένα ενιαίο κέντρο εξυπηρέτησης επενδυτών.
Στις εισηγήσεις που απέστειλε στην Επιτροπή Εσωτερικών της Βουλής ο Σύνδεσμος Μεγάλων Αναπτύξεων, επιδιώκεται η τροποποίηση της απαίτησης της ανάλυσης των πηγών χρηματοδότησης ενός Έργου, εκ της οποίας να προκύπτει ότι ποσοστό τουλάχιστον 50% είναι εξασφαλισμένο (είτε από ίδια κεφάλαια, είτε με τραπεζικές δεσμεύσεις, είτε με άλλον τρόπο που ο υπεύθυνος Έργου κρίνει ως ικανοποιητικό), καθώς υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες είναι πολύ δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να μπορούν να ικανοποιηθούν οι εν λόγω προϋποθέσεις σε αυτό το πρώτο στάδιο της διαδικασίας και χωρίς να έχει εξασφαλισθεί τουλάχιστον πολεοδομική άδεια για το Έργο. Εισήγηση του Συνδέσμου είναι όπως στην παρούσα φάση θεωρείται ικανοποιητικό στοιχείο Επιστολή Πρόθεσης από Τραπεζικό Ίδρυμα ή άλλο αξιόπιστο οργανισμό.
Αναφορικά με το άρθρο 14(3) στον Επενδυτικό Νόμο που προνοεί τη μη μεταβίβαση άδειας η οποία παραχωρείται από τις διοικητικές Αρχές στον Επενδυτή που ενδιαφέρεται (εκτός και εάν ληφθεί εκ των προτέρων η συγκατάθεση του Υπουργικού Συμβουλίου), ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι σύμφωνα με το Νόμο, το Διοικητικό Δίκαιο και αποφάσεις Δικαστηρίων οι Οικοδομικές Άδειες (Πολεοδομική και Οικοδομική) δεν είναι προσωποπαγείς αλλά πραγματοπαγείς, αφορούν δηλαδή και είναι άμεσα συνδεδεμένες με την ακίνητη ιδιοκτησία στην οποία θα πραγματοποιηθεί η ανάπτυξη. Επιπρόσθετα, η ύπαρξη της συγκεκριμένης πρόνοιας θα προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στην προσέλκυση στρατηγικών επενδυτών που να συμμετέχουν στις μεγάλες αναπτύξεις. Ως εκ τούτου εισηγείται την απάλειψη του εν λόγω άρθρου.
Τέλος, ο Σύνδεσμος δεν φέρει οποιαδήποτε αντίρρηση όπως οι Δήμοι και οι Τοπικές Αρχές υποβάλλουν εισηγήσεις για όρους που θα τεθούν πολεοδομικές άδειες ή άδειες οικοδομής που θα χορηγηθούν σε σχέση με Στρατηγική Επένδυση. Θα πρέπει όμως να διευκρινίζεται ότι οι όποιοι όροι επιβληθούν δεν θα εκφεύγουν των ορίων των προνοιών της αντίστοιχης νομοθεσίας (πολεοδομικής και οικοδομικής).
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Ανδρέας Δημητριάδης, δήλωσε σχετικά: «Συμφωνούμε απόλυτα με τους βασικούς στόχους του Νομοσχεδίου για απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης Στρατηγικών Επενδύσεων και μείωση της γραφειοκρατίας. Ο Σύνδεσμος είχε εμπλακεί στα αρχικά στάδια επεξεργασίας της νομοθεσίας και είχαμε εκφράσει γραπτώς προκαταρτικές απόψεις τον Σεπτέμβριο 2016. Υποστηρίξαμε την αναγκαιότητα ταχείας ψήφισης και εφαρμογής του Νόμου κατά την πρώτη συνεδρία της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής στην οποία κληθήκαμε. Ευελπιστούμε ότι οι εισηγήσεις του Συνδέσμου για επαναξιολόγηση κάποιων προνοιών του νομοσχεδίου, ληφθούν υπόψη από την Επιτροπή Εσωτερικών της Βουλής και ότι ο Νόμος θα τεθεί σύντομα για ψήφιση στην Ολομέλεια».