Χ. Πουαγκαρέ: Κλειδί για σημαντικές αλλαγές η πανδημία

Επιταχύνθηκε η ψηφιακή μεταμόρφωση με την πανδημία επισήμανε ο Χάρης Πουαγκαρέ, Deputy CEO της Τράπεζας Κύπρου. Μιλώντας ενώπιον του 8th Banking Forum & FinTech Expo ο κ. Πουγκαρέ τόνισε πως η κρίση του κορωνοϊού ήταν το κλειδί για πολλές από τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν τους τελευταίους μήνες.

Πρόσθεσε πως η πανδημία ήταν μια μετασχηματιστική εμπειρία για τις τράπεζες. Τα περιοριστικά μέτρα στη διακίνηση και την απουσία φυσικής παρουσίας ανάγκασε τις τράπεζες να διαθέσει γρήγορα μεγάλο αριθμό online υπηρεσιών στους πελάτες τους. Ως αποτέλεσμα, ένας μεγάλος αριθμός πελατών που έκαναν το μεγαλύτερο μέρος της τραπεζικής τους αυτοπροσώπως, έχουν εκτεθεί, για πρώτη φορά, στην ψηφιακή τραπεζική με αποτέλεσμα το 73% των πελατών της Τράπεζας Κύπρου να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους, ενώ το 83% των συνολικών συναλλαγών στην Τράπεζα Κύπρου γίνεται μέσω ψηφιακών καναλιών.

Ο κ. Πουαγκαρέ ανέφερε πως ο τραπεζικός κλάδος θα αντιμετωπίσει μια σειρά προκλήσεων το 2021. Άμεση πρόκληση αφορά την αβεβαιότητα σχετικά με τη διάρκεια και τις επιπτώσεις της πανδημίας, οι οποίες είναι πιθανό να παραμείνουν μαζί μας για το προσεχές μέλλον.

Πρόσθετη πρόκληση αφορά τον ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν στη διαφύλαξη των μακροπρόθεσμων προοπτικών της κυπριακής οικονομίας μέσω της υποστήριξης βιώσιμων επιχειρήσεων και της διατήρησης υγιών ισολογισμών.

Σε ό,τι αφορά την Τράπεζα Κύπρου, ο κ. Πουαγκαρέ υπογράμμισε πως εγκαθιστά ΑΤΜ αυτοεξυπηρέτησης νέας γενιάς, όπου οι εταιρικοί πελάτες μπορούν να αναλάβουν τις χρηματικές τους καταθέσεις με αποτελεσματικό τρόπο. Επίσης, σύντομα η Τράπεζα θα προσφέρει την επιλογή για ψηφιακή υπογραφή όλων των τραπεζικών εγγράφων.

«Οι επιχειρήσεις πρέπει να επανεκτιμήσουν και να επανεξετάσουν επειγόντως τα μοντέλα λειτουργίας τους μέσω της ενσωμάτωσης ψηφιακής τεχνολογίας. Η νέα τεχνολογία αλλάζει ριζικά το πρόσωπο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και την παραδοσιακή μας κατανόηση του τραπεζικού τομέα. Ωστόσο, ο ρόλος του τραπεζικού τομέα παραμένει ουσιαστικά ο ίδιος – για την υποστήριξη πελατών σε βασικά γεγονότα ζωής ή επιχειρηματικού σταδίου».

Πρόσθεσε πως οι τράπεζες και οι επιχειρήσεις στην Κύπρο πρέπει να αγκαλιάσουν την τεχνολογία προκειμένου να γίνουν πιο ευέλικτες. Μέσα σε αυτό το ταξίδι, είπε, ο ρόλος της Τράπεζας παραμένει ο ίδιος - για να υποστηρίξει τους πελάτες της.
 

Δειτε Επισης

Λουίς ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Νέες μειώσεις στα επιτόκια εάν διατηρηθούν οι προβλέψεις για τον πληθωρισμό
ING: Αυτές είναι οι εκτιμήσεις για τις μειώσεις των επιτοκίων το 2025 σε ΕΚΤ και Τράπεζα της Αγγλίας
Νάγκελ: Η ΕΚΤ δεν πρέπει να μειώσει τα επιτόκια πολύ γρήγορα
Παρουσιάστηκε ο οδικός χάρτης για επανασύσταση του συνεργατισμού-«Ωρίμασαν οι συνθήκες»
Μηχανές ΑΤΜ της«Astrobank» σε Λιοπέτρι, Αυγόρου και Άχνα έξω από τα κτήρια των Κοινοτικών Συμβουλίων
Κεντρική Τράπεζα: Σημαντική πρόοδος στην στρατηγική για χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στην Κύπρο
Η ψηφιακή ανθεκτικότητα στο επίκεντρο: Προετοιμασία για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DORA (video)
Συμφωνία σταθμός…Deal με Demetra-Logicom και πλώρη για το 100% της Ελληνικής Τράπεζας η Eurobank
Αλλάζει η ατζέντα των διεθνών αναλυτών για τις ελληνικές τράπεζες
Ξ. Κονομής: Η πορεία προς το Net Zero, οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και ο στόχος του 8ου Business Leaders Summit