H επέλαση του Τούρκου Mr Chobani
09:45 - 14 Ιανουαρίου 2021
Μετά την αγορά του «ελληνικού» γιαουρτιού και των προβιοτικών, ο Μr Chobani ή κατά κόσμον Χαμντί Ουλουκάγια, επιδιώκει να «κατακτήσει» και την αγορά του καφέ.
Ο Ουλουκάγια, ένας Τούρκος επιχειρηματίας που έχει αποκτήσει αμύθητα πλούτη πουλώντας… ελληνικό γιαούρτι στο εξωτερικό, προχωρά σε μία ακόμη τολμηρή κίνηση, λανσάροντας ροφήματα καφέ στην αγορά των ΗΠΑ.
Από αυτόν τον μήνα λοιπόν, οι πελάτες του Chobani θα μπορούν να αγοράζουν έτοιμα προς κατανάλωση ροφήματα καφέ, τα οποία θα είναι διαθέσιμα σε καταστήματα λιανικής των ΗΠΑ.
Όπως αναφέρει το CNBC, τα κρύα ροφήματα θα είναι διαθέσιμα με την κλασική γεύση, αλλά και με παραλλαγές όπως η προσθήκη βανίλιας.
Υπενθυμίζεται ότι το 2013, το Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου αποφάνθηκε ότι η εταιρεία Chobani δεν πρέπει να κάνει λόγο για ελληνικό γιαούρτι, καθώς το προϊόν παρασκευάζεται στην Τουρκία. Αν και στις ΗΠΑ έχει συνδέσει το όνομά του με το ελληνικό γιαούρτι, η Chobani δεν κατάφερε να ξεγελάσει τους Βρετανούς.
Σύμφωνα με στοιχεία της Euromonitor International, το 2019, οι πωλήσεις γιαουρτιού στις ΗΠΑ είχαν μειωθεί περίπου 1% την τελευταία πενταετία. Η Chobani την τελευταία περίοδο προσπαθεί να προμοτάρει τα προϊόντα της με τέτοιο τρόπο, ώστε να γίνουν συνώνυμα με τα προβιοτικά.
Τα νέα προϊόντα προβιοτικών Chobani περιλαμβάνουν γιαούρτι και ποτά με βάση το γιαούρτι που αποστέλλονται σε εμπόρους λιανικής το Δεκέμβριο. Η εταιρεία έχει επίσης δημιουργήσει εκδόσεις που απευθύνονται σε παιδιά που έρχονται σε ποτά και σακούλες, τα οποία κοστίζούν μόλις 1,5 δολάριο.
Η κόντρα Chobani και ΦΑΓΕ έχει ξεκινήσει από τις ΗΠΑ, καθώς πρόκειται για τις δύο κορυφαία brands με την δεύτερη να αποτελεί το σήμα κατατεθέν του ελληνικού γιαουρτιού.
Όπως ανέφερε παλαιότερο δημοσίευμα του CNBC το ελληνικό γιαούρτι είναι τόσο δημοφιλές που φέρνει κέρδη σε ελληνικές αλλά και ξένες επιχειρήσεις, αναγκάζοντας ακόμη και μεγάλες πολυεθνικές να στραφούν στην παραγωγή του.
Ξεπουλώντας στη διπλάσια τιμή από τα υπόλοιπα είδη, το ελληνικό γιαούρτι οφείλει το μυστικό της επιτυχίας του στη χρονοβόρα και ειδική διαδικασία παραγωγής του καθώς αφαιρείται περισσότερο νερό ώστε να παραμένει πλούσιο σε πρωτεΐνες.
Ο μέσος Αμερικανός καταναλώνει σημαντικά λιγότερες ποσότητες γιαουρτιού από τον μέσο Ευρωπαίο, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει κίνητρο και για άλλες ελληνικές επιχειρήσεις να κυνηγήσουν το αμερικανικό όνειρο.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr