Powered by

Ο CEO που συγκέντρωσε $380 εκατ. και διπλασιάζει τη διάρκεια ζωής των φρούτων

Σαν φοιτητής στο πανεπιστήμιο της Santa Barbara, ο Τζέιμς Ρότζερς ήθελε να κάνει τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος. Είχε σπουδάσει επιστήμη και τεχνολογία των υλικών και το διδακτορικό του αφορούσε την ηλιακή ενέργεια, όμως ένα ερώτημα τον έκανε να στρέψει την προσοχή του στα τρόφιμα. «Πως γίνεται τόσοι πολλοί άνθρωποι να πεινάνε, όταν υπάρχει τόσο πολύ φαγητό στον κόσμο;» σκεφτόταν. Η απάντηση δεν είναι και τόσο περίπλοκη. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ, το 1/3 όλων των φρούτων και λαχανικών που παράγονται κάθε μέρα καταλήγουν στα σκουπίδια, με συνολικό κόστος 2,6 τρισεκατομμύρια τον χρόνο. Θεωρητικά, η λύση θα ήταν η προσφορά των αγροτικών προϊόντων να ταιριάζει τέλεια με τη ζήτηση. Φυσικά, όμως, τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής,  κάνοντας την ύπαρξη μίας τέλειας ισορροπίας σχεδόν απίθανη.

Έτσι, ο Ρότζερς αποφάσισε πως η λύση στο πρόβλημα κρυβόταν στον χρόνο διατήρησης των αναλώσιμων προϊόντων: Αν οι πωλητές είχαν περισσότερο χρόνο για να πουλήσουν τα προϊόντας τους, τότε πολύ λιγότερο φαγητό θα πήγαινε χαμένο. Άρχισε, λοιπόν, να ψάχνει τις διαφορές μεταξύ των φαγητών με μεγάλη διάρκεια ζωής, σαν τα λεμόνια και τα πορτοκάλια και αυτών που χαλάνε σύντομα, σαν τις φράουλες και τα αγγούρια. Παρατήρησε πως το εξωτερικό και των δύο ειδών αποτελούνταν από τα ίδια μόρια, αλλά συγκεντρωμένα με διαφορετικό τρόπο. Σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει τη φλούδα τα λεμονιού για να διατηρήσει τις φράουλες, αλλά για να κάνει οτιδήποτε χρειαζόταν χρήματα.

Ευτυχώς για τον Ρότζερς, η ιδέα του άρεσε στους σωστούς ανθρώπους. Έχοντας εντυπωσιαστεί από την ιδέα της διατήρησης του φαγητού με… φαγητό, το Bill & Melinda Gates Foundation έδωσε μία επιχορήγηση 100.000 δολαρίων για την δημιουργία της  Apeel. Εννιά χρόνια έχουν περάσει από τότε και το start-up του Ρότζερς έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες. Έχοντας συγκεντρώσει 380 εκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις, τα προϊόντα της Apeel βρίσκονται σε δεκάδες χιλιάδες σουπερ μάρκετ σε όλο τον κόσμο, με την αξία της να έχει ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο.

Χρησιμοποιώντας λιπίδια και γλυκερολιπίδια από την φλούδα, τους σπόρους και το εσωτερικό των προϊόντων, η Apeel έχει δημιουργήσει μία ασφαλής, άγευστη και εγκεκριμένη αόρατη «φλούδα» που εφαρμόζεται στα προϊόντα πριν την εξαγωγή τους. Αυτό το τεχνητό, αλλά παράλληλα φυσικό περιτύλιγμα, παγιδεύει την υγρασία στο εσωτερικό των φρούτων και των λαχανικών, διπλασιάζοντας ή ακόμη και τριπλασιάζοντας την διάρκεια ζωής τους.

Κι όμως, υπήρχαν αρκετοί πωλητές που δεν ενδιαφέρονταν για τις υπηρεσίες του Ρότζερς. Όχι γιατί αμφισβητούσαν την αποτελεσματικότητα τους, αλλά γιατί θεωρούσαν πως ο αυξημένος χρόνος διατήρησης των προϊόντων θα μείωνε τα έσοδα τους. Ως τώρα, πάντως, αυτό δεν φαίνεται να ισχύει. Μία έρευνα το ομίλου Edeka, που έβαλε αβοκάντο της Apeeel σε 3.000 σουπερμάρκετ, έδειξε 20% αύξηση στις πωλήσεις και 50% μείωση στα φρούτα που δεν καταναλώθηκαν. Ο όμιλος Edeka,  η μεγαλύτερη επιχείρηση σουπερμάρκετ στην Γερμανία με 11.000 καταστήματα, συμφώνησε να φέρει άλλα τρία προϊόντα της Apeel σε όλες τις τοποθεσίες του. Στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, η Walmart πρόσφατα άρχισε να πουλά αγγούρια με την συνταγή του start-up από την Βόρεια Καλιφόρνια, όπως αναφέρει η Wall Street Journal.

Πλέον, η Apeel έχει σημαντική παρουσία σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική και στο σύντομο μέλλον σκοπεύει να επεκταθεί και στις υπόλοιπες ηπείρους. Παρότι η επικάλυψη των προϊόντων με την ειδική αυτή φλούδα είναι ένα παραπάνω βήμα στην διαδικασία παραγωγής, τα προϊόντα της Apeel είναι πιο επικερδή για τους πωλητές. Για αυτό τον λόγο, είτε έχουν την ίδια τιμή με τα «κανονικά» φρούτα και λαχανικά είτε είναι ακόμη πιο φθηνά. Έτσι, ο καταναλωτής μπορεί να κάνει μία επιλογή που είναι καλύτερη και για την τσέπη του, αλλά και για τον πλανήτη.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Διεθνής Οργάνωση Εργασίας: Οι μισθοί αυξάνονται πιο γρήγορα από τις τιμές
Σε ποια χώρα εργάζονται λιγότερο απ’ όλους τους Ευρωπαίους–Η θέση της Ελλάδας
Black Friday: Τemu και Shein εκτοξεύουν το κόστος μάρκετινγκ αγοράζοντας ακριβά… λέξεις-κλειδιά
Στο 3% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, στο 2,3% στην ευρωζώνη
Θα παρέμβει η ΕΚΤ στα γαλλικά ομόλογα; Τα σενάρια και το όπλο του TPI
To bitcoin «γλυκοκοιτάζει» και πάλι τα $100.000
Ισπανία: Σε υψηλό τριών μηνών ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
ΗΠΑ: Με ρυθμό 2,8% «έτρεξε» η οικονομία το τρίτο τρίμηνο
Goldman Sachs: Τι προτείνει στους επενδυτές για το 2025
Γκούλσμπι (Fed): Πρέπει να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων