Powered by

Ρεκόρ 15ετίας η ανάπτυξη των supermarket το 2020

Με ρυθμό που άγγιξε το 10% «έτρεξαν» τα supermarket το 2020 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, που επιβεβαιώνουν τη δυναμική του κλάδου εν μέσω πανδημίας αλλά και την διείσδυσή του σε όλους τους κλάδους του λιανεμπορίου αφού με διψήφιο ρυθμό έκλεισε τη χρονιά η κατηγορία των ειδών bazaar παρά το «φρένο» που έβαλαν τα περιοριστικά μέτρα της κυβέρνησης το τελευταίο δίμηνο της χρονιάς.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (αίθουσες άνω 100 τ.μ. στην ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, συμπεριλαμβομένων και των Discounters) παρουσίασε αύξηση της τάξης του +9,7% τη χρονιά που πέρασε – συγκρίνοντας τις 52 εβδομάδες που τελειώνουν 27 Δεκεμβρίου με τις  αντίστοιχες 52 εβδομάδες του 2019.

Η ανάπτυξη αυτή, που αποτελεί την υψηλότερη ετήσια μεταβολή τουλάχιστον της τελευταίας δεκαπενταετίας, προήλθε από όλες τις υπερκατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, τα στοιχεία της Nielsen δείχνουν ότι τα φρέσκα/χύμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά +7,2%, τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αναπτύχθηκαν κατά +10,5% ενώ εντυπωσιακή ήταν η ανάπτυξη για τα είδη bazaar στο +10,7% και παρά το γεγονός ότι για αρκετές εβδομάδες τους δύο τελευταίους μήνες του 2020 σε πολλά από αυτά τα είδη, δεν πραγματοποιήθηκαν περαιτέρω πωλήσεις, λόγω των κυβερνητικών ρυθμιστικών απαγορεύσεων.

Όσο για την αύξηση των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, αυτή σύμφωνα με τους αναλυτές οδηγήθηκε κυρίως από τις κατηγορίες καθαρισμού και υγιεινής του σπιτιού (+18,0%), καθώς και από τα τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα (+9,8%), ενώ χαμηλότερος συγκριτικά ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τις κατηγορίες των καλλυντικών και της ατομικής περιποίησης (+5,4%).

Στις μεγάλες σάλες ο μεγαλύτερος τζίρος
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι καταναλωτές έδειξαν προτίμηση στις μεγαλύτερες αίθουσες, λόγω της τάσης αποφυγής συνωστισμού αλλά και του διευρυμένου χαρτοφυλακίου προϊόντων τους. Έτσι τα hypermarkets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν το 2020 κατά +17,7%, τα μεγάλα supermarkets (καταστήματα 1.000 – 2.499 τ.μ.) κατά +9,8%, ενώ χαμηλότεροι ήταν οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων για τις μικρότερες αίθουσες. Επίσης σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας οι πωλήσεις των supermarkets ήταν ανοδικές, με τον νομό Θεσσαλονίκης να καταγράφει την υψηλότερη ανάπτυξη (+11,8%) και την Κρήτη τη χαμηλότερη (+3,1%), επηρεαζόμενη προφανώς από τη μειωμένη τουριστική κίνηση.

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Fitch: Επιβεβαίωσε το ελληνικό αξιόχρεο σε ΒΒΒ- με σταθερές προοπτικές-Οι βασικοί παράγοντες της αξιολόγησης
UBS: Πού βάζει τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα
Amazon: Ποιοι Έλληνες βρίσκονται πίσω από το mega deal της αμερικανικής εταιρείας στην Ελλάδα
Δυναμικά στον τομέα ΑΠΕ της Ελλάδας με επένδυση σε τρία νέα αιολικά πάρκα μεγάλης κλίμακας η Amazon
Στις αγορές με επανέκδοση δεκαετούς ομολόγου το ελληνικό δημόσιο-Στόχος η άντληση €250 εκ.
Πρόωρη αποπληρωμή δανείων και το 2025 προγραμματίζει η Ελλάδα-Ποιος ο στόχος
Κομισιόν: Η Ελλάδα μηδενίζει το δημοσιονομικό έλλειμμα το 2024-2025
Mε βλέψεις στο εξωτερικό οι ελληνικές τράπεζες-Μειώνονται οι στόχοι των MREL
Πόσο κοστίζει τώρα ένα διαμέρισμα στις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις-Στις φθηνότερες αγορές η Αθήνα
Θετικό σήμα από Κομισιόν για ελληνική οικονομία-Αβεβαιότητα από την επιβράδυνση της Ευρώπης