Φοίβος Φιλιππίδης: Η πρόκληση της εξέλιξης
08:08 - 30 Σεπτεμβρίου 2020
Μέσα από την προσαρμογή στη νέα ψηφιακή εποχή και την αναβάθμιση του προϊόντος επιτυγχάνεται η βιωσιμότητα και η εξέλιξη στην τουριστική βιομηχανία, επισημαίνει ο internal auditor and IT manager της Aliathon Resort, Φοίβος Φιλιππίδης. Αναφέρεται, επίσης, στις προκλήσεις των millennials, ιδιαίτερα τη στιγμή της μετάβασης από την παλιά στη νέα γενιά και στην πορεία που πρέπει να ακολουθήσουν, ώστε να παραμείνει σε ανοδική τροχιά η επιχείρηση.
Ποιες είναι οι τάσεις που παρουσιάζει ο επιχειρηματικός τομέας δραστηριοποίησής σας με το κλείσιμο μιας δεκαετίας και την αρχή μιας άλλης;
Στον τουριστικό τομέα, με το κλείσιμο μια δεκαετίας και την αρχή μιας άλλης, παρουσιάζονται νέες ψηφιακές τάσεις και η ανάγκη για καινοτομίες, συνεχή προσαρμογή και ανανέωση του προϊόντος και των υπηρεσιών στις απαιτήσεις της τουριστικής αγοράς. Βιώνοντας την έξαρση της ψηφιακής εποχής, στην οποία κυρίαρχο μέσο είναι το διαδίκτυο, όλοι οι κλάδοι της παραγωγικής διαδικασίας, αλλά και των υπηρεσιών, ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες στη σχέση εταιρείας και καταναλωτή. Τα ψηφιακά εργαλεία είναι, πλέον, απαραίτητα για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των τουριστικών επιχειρήσεων, αποτελώντας βασικό μέσο επικοινωνίας και ανταλλαγής πληροφοριών, με πρωταρχικό ρόλο την προώθηση του προϊόντος.
Αναφέροντας τις πιο πάνω τάσεις, η αναβάθμιση του προϊόντος και των υπηρεσιών, καθώς και η καινοτομία στον τουριστικό κλάδο είναι οι βασικές παράμετροι που οδηγούν στην εξέλιξη. Επιβεβαιώνεται η τάση για αύξηση της ζήτησης online υπηρεσιών, με σκοπό το ταξίδι και τη διαμονή σε ένα ξένο τόπο. Παράλληλα, είναι επιβεβλημένη η ανάγκη για συνεχείς προσαρμογές στις νέες απαιτήσεις της αγοράς.
Ποιες ιδιαίτερες προκλήσεις καλείστε να χειριστείτε;
Η αυξημένη ζήτηση του online booking, σε συνδυασμό με τη δημιουργία πολλών νέων τουριστικών μονάδων τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό μας δημιουργεί νέες προκλήσεις. Νεοφανή δεδομένα εμφανίζονται, επίσης, μέσα από την πανδημία του κορωνοϊού στην τουριστική βιομηχανία, καθώς, πλέον, πρωταρχικός στόχος είναι η επιβίωση της επιχείρησης.
Ως γενιά millennials ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη νέα πορεία, που θα πρέπει να ακολουθήσει μια εταιρεία, για να συνεχίσει την πετυχημένη ιστορία της πρώτης γενιάς, εμπλουτίζοντάς τη με νέες και καινοτόμες ιδέες. Η ανάγκη για συνεχή βελτίωση, καθώς και η υλοποίηση των νέων ψηφιακών τάσεων της αγοράς είναι καθοριστική. Απαραίτητη είναι, επίσης, η προσαρμογή στα νέα πρότυπα, καθώς και στις νομοθεσίες, με στόχο την ασφάλεια των πελατών καθώς και των υπαλλήλων μας.
Η νέα γενιά φέρνει καινούργια ψηφιακά ήθη στον τουρισμό;
Εμείς, ως νέα γενιά, καλούμαστε να εφαρμόσουμε την ψηφιακή τεχνολογία στην επιχείρηση και να εργαστούμε για τη συνεχή βελτίωση του τουριστικού μας προϊόντος.
Στον κλάδο του τουρισμού η ομαλή προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες αποτελεί αναγκαιότητα, από τη στιγμή που η επιχείρηση θέλει να επιβιώσει, παρέχοντας παράλληλα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών. Η συμμετοχή του καταναλωτή στις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και καινοτομίες που λανσάρονται είναι απαραίτητη. Στην επιχείρησή μας οφείλουμε να γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά των πελατών μας για να είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις προσδοκίες τους, πάντοτε με κριτήριο τον κανόνα value for money.
Ως millennial επιχειρηματίες και επαγγελματίες πώς βιώνετε το επιχειρείν;
Ως η γενιά των millennials, ερχόμαστε αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις και ευκαιρίες, οι οποίες δημιουργούνται με τη μετάβαση, καθώς και με την εξέλιξη της επιχείρησης, ακολουθώντας πάντα την πετυχημένη πορεία των προκατόχων.
Στη δική μας περίπτωση, έχουμε μια υγιή και πετυχημένη επιχείρηση, που δημιουργήθηκε από τους γονείς μας, όμως αντιμετωπίζουμε προκλήσεις στο πώς να την εξελίξουμε, καθώς και να την κρατήσουμε σε ανοδική τροχιά. Διανύοντας τις δύσκολες μέρες της πανδημίας, στοχεύουμε στη διατήρηση και στη συνεχή εξέλιξη. Προσπαθούμε, για τον σκοπό αυτό, να εφαρμόζουμε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες. Έχουμε παραλάβει ένα αναβαθμισμένο τουριστικό συγκρότημα, το Aliathon Resort, και μαζί την ευθύνη για τη συνεχή εξέλιξη και τη βελτίωσή του. Στόχος μας η ικανοποίηση των πελατών μας, μέσω της σταθερής ποιότητας, και η διατήρηση του καλού μας ονόματος.
Ποια είναι τα άμεσα μελλοντικά πλάνα της εταιρείας σας;
Στα μελλοντικά μας πλάνα είναι η διατήρηση της φήμης και του ονόματός μας, η εξεύρεση νέων αγορών, καθώς και η εξέλιξη του προϊόντος μας στην τουριστική βιομηχανία. Ακόμη και στην εποχή της πανδημίας δεν σταματάμε να ψάχνουμε νέες αγορές και να εξελίσσουμε το προϊόν μας. Όπως έχω προαναφέρει, η συνεχής ψηφιακή αναβάθμιση, η αξιοποίηση καινοτόμων ιδεών και η εφαρμογή νέας τεχνολογίας συμβάλλουν στην επιτυχία και την ανοδική πορεία, πάντοτε με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
Τέλος, μας απασχολεί έντονα η επέκταση της τουριστικής περιόδου, κάτι που πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα της τουριστικής βιομηχανίας στο σύνολό της. Με την εξεύρεσή εναλλακτικών αγορών, όπως του αθλητικού και του συνεδριακού τουρισμού, καθώς και την ανάπτυξη του online booking, η εταιρεία μας φιλοδοξεί να επεκτείνει τη χειμερινή περίοδο και να αυξήσει τις κρατήσεις ολόχρονα.
Ποιο είναι το όραμά σας για τον τομέα όπου δραστηριοποιείστε;
Το Aliathon προσφέρει στους πελάτες του τη μοναδική εμπειρία - Α home away from home. Θέλουμε οι πελάτες μας να νιώθουν σαν στο σπίτι τους, να ζουν και να απολαμβάνουν την απόλυτη εμπειρία διακοπών.
Ως οικογενειακή επιχείρηση εργαζόμαστε καθημερινά για την υλοποίηση των πιο πάνω στόχων, προσφέροντας την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, μέσα από την παραδοσιακή κυπριακή κουλτούρα και φιλοξενία.
Τέλος, υιοθετούμε και εφαρμόζουμε όλα τα συστήματα πιστοποίησης - ασφάλειας και υγείας, ποιότητας, τροφίμων, περιβάλλοντος, ΕΜΑS - διασφαλίζοντας την ποιότητα των υπηρεσιών μας, στο πλαίσιο πάντοτε της σωστής οικολογικής διαχείρισης.
Ποιες είναι οι τάσεις που παρουσιάζει ο επιχειρηματικός τομέας δραστηριοποίησής σας με το κλείσιμο μιας δεκαετίας και την αρχή μιας άλλης;
Στον τουριστικό τομέα, με το κλείσιμο μια δεκαετίας και την αρχή μιας άλλης, παρουσιάζονται νέες ψηφιακές τάσεις και η ανάγκη για καινοτομίες, συνεχή προσαρμογή και ανανέωση του προϊόντος και των υπηρεσιών στις απαιτήσεις της τουριστικής αγοράς. Βιώνοντας την έξαρση της ψηφιακής εποχής, στην οποία κυρίαρχο μέσο είναι το διαδίκτυο, όλοι οι κλάδοι της παραγωγικής διαδικασίας, αλλά και των υπηρεσιών, ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες στη σχέση εταιρείας και καταναλωτή. Τα ψηφιακά εργαλεία είναι, πλέον, απαραίτητα για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των τουριστικών επιχειρήσεων, αποτελώντας βασικό μέσο επικοινωνίας και ανταλλαγής πληροφοριών, με πρωταρχικό ρόλο την προώθηση του προϊόντος.
Αναφέροντας τις πιο πάνω τάσεις, η αναβάθμιση του προϊόντος και των υπηρεσιών, καθώς και η καινοτομία στον τουριστικό κλάδο είναι οι βασικές παράμετροι που οδηγούν στην εξέλιξη. Επιβεβαιώνεται η τάση για αύξηση της ζήτησης online υπηρεσιών, με σκοπό το ταξίδι και τη διαμονή σε ένα ξένο τόπο. Παράλληλα, είναι επιβεβλημένη η ανάγκη για συνεχείς προσαρμογές στις νέες απαιτήσεις της αγοράς.
Ποιες ιδιαίτερες προκλήσεις καλείστε να χειριστείτε;
Η αυξημένη ζήτηση του online booking, σε συνδυασμό με τη δημιουργία πολλών νέων τουριστικών μονάδων τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό μας δημιουργεί νέες προκλήσεις. Νεοφανή δεδομένα εμφανίζονται, επίσης, μέσα από την πανδημία του κορωνοϊού στην τουριστική βιομηχανία, καθώς, πλέον, πρωταρχικός στόχος είναι η επιβίωση της επιχείρησης.
Ως γενιά millennials ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη νέα πορεία, που θα πρέπει να ακολουθήσει μια εταιρεία, για να συνεχίσει την πετυχημένη ιστορία της πρώτης γενιάς, εμπλουτίζοντάς τη με νέες και καινοτόμες ιδέες. Η ανάγκη για συνεχή βελτίωση, καθώς και η υλοποίηση των νέων ψηφιακών τάσεων της αγοράς είναι καθοριστική. Απαραίτητη είναι, επίσης, η προσαρμογή στα νέα πρότυπα, καθώς και στις νομοθεσίες, με στόχο την ασφάλεια των πελατών καθώς και των υπαλλήλων μας.
Η νέα γενιά φέρνει καινούργια ψηφιακά ήθη στον τουρισμό;
Εμείς, ως νέα γενιά, καλούμαστε να εφαρμόσουμε την ψηφιακή τεχνολογία στην επιχείρηση και να εργαστούμε για τη συνεχή βελτίωση του τουριστικού μας προϊόντος.
Στον κλάδο του τουρισμού η ομαλή προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες αποτελεί αναγκαιότητα, από τη στιγμή που η επιχείρηση θέλει να επιβιώσει, παρέχοντας παράλληλα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών. Η συμμετοχή του καταναλωτή στις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και καινοτομίες που λανσάρονται είναι απαραίτητη. Στην επιχείρησή μας οφείλουμε να γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά των πελατών μας για να είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις προσδοκίες τους, πάντοτε με κριτήριο τον κανόνα value for money.
Ως millennial επιχειρηματίες και επαγγελματίες πώς βιώνετε το επιχειρείν;
Ως η γενιά των millennials, ερχόμαστε αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις και ευκαιρίες, οι οποίες δημιουργούνται με τη μετάβαση, καθώς και με την εξέλιξη της επιχείρησης, ακολουθώντας πάντα την πετυχημένη πορεία των προκατόχων.
Στη δική μας περίπτωση, έχουμε μια υγιή και πετυχημένη επιχείρηση, που δημιουργήθηκε από τους γονείς μας, όμως αντιμετωπίζουμε προκλήσεις στο πώς να την εξελίξουμε, καθώς και να την κρατήσουμε σε ανοδική τροχιά. Διανύοντας τις δύσκολες μέρες της πανδημίας, στοχεύουμε στη διατήρηση και στη συνεχή εξέλιξη. Προσπαθούμε, για τον σκοπό αυτό, να εφαρμόζουμε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες. Έχουμε παραλάβει ένα αναβαθμισμένο τουριστικό συγκρότημα, το Aliathon Resort, και μαζί την ευθύνη για τη συνεχή εξέλιξη και τη βελτίωσή του. Στόχος μας η ικανοποίηση των πελατών μας, μέσω της σταθερής ποιότητας, και η διατήρηση του καλού μας ονόματος.
Ποια είναι τα άμεσα μελλοντικά πλάνα της εταιρείας σας;
Στα μελλοντικά μας πλάνα είναι η διατήρηση της φήμης και του ονόματός μας, η εξεύρεση νέων αγορών, καθώς και η εξέλιξη του προϊόντος μας στην τουριστική βιομηχανία. Ακόμη και στην εποχή της πανδημίας δεν σταματάμε να ψάχνουμε νέες αγορές και να εξελίσσουμε το προϊόν μας. Όπως έχω προαναφέρει, η συνεχής ψηφιακή αναβάθμιση, η αξιοποίηση καινοτόμων ιδεών και η εφαρμογή νέας τεχνολογίας συμβάλλουν στην επιτυχία και την ανοδική πορεία, πάντοτε με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
Τέλος, μας απασχολεί έντονα η επέκταση της τουριστικής περιόδου, κάτι που πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα της τουριστικής βιομηχανίας στο σύνολό της. Με την εξεύρεσή εναλλακτικών αγορών, όπως του αθλητικού και του συνεδριακού τουρισμού, καθώς και την ανάπτυξη του online booking, η εταιρεία μας φιλοδοξεί να επεκτείνει τη χειμερινή περίοδο και να αυξήσει τις κρατήσεις ολόχρονα.
Ποιο είναι το όραμά σας για τον τομέα όπου δραστηριοποιείστε;
Το Aliathon προσφέρει στους πελάτες του τη μοναδική εμπειρία - Α home away from home. Θέλουμε οι πελάτες μας να νιώθουν σαν στο σπίτι τους, να ζουν και να απολαμβάνουν την απόλυτη εμπειρία διακοπών.
Ως οικογενειακή επιχείρηση εργαζόμαστε καθημερινά για την υλοποίηση των πιο πάνω στόχων, προσφέροντας την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, μέσα από την παραδοσιακή κυπριακή κουλτούρα και φιλοξενία.
Τέλος, υιοθετούμε και εφαρμόζουμε όλα τα συστήματα πιστοποίησης - ασφάλειας και υγείας, ποιότητας, τροφίμων, περιβάλλοντος, ΕΜΑS - διασφαλίζοντας την ποιότητα των υπηρεσιών μας, στο πλαίσιο πάντοτε της σωστής οικολογικής διαχείρισης.