Αλλάζουν οι ανησυχίες και προτεραιότητες των CEOs εν μέσω κορωνοϊού
15:20 - 03 Σεπτεμβρίου 2020

Σύμφωνα με την έρευνα 2020 CEO Outlook της KPMG ως αποτέλεσμα της νόσου COVID-19, οι CEOs των εταιρειών με την μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο έχουν αναγνωρίσει την προσέλκυση ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού ως μία από τις πιο σημαντικές προκλήσεις για την ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα εξετάζουν την ευρύτερη κοινωνική συνεισφορά και τον σκοπό της εταιρείας τους. Σε αυτήν την πρώτη έρευνα του είδους της που καταγράφει κατά πόσο έχουν αλλάξει οι προτεραιότητες και οι ανησυχίες των CEOs κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας, η KPMG πραγματοποίησε δύο έρευνες, μία κατά την έναρξη της πανδημίας τον Ιανουάριο και μία τον Ιούλιο/Αύγουστο.
Από την έρευνα προκύπτει ότι η ατζέντα των ηγετών έχει μεταβληθεί δραστικά από την αρχή της χρονιάς, καθώς προϋπάρχουσες τάσεις, όπως οι παράγοντες ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία και Διακυβέρνηση), η ευέλικτη εργασία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχουν επιταχυνθεί. Κατά την εξέταση των προοπτικών ανάπτυξης για τα επόμενα τρία χρόνια, το 32% των CEOs εκφράζει μικρότερη βεβαιότητα τώρα από ότι στην αρχή του χρόνου για την παγκόσμια οικονομία. Οι CEOs ωστόσο είναι περισσότερο αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των δικών τους χωρών (45% βεβαιότητα), και εκφράζουν μεγαλύτερη βεβαιότητα επίσης για την ανθεκτικότητα της δικής τους επιχείρησης κατά τα επόμενα τρία χρόνια.
Ο Bill Thomas, Global Chairman & CEO της KPMG International, αναφέρει σχετικά: «Η σημαντική αλλαγή στις προτεραιότητες των CEOs κατά τους τελευταίους έξι μήνες αποτελεί σαφή ένδειξη ότι οι επιχειρήσεις χρειάστηκε να αλλάξουν ταχύτατα πορεία ώστε να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της πανδημίας. Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων παγκοσμίως επιχειρούν να διαχειριστούν την αβεβαιότητα με αποφασιστικότητα. Αυτή η κρίση έχει επιταχύνει τις στρατηγικές που είχαν ήδη υιοθετηθεί σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την κοινωνική ευθύνη. Ωστόσο, σε άλλους τομείς ο σχεδιασμός για το μέλλον είναι πολύ δυσκολότερος, ειδικά κατά την εξέταση μελλοντικών τρόπων εργασίας και επίλυσης προβλημάτων. Επομένως ίσως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι CEOs εστιάζουν στη σημασία του ταλαντούχου δυναμικού ώστε να διατηρήσουν και να αναπτύξουν οποιαδήποτε μελλοντική επιχείρηση».
ΒΑΣΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ:
Η πανδημία έχει επιταχύνει την εστίαση των παγκόσμιων στελεχών στον ρόλο τους στην κοινωνία και έχει οδηγήσει σε περαιτέρω έλεγχο των επιχειρηματικών τους πρακτικών. Οι CEOs αισθάνονται ότι οι πρόσφατες εξελίξεις τους ανάγκασαν να εξετάσουν εάν ο σκοπός της εταιρείας τους πληροί τα πρότυπα που αναμένουν τα ενδιαφερόμενα μέρη τους, με 79% να δηλώνουν ότι χρειάστηκε να επανεξετάσουν το σκοπό της επιχείρησής τους ως αποτέλεσμα της κρίσης της νόσου COVID-19 και κατά την ίδια πλειοψηφία (79%) ότι αισθάνονται μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση με τον σκοπό της επιχείρησής τους από τη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση.
Η εξέλιξη έχει θέσει τους παράγοντες ESG σχεδόν στην κορυφή της ατζέντας των CEOs, ενώ σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) των επικεφαλής έχουν στρέψει την προσοχή τους προς την κοινωνική διάσταση των ESG κατά την παρούσα περίοδο παγκόσμιας αβεβαιότητας. Παρά την αυξημένη έμφαση στα κοινωνικά ζητήματα, πολλοί τομείς κινδυνεύουν από την κλιματική αλλαγή. Μια μεγάλη ομάδα των CEOs (65%) αναγνωρίζουν ότι η διαχείριση του κινδύνου αυτού θα αποτελέσει βασικό παράγοντα της επιτυχίας τους, ειδικά για το εάν θα μπορέσουν να κρατήσουν τη δουλειά τους κατά την επόμενη πενταετία.
Ο Bill Thomas καταλήγει: «Η κρίση της νόσου COVID-19 επανατοποθετεί την έννοια της καλής εταιρικής ηγεσίας. Οι CEOs χρειάστηκε να ανταποκριθούν σε απαιτήσεις που λίγοι θα είχαν φανταστεί πριν λίγους μήνες. Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες παραμένουν σημαντικές, αλλά οι κοινωνικές επιπτώσεις είναι πλέον πολύ υψηλότερα στην ατζέντα. Οι CEOs είναι πιο συνδεδεμένοι με τον σκοπό της επιχείρησής τους, που είναι και ο λόγος της ύπαρξής τους, και τον χρησιμοποιούν ως οδηγό για τις επιχειρηματικές τους αποφάσεις εν μέσω της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας».
Ταυτότητα έρευνας
Η έρευνα CEO Outlook της KPMG, παρέχει τις σε βάθος εκτιμήσεις χιλιάδων στελεχών διεθνώς για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και της οικονομίας την επόμενη τριετία.
Αρχικά συμμετείχαν στην έρευνα της KPMG 1 300 CEOs τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο, προτού η κρίση της πανδημίας αρχίσει να γίνεται πλήρως αισθητή σε πολλές από τις βασικές αγορές. Η KPMG πραγματοποίησε μια επαναληπτική έρευνα με τη συμμετοχή 315 CEOs στο διάστημα 6 Ιουλίου – 5 Αυγούστου, ώστε να κατανοήσουμε πώς έχει εξελιχθεί ο τρόπος σκέψης των CEOs κατά τη διάρκεια της κρίσης. Και στις δύο περιπτώσεις, όλοι οι ερωτηθέντες έχουν έσοδα πάνω από US$ 500 εκ., και το ένα τρίτο των εταιρειών που συμμετείχαν έχουν ετήσια έσοδα πάνω από US$ 10 δισ.
Η έρευνα του Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου περιλαμβάνει ηγέτες από 11 βασικές αγορές (Αυστραλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ) και 11 βασικούς κλάδους (διαχείριση περιουσίας, αυτοκινητοβιομηχανία, τραπεζική, λιανική, ενέργεια, υποδομές, ασφάλειες, βιοεπιστήμες, μεταποίηση, τεχνολογία και τηλεπικοινωνίες). Στην επαναληπτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα συμμετείχαν CEO από τους κλάδους που αναφέρθηκαν παραπάνω και από 8 βασικές αγορές (Αυστραλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Ιταλία, Ιαπωνία, ΗΒ και ΗΠΑ). ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άθροισμα ορισμένων μεγεθών ενδέχεται να μην ισούται με 100 λόγω στρογγυλοποίησης.
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Από την έρευνα προκύπτει ότι η ατζέντα των ηγετών έχει μεταβληθεί δραστικά από την αρχή της χρονιάς, καθώς προϋπάρχουσες τάσεις, όπως οι παράγοντες ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία και Διακυβέρνηση), η ευέλικτη εργασία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχουν επιταχυνθεί. Κατά την εξέταση των προοπτικών ανάπτυξης για τα επόμενα τρία χρόνια, το 32% των CEOs εκφράζει μικρότερη βεβαιότητα τώρα από ότι στην αρχή του χρόνου για την παγκόσμια οικονομία. Οι CEOs ωστόσο είναι περισσότερο αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των δικών τους χωρών (45% βεβαιότητα), και εκφράζουν μεγαλύτερη βεβαιότητα επίσης για την ανθεκτικότητα της δικής τους επιχείρησης κατά τα επόμενα τρία χρόνια.
Ο Bill Thomas, Global Chairman & CEO της KPMG International, αναφέρει σχετικά: «Η σημαντική αλλαγή στις προτεραιότητες των CEOs κατά τους τελευταίους έξι μήνες αποτελεί σαφή ένδειξη ότι οι επιχειρήσεις χρειάστηκε να αλλάξουν ταχύτατα πορεία ώστε να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της πανδημίας. Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων παγκοσμίως επιχειρούν να διαχειριστούν την αβεβαιότητα με αποφασιστικότητα. Αυτή η κρίση έχει επιταχύνει τις στρατηγικές που είχαν ήδη υιοθετηθεί σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την κοινωνική ευθύνη. Ωστόσο, σε άλλους τομείς ο σχεδιασμός για το μέλλον είναι πολύ δυσκολότερος, ειδικά κατά την εξέταση μελλοντικών τρόπων εργασίας και επίλυσης προβλημάτων. Επομένως ίσως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι CEOs εστιάζουν στη σημασία του ταλαντούχου δυναμικού ώστε να διατηρήσουν και να αναπτύξουν οποιαδήποτε μελλοντική επιχείρηση».
ΒΑΣΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ:
- Η προσέλκυση ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού ανέβηκε έντεκα θέσεις, και προσδιορίζεται ως η μεγαλύτερη πρόκληση για τις επιχειρήσεις
- Προσωπικές επιπτώσεις της νόσου COVID-19 για τους CEOs
- Ο ψηφιακός μετασχηματισμός κλειδί για τη βελτίωση της λειτουργικής ανθεκτικότητας (operational resilience)
- Μεγαλύτερη έμφαση στον σκοπό και τους ESG παράγοντες
Η πανδημία έχει επιταχύνει την εστίαση των παγκόσμιων στελεχών στον ρόλο τους στην κοινωνία και έχει οδηγήσει σε περαιτέρω έλεγχο των επιχειρηματικών τους πρακτικών. Οι CEOs αισθάνονται ότι οι πρόσφατες εξελίξεις τους ανάγκασαν να εξετάσουν εάν ο σκοπός της εταιρείας τους πληροί τα πρότυπα που αναμένουν τα ενδιαφερόμενα μέρη τους, με 79% να δηλώνουν ότι χρειάστηκε να επανεξετάσουν το σκοπό της επιχείρησής τους ως αποτέλεσμα της κρίσης της νόσου COVID-19 και κατά την ίδια πλειοψηφία (79%) ότι αισθάνονται μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση με τον σκοπό της επιχείρησής τους από τη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση.
Η εξέλιξη έχει θέσει τους παράγοντες ESG σχεδόν στην κορυφή της ατζέντας των CEOs, ενώ σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) των επικεφαλής έχουν στρέψει την προσοχή τους προς την κοινωνική διάσταση των ESG κατά την παρούσα περίοδο παγκόσμιας αβεβαιότητας. Παρά την αυξημένη έμφαση στα κοινωνικά ζητήματα, πολλοί τομείς κινδυνεύουν από την κλιματική αλλαγή. Μια μεγάλη ομάδα των CEOs (65%) αναγνωρίζουν ότι η διαχείριση του κινδύνου αυτού θα αποτελέσει βασικό παράγοντα της επιτυχίας τους, ειδικά για το εάν θα μπορέσουν να κρατήσουν τη δουλειά τους κατά την επόμενη πενταετία.
Ο Bill Thomas καταλήγει: «Η κρίση της νόσου COVID-19 επανατοποθετεί την έννοια της καλής εταιρικής ηγεσίας. Οι CEOs χρειάστηκε να ανταποκριθούν σε απαιτήσεις που λίγοι θα είχαν φανταστεί πριν λίγους μήνες. Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες παραμένουν σημαντικές, αλλά οι κοινωνικές επιπτώσεις είναι πλέον πολύ υψηλότερα στην ατζέντα. Οι CEOs είναι πιο συνδεδεμένοι με τον σκοπό της επιχείρησής τους, που είναι και ο λόγος της ύπαρξής τους, και τον χρησιμοποιούν ως οδηγό για τις επιχειρηματικές τους αποφάσεις εν μέσω της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας».
Ταυτότητα έρευνας
Η έρευνα CEO Outlook της KPMG, παρέχει τις σε βάθος εκτιμήσεις χιλιάδων στελεχών διεθνώς για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και της οικονομίας την επόμενη τριετία.
Αρχικά συμμετείχαν στην έρευνα της KPMG 1 300 CEOs τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο, προτού η κρίση της πανδημίας αρχίσει να γίνεται πλήρως αισθητή σε πολλές από τις βασικές αγορές. Η KPMG πραγματοποίησε μια επαναληπτική έρευνα με τη συμμετοχή 315 CEOs στο διάστημα 6 Ιουλίου – 5 Αυγούστου, ώστε να κατανοήσουμε πώς έχει εξελιχθεί ο τρόπος σκέψης των CEOs κατά τη διάρκεια της κρίσης. Και στις δύο περιπτώσεις, όλοι οι ερωτηθέντες έχουν έσοδα πάνω από US$ 500 εκ., και το ένα τρίτο των εταιρειών που συμμετείχαν έχουν ετήσια έσοδα πάνω από US$ 10 δισ.
Η έρευνα του Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου περιλαμβάνει ηγέτες από 11 βασικές αγορές (Αυστραλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ) και 11 βασικούς κλάδους (διαχείριση περιουσίας, αυτοκινητοβιομηχανία, τραπεζική, λιανική, ενέργεια, υποδομές, ασφάλειες, βιοεπιστήμες, μεταποίηση, τεχνολογία και τηλεπικοινωνίες). Στην επαναληπτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα συμμετείχαν CEO από τους κλάδους που αναφέρθηκαν παραπάνω και από 8 βασικές αγορές (Αυστραλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Ιταλία, Ιαπωνία, ΗΒ και ΗΠΑ). ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άθροισμα ορισμένων μεγεθών ενδέχεται να μην ισούται με 100 λόγω στρογγυλοποίησης.
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com