Powered by

Εκκινεί η διαδικασία για σιδηροδρομικό έργο-μαμούθ €4 δισ.

Ένα κολοσσιαίο σιδηροδρομικό έργο που θα παρακάμπτει το Βόσπορο και θα δημιουργεί μια ασφαλής εναλλακτική διαδρομή για τις εμπορευματικές μεταφορές επιχειρεί να ωριμάσει, η ΕΡΓΟΣΕ.  

Για το έργο αυτό που η συνολική του αξία του έχει εκτιμηθεί σε 4 δισ. ευρώ, το διοικητικό συμβούλιο  αποφάσισε πρόσφατα την σύσταση θυγατρικής εταιρείας προκειμένου να αναπτύξει το τμήμα του έργου με ελληνικό ενδιαφέρον, το οποίο προβλέπει την διασύνδεση τριών ελληνικών λιμανιών (Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης) με τρία αντίστοιχα λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς, Βάρνας και Ρούσε).

Το Sea2Sea, όπως καθιερώθηκε η κωδική του ονομασία βλέπει θετικά και η ΕΕ. Όμως το έργο, παραμένει παγωμένο παρά τις προσπάθειες της προηγούμενης κυβέρνησης να το αναστήσει, υπογράφοντας διακρατική συμφωνία με την Βουλγαρία, η οποία μάλιστα προέβλεπε και την δημιουργία μιας κοινής εταιρείας.

Η μεγάλη αυτή υποδομή που θα συνδέει με οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες τις χώρες από το Αιγαίο και τη Μαύρη Θάλασσα μέχρι την Αδριατική, ξαναμπαίνει στην ατζέντα και από την παρούσα κυβέρνηση.

Μάλιστα, τον περασμένο Μάρτιο κατά τη διάρκεια του Aνώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Eλλάδας – Bουλγαρίας, που συνεδρίασε υπό τους πρωθυπουργούς των δύο χωρών Kυριάκου Mητσοτάκη και Mπόικο Mπορίσοφ, το έργο βρέθηκε  στο τραπέζι των συζητήσεων καθώς θεωρείται ελκυστικό και βιώσιμο.

Η σημερινή διαδρομή των εμπορευματικών μεταφορών μέσα από τα στενά του Βοσπόρου έχει  μεγάλο κόστος εξαιτίας των υψηλών τελών διέλευσης και του χρόνου μεταφοράς. Επιπλέον κρίνεται αναγκαίο να υπάρχει μια ασφαλής εναλλακτική διαδρομή στην περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το κομμάτι του έργου με ελληνικό ενδιαφέρον περιλαμβάνει την κατασκευή της ανατολικής σιδηροδρομικής Εγνατίας, την αναβάθμιση της σύνδεσης Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο αλλά και άλλα μικρότερα έργα, όπως η διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, η αναβάθμιση του άξονα που συνδέει την τελευταία με τα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία, κ.α.

Σήμερα, το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης και η παραχώρηση του εμπορευματικού σταθμού του λιμένα Καβάλας, που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ μέσω διαγωνισμών, λειτουργούν θετικά για την υλοποίηση του έργου, εφόσον προηγουμένως επιλυθεί και το χρηματοδοτικό σκέλος που αποτελεί μια σημαντική παράμετρο.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Στο 2,2% η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το α’ τρίμηνο
Στο 10,4% αυξήθηκε η ανεργία στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2025
S&P: Εγκρίνει την πρόωρη εξόφληση δανείων του πρώτου μνημονίου-Θετικές οι προοπτικές κερδοφορίας των ελληνικών τραπεζών
Αύξηση 6,8% στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο-Οι διαφορές ανάμεσα σε νέα και παλαιά
Άνοδος παραγωγής και νέων παραγγελιών το Μάιο στην Ελλάδα
Eπιβεβαίωσε στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές το ελληνικό αξιόχρεο o Scope
Στο 8,3% μειώθηκε η ανεργία στην Ελλάδα τον Απρίλιο
UBS: Η ελληνική οικονομία εμφανίζει ισχυρή δυναμική και ανθεκτικότητα-Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης και αποκλιμάκωση χρέους
Γ. Κοντόπουλος: Τα δύο κρίσιμα «παράθυρα» για την αναβάθμιση του ελληνικού Χρηματιστηρίου
Χρηματιστήριο Αθηνών: Το νέο στοίχημα, τα ατού της αγοράς και οι εξωτερικοί κίνδυνοι