ERA: SOS για τη στήριξη Cyprus Airways και TUS Airways
14:35 - 11 Σεπτεμβρίου 2020
Καμπανάκι κινδύνου για τη βιωσιμότητα των δύο κυπριακών αεροπορικών εταιρειών, Cyprus Airways και TUS Airways στέλνει στην κυπριακή κυβέρνηση ο Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Περιφερειακών Αεροπορικών Εταιρειών (ERA), ο οποίος αντιπροσωπεύει πάνω από 60 περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη.
Σε επιστολή του προς τον Υπουργό Μεταφορών, Γιάννη Καρούσο, ο Γενικός Διευθυντής της ERA, Montserrat Barriga, προειδοποιεί ότι τα μέτρα στήριξης των αεροπορικών εταιρειών που εξήγγειλε η κυπριακή κυβέρνηση στα τέλη Ιουλίου στηρίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες σε βάρος των μικρότερων.
«Φοβόμαστε ότι το σύστημα όπως είναι σήμερα δομημένο, μπορεί να δυσκολέψει τις αεροπορικές εταιρείες μέλη μας να εξασφαλίσουν τις νέες επενδύσεις που απαιτούνται για την επανέναρξη εργασιών μεγάλης κλίμακας. Υπάρχει, επίσης η πιθανότητα να εδραιώσει τη θέση των μεγαλύτερων ανταγωνιστών τους στην τοπική αγορά, οδηγώντας ακόμη και στο κλείσιμό τους», υπογραμμίζει ο Montserrat Barriga.
Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο, ο ERA καλεί την κυπριακή κυβέρνηση να εξετάσει «τροποποιήσεις του προγράμματος που θα μπορούσαν να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό περιβάλλον για τις αεροπορικές υπηρεσίες προς και από την Κύπρο και να διασφαλίσουν ότι θα ενισχυθούν οι βασικές αρχές του θεμιτού ανταγωνισμού και των ισότιμων όρων ανταγωνισμού».
Αξίζει να σημειωθεί πως, όπως πληροφορείται το InBusinessNews, οι δύο αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε επαφή με την κυβέρνηση για το θέμα.
Ακολουθεί αυτούσια η μεταφρασμένη επιστολή του Montserrat Barriga
"Η ERA αντιπροσωπεύει πάνω από 60 περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη. Ενώ τα μέλη μας έχουν γενικά επηρεαστεί σοβαρά από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19, δύο από τα μέλη μας – Η Cyprus Airways και η TUS Airways που εδρεύουν στην Κύπρο, έχουν υποφέρει σε πολύ σοβαρό βαθμό κατά τη διάρκεια των τριών μηνών, κατά τους οποίους ανεστάλησαν όλες οι αεροπορικές πτήσεις προς το νησί.
Στο πλαίσιο αυτό, σημειώσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον το πρόγραμμα στήριξης αεροπορικών εταιρειών που ανακοίνωσε η Κυπριακή Κυβέρνηση στα τέλη Ιουλίου. Σε γενικές γραμμές, χαιρετίζουμε όλα τα μέτρα για στήριξη του τομέα μέσα από αυτές τις δύσκολες στιγμές, ιδίως εκείνα τα μέτρα που εφαρμόζονται σε πανευρωπαϊκή βάση. Όμως, λαμβάνουμε επίσης υπόψην τις έμμεσες συνέπειες κάποιων μέτρων στήριξης, τα οποία μπορεί να παραποιηθούν στα πλαίσια ενός υψηλά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.
Το κυπριακό πρόγραμμα στήριξης επιβραβεύει σαφώς τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν να λειτουργούν, παρόλο που ο αριθμός των επιβατών είναι μειωμένος. Αυτό αναπόφευκτα σημαίνει ότι οι μεγαλύτερες και με περισσότερους πόρους, αεροπορικές εταιρείες επωφελούνται εις βάρος των μικρότερων περιφερειακών εταιρειών.
Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά το κυπριακό πεδίο, φοβόμαστε ότι το σύστημα όπως είναι σήμερα δομημένο μπορεί να δυσκολέψει τις αεροπορικές εταιρείες μέλη μας να εξασφαλίσουν τις νέες επενδύσεις που απαιτούνται για την επανέναρξη εργασιών μεγάλης κλίμακας. Υπάρχει, επίσης η πιθανότητα να εδραιώσει τη θέση των μεγαλύτερων ανταγωνιστών τους στην τοπική αγορά, οδηγώντας ακόμη και στο κλείσιμό τους.
Ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα είχε αναμφίβολα αντίκτυπο στον κυπριακό τουρισμό και στην αεροπορική σύνδεση του νησιού. Πριν την πανδημία, περισσότερες από 60 αεροπορικές εταιρείες εξυπηρετούσαν την Κύπρο. Ελπίζουμε ότι αυτό το επίπεδο ανταγωνισμού και συνδεσιμότητας μπορεί να διατηρηθεί στο περιβάλλον στην μετά COVID-19 εποχή, με ισχυρή τοπική και διεθνή εκπροσώπηση.
Ελπίζουμε λοιπόν ότι η κυβέρνησή σας θα εξετάσει τροποποιήσεις στο πρόγραμμα, που θα μπορούσαν να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό περιβάλλον για τις αεροπορικές υπηρεσίες προς και από την Κύπρο και να διασφαλίσουν ότι θα ενισχυθούν οι βασικές αρχές του θεμιτού ανταγωνισμού και των ισότιμων όρων ανταγωνισμού".
Σε επιστολή του προς τον Υπουργό Μεταφορών, Γιάννη Καρούσο, ο Γενικός Διευθυντής της ERA, Montserrat Barriga, προειδοποιεί ότι τα μέτρα στήριξης των αεροπορικών εταιρειών που εξήγγειλε η κυπριακή κυβέρνηση στα τέλη Ιουλίου στηρίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες σε βάρος των μικρότερων.
«Φοβόμαστε ότι το σύστημα όπως είναι σήμερα δομημένο, μπορεί να δυσκολέψει τις αεροπορικές εταιρείες μέλη μας να εξασφαλίσουν τις νέες επενδύσεις που απαιτούνται για την επανέναρξη εργασιών μεγάλης κλίμακας. Υπάρχει, επίσης η πιθανότητα να εδραιώσει τη θέση των μεγαλύτερων ανταγωνιστών τους στην τοπική αγορά, οδηγώντας ακόμη και στο κλείσιμό τους», υπογραμμίζει ο Montserrat Barriga.
Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο, ο ERA καλεί την κυπριακή κυβέρνηση να εξετάσει «τροποποιήσεις του προγράμματος που θα μπορούσαν να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό περιβάλλον για τις αεροπορικές υπηρεσίες προς και από την Κύπρο και να διασφαλίσουν ότι θα ενισχυθούν οι βασικές αρχές του θεμιτού ανταγωνισμού και των ισότιμων όρων ανταγωνισμού».
Αξίζει να σημειωθεί πως, όπως πληροφορείται το InBusinessNews, οι δύο αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε επαφή με την κυβέρνηση για το θέμα.
Ακολουθεί αυτούσια η μεταφρασμένη επιστολή του Montserrat Barriga
"Η ERA αντιπροσωπεύει πάνω από 60 περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη. Ενώ τα μέλη μας έχουν γενικά επηρεαστεί σοβαρά από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19, δύο από τα μέλη μας – Η Cyprus Airways και η TUS Airways που εδρεύουν στην Κύπρο, έχουν υποφέρει σε πολύ σοβαρό βαθμό κατά τη διάρκεια των τριών μηνών, κατά τους οποίους ανεστάλησαν όλες οι αεροπορικές πτήσεις προς το νησί.
Στο πλαίσιο αυτό, σημειώσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον το πρόγραμμα στήριξης αεροπορικών εταιρειών που ανακοίνωσε η Κυπριακή Κυβέρνηση στα τέλη Ιουλίου. Σε γενικές γραμμές, χαιρετίζουμε όλα τα μέτρα για στήριξη του τομέα μέσα από αυτές τις δύσκολες στιγμές, ιδίως εκείνα τα μέτρα που εφαρμόζονται σε πανευρωπαϊκή βάση. Όμως, λαμβάνουμε επίσης υπόψην τις έμμεσες συνέπειες κάποιων μέτρων στήριξης, τα οποία μπορεί να παραποιηθούν στα πλαίσια ενός υψηλά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.
Το κυπριακό πρόγραμμα στήριξης επιβραβεύει σαφώς τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν να λειτουργούν, παρόλο που ο αριθμός των επιβατών είναι μειωμένος. Αυτό αναπόφευκτα σημαίνει ότι οι μεγαλύτερες και με περισσότερους πόρους, αεροπορικές εταιρείες επωφελούνται εις βάρος των μικρότερων περιφερειακών εταιρειών.
Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά το κυπριακό πεδίο, φοβόμαστε ότι το σύστημα όπως είναι σήμερα δομημένο μπορεί να δυσκολέψει τις αεροπορικές εταιρείες μέλη μας να εξασφαλίσουν τις νέες επενδύσεις που απαιτούνται για την επανέναρξη εργασιών μεγάλης κλίμακας. Υπάρχει, επίσης η πιθανότητα να εδραιώσει τη θέση των μεγαλύτερων ανταγωνιστών τους στην τοπική αγορά, οδηγώντας ακόμη και στο κλείσιμό τους.
Ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα είχε αναμφίβολα αντίκτυπο στον κυπριακό τουρισμό και στην αεροπορική σύνδεση του νησιού. Πριν την πανδημία, περισσότερες από 60 αεροπορικές εταιρείες εξυπηρετούσαν την Κύπρο. Ελπίζουμε ότι αυτό το επίπεδο ανταγωνισμού και συνδεσιμότητας μπορεί να διατηρηθεί στο περιβάλλον στην μετά COVID-19 εποχή, με ισχυρή τοπική και διεθνή εκπροσώπηση.
Ελπίζουμε λοιπόν ότι η κυβέρνησή σας θα εξετάσει τροποποιήσεις στο πρόγραμμα, που θα μπορούσαν να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό περιβάλλον για τις αεροπορικές υπηρεσίες προς και από την Κύπρο και να διασφαλίσουν ότι θα ενισχυθούν οι βασικές αρχές του θεμιτού ανταγωνισμού και των ισότιμων όρων ανταγωνισμού".