Powered by

Covid-19: Καφέ, κέτσαπ και Nike Air Max αγοράζουν οι Αμερικανοί

Ο στιγμιαίος καφές, το κέτσαπ, τα ρούχα για γιόγκα και τα παπούτσια Nike Air Max είναι in. Το εμφιαλωμένο νερό, οι ακριβές πάνες και τα πολυτελή παλτά Burberry είναι out στη νέα καταναλωτική οικονομία των Ηνωμένων Πολιτειών. Οπως σημειώνει το Reuters, οι τάσεις των καταναλωτών άλλαξαν και δεν τις έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν.
 
«Ολα όσα γνωρίζαμε για την προσφορά και τη ζήτηση, μπορούμε ουσιαστικά να τα εγκαταλείψουμε, επειδή η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει εντελώς», δήλωσε ο Piotr Dworczak, επίκουρος καθηγητής Οικονομικών στο Northwestern University.
 
Ανάλυση του Reuters σε ένα καλάθι προϊόντων δείχνει πώς η κρίση της Covid-19 ανέτρεψε ένα καταναλωτικό μοντέλο δεκαετιών για τα πάντα, από τα ρούχα έως το φαγητό. Αυτό έδωσε σε ορισμένες εταιρείες εκπληκτική δύναμη να αυξήσουν τις τιμές ή να αποσύρουν εκπτώσεις.
 
Πολλές από τις νέες τάσεις μπορούν να αποδοθούν σε έναν παράγοντα, σύμφωνα με ειδικούς της λιανικής: Στην εργασία από το σπίτι. Καθώς περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, χρειάζονται περισσότερο καφέ στο σπίτι, που πλέον δεν αγοράζουν απέξω καθώς και περισσότερα είδη για φαγητό, αφού δεν τρώνε πλέον έξω.
 
Σχεδόν μέσα σε μία μέρα, μια οικονομία με γνώμονα έναν καταναλωτή που είχε σαφώς οριοθετημένη εργασία και δαπάνες σπιτιού, άλλαξε ριζικά. Η αύξηση της ζήτησης για ορισμένα είδη καθώς και οι παγκόσμιες διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού αύξησαν τις τιμές.
 
Οι Αμερικανοί ξοδεύουν πλέον περισσότερο από ό,τι έναν χρόνο πριν για καφέ, αβγά, ζαμπόν σε φέτες, κέτσαπ και τυρί για παράδειγμα, σύμφωνα με την ανάλυση του πρακτορείου.
 
Ωστόσο, είναι μια περίπλοκη εικόνα και μερικές από τις αλλαγές στη συμπεριφορά φαίνονται παράδοξες σε μια εποχή βαθιάς οικονομικής αβεβαιότητας.
 
Η ζήτηση και οι τιμές έχουν επίσης αυξηθεί για πιο ακριβά προϊόντα, όπως τα ανδρικά παπούτσια Air Max της Nike (106 δολάρια), τα κολάν για γόγκα Lulumenon (105 δολάρια) ή ακόμη και για μία τσάντα Louis Vuitton αξίας 1.500 δολαρίων.
 
Οι οικονομολόγοι αποδίδουν αυτή την προφανή ασυμφωνία στην καταναλωτική συμπεριφορά στο γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι, που δεν μπορούν να ξοδέψουν χρήματα έξω, καθώς έχουν αυξήσει τις ώρες που περνούν στο σπίτι, έχουν περισσότερα μετρητά. Ακόμη, πολλοί εργαζόμενοι που βρίσκονται σε αναγκαστική άδεια από την εργασία τους λαμβάνουν παροχές ανεργίας που αντιστοιχούν στους μισθούς τους, σύμφωνα με το ομοσπονδιακό πρόγραμμα τόνωσης της οικονομίας.
 
Επίσης, τα lockdown έχουν κάνει τους Αμερικανούς να μην ταξιδεύουν, να μην τρώνε έξω, να μην πηγαίνουν στους κινηματογράφους.
 
Είναι πολύ ξεκάθαρο ότι οι άνθρωποι συμπεριφέρονται σαν να έχουν διαφορετικά χρήματα. «Τώρα που δεν τρώω έξω, έχω μερικές εκατοντάδες δολάρια νέου εισοδήματος που δεν διατίθενται σε τίποτα. Μπορώ λοιπόν να μην τρώω έξω και να αγοράσω για τον εαυτό μου άλλα πράγματα», σκέφτονται οι καταναλωτές, σημειώνει  ο Nirupama Rao, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν. Ετσι εξηγούνται και οι δαπάνες για πιο ακριβά προϊόντα.
 
ΠΗΓΗ: www.euro2day.gr

Δειτε Επισης

Scope: Βελτιώνονται οι μακροπρόθεσμες πιστωτικές προοπτικές της Τουρκίας-Τι προειδοποιεί ο γερμανικός οίκος
Το κόστος δανεισμού της Γαλλίας ξεπέρασε της Ισπανίας για πρώτη φορά από το 2006
Σε υψηλό 12 ετών το ασήμι-Νέο ιστορικό ρεκόρ για χρυσό
Κυρώσεις στον Ρώσο Σεργκέι Σεργκέγιεβιτς Ιβανόφ και στην εταιρεία κρυπτονομισμάτων Cryptex από ΗΠΑ
Καμπανάκι από ING-Κολλημένη σε στασιμότητα η γερμανική οικονομία
Το Κογκρέσο απέτρεψε προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Άνω των 100 εταιρειών υπέγραψαν Σύμφωνο της Ε.Ε. για ΤΝ-Mεταξύ αυτών και διεθνείς κολοσσοί
Η Google προσέφυγε κατά της Microsoft ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Γιατί την κατηγορεί
Σουηδία: Μείωσε το βασικό επιτόκιό της κατά 25 μονάδες βάσης η Κεντρική Τράπεζα της χώρας
Επιχείρηση Σιμσέκ στη Νέα Υόρκη να καθησυχάσει τις ανησυχίες των επενδυτών-Η κατάσταση της τουρκικής οικονομίας