Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός και η Τεχνολογία 5G βοηθά φοιτητές/μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες ή Ειδικές Ανάγκες
11:00 - 04 Αυγούστου 2020
Η εκμάθηση μπορεί να είναι πρόκληση για έναν φοιτητή /μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες ή ειδικές ανάγκες. Πρέπει να βοηθηθούν περισσότερο από άλλους φοιτητές/μαθητές και χάρη στο 5G, οι εφαρμογές ρομπότ μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη για να τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν διάφορα προβλήματα. Αντί να επιβραδύνεται από το κακό δίκτυο ή τη σύνδεση, το 5G επιτρέπει σε αυτά τα ρομπότ να ανταποκρίνονται πολύ γρήγορα και βοηθά τους μαθητές με ειδικές ανάγκες να έχουν μια καλή μαθησιακή εμπειρία. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία των κινητών και τη ρομποτική μπορούν να ανοίξουν νέες ευκαιρίες για να βοηθήσουν τους μαθητές με ιδιαίτερες ανάγκες, διευκολύνοντας τη μάθηση για αυτούς. Τα ρομπότ που βασίζονται στο cloud μπορούν να θεωρηθούν ως βοηθός πλήρους απασχόλησης για μαθητές με αναπηρία, βοηθώντας τους να αλληλεπιδράσουν με το εκπαιδευτικό περιβάλλον και τους συνφοιτητές/συνμαθητές τους. Αντί να καλέσουν έναν καθηγητή/ δάσκαλο για βοήθεια, οι μαθητές μπορούν να αντιμετωπίσουν το ζήτημα με τη βοήθεια του ρομπότ τους.
Οι μαθητές προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα και οι μαθησιακές τους ικανότητες διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Οι φοιτητές/μαθητές μπορούν να συνεχίσουν να μαθαίνουν ακόμη και όταν βρίσκονται έξω από την τάξη χάρη στην τεχνολογία 5G επειδή θα μπορούν να έχουν την ίδια ανταπόκριση καθώς και την ταχύτητα στα tablet, τους υπολογιστές και τα smartphone τους. Δεν έχει σημασία αν βρίσκεται ένας φοιτητής/μαθητής στο κολέγιο πανεπιστήμιο ή στο σχολείο, μπορεί να έχει πρόσβαση σε ενότητες, σημειώσεις, δοκίμια και άλλες πληροφορίες όπως και άλλοι φοιτητές/μαθητές που σπουδάζουν/παρακολουθούν στο ίδιο μάθημα. Η εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές ανάγκες εξαρτάται από μεμονωμένους δασκάλους ή / και ρομπότ. Αυτό το δίκτυο πέμπτης γενιάς θα επιτρέψει την αύξηση της «ευφυΐας» των ρομπότ μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης, καθιστώντας τα ακόμη πιο ισχυρή ώθηση στη διαδικασία μάθησης. Ορισμένα πανεπιστήμια / κολέγια και σχολεία βρίσκονται σε απομακρυσμένα μέρη: το 5G θα δώσει στους φοιτητές / μαθητές τους πολύ καλύτερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο και στις πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης. Αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να βελτιώσει την έννοια των διαδραστικών τάξεων με τη χρήση τεχνολογιών Augmented Reality (AR) και εικονικής πραγματικότητας (VR) υψηλής απόδοσης. Επιτρέπουν στο χρήστη να βλέπει και να αγγίζει κάθε είδους τρισδιάστατη σχεδίαση.
Το 5G μπορεί να μεταφέρει υψηλής ποιότητας πολυμέσα και γρήγορη σύνδεση στο Διαδίκτυο, προκειμένου να επιτύχει τις υψηλότερες λειτουργίες του AR και του VR. Για παράδειγμα, τα μαθήματα γεωγραφίας, ιστορίας και επιστήμης μπορούν να χρησιμοποιήσουν AR και VR για να εξηγήσουν και να δείξουν την εξέλιξη του κόσμου, φιγούρες, ανθρώπινο σώμα, να φέρουν έναν νέο τρόπο διδασκαλίας μέσω μιας φιλικής αλληλεπίδρασης. Για μαθητές με ειδικές ανάγκες, οι συναρπαστικές δυνατότητες του 5G θα μπορούσαν να τους επιτρέψουν να έχουν μια υπέροχη εμπειρία και να «αγγίζουν πράγματα» που διαφορετικά δεν μπορούν να κατανοήσουν. Οι διαχειριστές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πραγματοποιούν ήδη σοβαρές επενδύσεις στο Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT). Έχουμε πολλά έξυπνα πράγματα γύρω μας από smartphones και ρολόγια σε αυτοκίνητα και σπίτια. Το IoT παρέχει πολλά προηγμένα δεδομένα και βοηθά στην αυτοματοποίηση πολλών χρήσιμων διαδικασιών. Οι έξυπνοι θερμοστάτες μπορούν να εξισορροπήσουν τη θερμοκρασία μέσα στο κτίριο προσαρμόζοντας την εξωτερική και την εσωτερική κατάσταση. Αυτό θα εξοικονομήσει χρήματα για τα πανεπιστήμια και τα κολλέγια και θα δημιουργήσει ένα πιο άνετο περιβάλλον για τους σπουδαστές και τους καθηγητές. Άλλες αναδυόμενες τεχνολογίες στην εκπαίδευση είναι αυξημένη και εικονική πραγματικότητα. Χρησιμοποιούνται ήδη στις αίθουσες διδασκαλίας για να δημιουργήσουν πιο ενημερωτικά μαθήματα, καθώς αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να φέρουν ζώα σε αίθουσες διδασκαλίας ή να μετακινούν ολόκληρη την τάξη στο φεγγάρι. Παρόλο που η VR εξακολουθεί να έχει αποκλεισμούς όσον αφορά το κόστος και το περιεχόμενο, η AR είναι μια πιο προσιτή τεχνολογία, όπως απαιτεί μόνο το κινητό τηλέφωνο.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Η Τεχνητή Νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση, αποτελούν μέρος του παγκόσμιου ψηφιακού μετασχηματισμού και τα ανώτερα ιδρύματα δεν μένουν πίσω. Είναι ζωτικής σημασίας να εφαρμοστεί η τεχνητή νοημοσύνη, όπως το Gen Z χρησιμοποιείται σε πλατφόρμες όπως το YouTube, το Google και το Amazon και θέλουν να προσαρμοστούν οι μαθησιακές εμπειρίες σε αυτές και να καταναλωθούν όποτε και όπου θέλουν. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο περιεχόμενο και στα συστήματα διαχείρισης της μάθησης για τη δημιουργία περισσότερων εργαλείων εκμάθησης με δυνατότητα τεχνητή νοημοσύνης, τα οποία όχι μόνο δημιουργούν μια απάντηση στους σπουδαστές αλλά παρέχουν σαφή εξήγηση και οδηγό βήμα προς βήμα. Αυτή η προσέγγιση μάθησης θα αυξήσει την αποδοτικότητα των φοιτητών καθώς μπορούν να μάθουν οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Ένα τέτοιο μικρό μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού της πανεπιστημιούπολης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βοηθά τους φοιτητές να εγκατασταθούν και να αισθάνονται περισσότερο σαν στο σπίτι. Ως αποτέλεσμα, ο ρυθμός συγκράτησης αυξάνεται και μειώνεται το στρες των νέων. Τα πανεπιστήμια προσπαθούν να κάνουν την εκπαίδευση προσιτή σε άτομα με αναπηρία και εφαρμόζουν σύγχρονη τεχνολογία, όπως αναγνώριση ομιλίας και μεταγραφή για φοιτητές που είναι κωφοί. Οι προηγουμένως αναφερόμενες λύσεις πληροφορικής στις σχολές και τις αίθουσες διδασκαλίας παρέχουν ισότιμη και προσιτή εκπαίδευση για κάθε φοιτητή. Η μεταγραφή των διαλέξεων όχι μόνο βοηθά τους μαθητές με αναπηρίες αλλά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλους εκπαιδευόμενους για να αναζητήσουν διαλέξεις και να τις αναθεωρήσουν μετά τα μαθήματα.
*Ο Δρ. Ανδρέας Σιάμαρος είναι Ακαδημαϊκός, Ερευνητής και Σύμβουλος Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτερη Εκπαίδευση
Οι μαθητές προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα και οι μαθησιακές τους ικανότητες διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Οι φοιτητές/μαθητές μπορούν να συνεχίσουν να μαθαίνουν ακόμη και όταν βρίσκονται έξω από την τάξη χάρη στην τεχνολογία 5G επειδή θα μπορούν να έχουν την ίδια ανταπόκριση καθώς και την ταχύτητα στα tablet, τους υπολογιστές και τα smartphone τους. Δεν έχει σημασία αν βρίσκεται ένας φοιτητής/μαθητής στο κολέγιο πανεπιστήμιο ή στο σχολείο, μπορεί να έχει πρόσβαση σε ενότητες, σημειώσεις, δοκίμια και άλλες πληροφορίες όπως και άλλοι φοιτητές/μαθητές που σπουδάζουν/παρακολουθούν στο ίδιο μάθημα. Η εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές ανάγκες εξαρτάται από μεμονωμένους δασκάλους ή / και ρομπότ. Αυτό το δίκτυο πέμπτης γενιάς θα επιτρέψει την αύξηση της «ευφυΐας» των ρομπότ μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης, καθιστώντας τα ακόμη πιο ισχυρή ώθηση στη διαδικασία μάθησης. Ορισμένα πανεπιστήμια / κολέγια και σχολεία βρίσκονται σε απομακρυσμένα μέρη: το 5G θα δώσει στους φοιτητές / μαθητές τους πολύ καλύτερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο και στις πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης. Αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να βελτιώσει την έννοια των διαδραστικών τάξεων με τη χρήση τεχνολογιών Augmented Reality (AR) και εικονικής πραγματικότητας (VR) υψηλής απόδοσης. Επιτρέπουν στο χρήστη να βλέπει και να αγγίζει κάθε είδους τρισδιάστατη σχεδίαση.
Το 5G μπορεί να μεταφέρει υψηλής ποιότητας πολυμέσα και γρήγορη σύνδεση στο Διαδίκτυο, προκειμένου να επιτύχει τις υψηλότερες λειτουργίες του AR και του VR. Για παράδειγμα, τα μαθήματα γεωγραφίας, ιστορίας και επιστήμης μπορούν να χρησιμοποιήσουν AR και VR για να εξηγήσουν και να δείξουν την εξέλιξη του κόσμου, φιγούρες, ανθρώπινο σώμα, να φέρουν έναν νέο τρόπο διδασκαλίας μέσω μιας φιλικής αλληλεπίδρασης. Για μαθητές με ειδικές ανάγκες, οι συναρπαστικές δυνατότητες του 5G θα μπορούσαν να τους επιτρέψουν να έχουν μια υπέροχη εμπειρία και να «αγγίζουν πράγματα» που διαφορετικά δεν μπορούν να κατανοήσουν. Οι διαχειριστές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πραγματοποιούν ήδη σοβαρές επενδύσεις στο Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT). Έχουμε πολλά έξυπνα πράγματα γύρω μας από smartphones και ρολόγια σε αυτοκίνητα και σπίτια. Το IoT παρέχει πολλά προηγμένα δεδομένα και βοηθά στην αυτοματοποίηση πολλών χρήσιμων διαδικασιών. Οι έξυπνοι θερμοστάτες μπορούν να εξισορροπήσουν τη θερμοκρασία μέσα στο κτίριο προσαρμόζοντας την εξωτερική και την εσωτερική κατάσταση. Αυτό θα εξοικονομήσει χρήματα για τα πανεπιστήμια και τα κολλέγια και θα δημιουργήσει ένα πιο άνετο περιβάλλον για τους σπουδαστές και τους καθηγητές. Άλλες αναδυόμενες τεχνολογίες στην εκπαίδευση είναι αυξημένη και εικονική πραγματικότητα. Χρησιμοποιούνται ήδη στις αίθουσες διδασκαλίας για να δημιουργήσουν πιο ενημερωτικά μαθήματα, καθώς αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να φέρουν ζώα σε αίθουσες διδασκαλίας ή να μετακινούν ολόκληρη την τάξη στο φεγγάρι. Παρόλο που η VR εξακολουθεί να έχει αποκλεισμούς όσον αφορά το κόστος και το περιεχόμενο, η AR είναι μια πιο προσιτή τεχνολογία, όπως απαιτεί μόνο το κινητό τηλέφωνο.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Η Τεχνητή Νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση, αποτελούν μέρος του παγκόσμιου ψηφιακού μετασχηματισμού και τα ανώτερα ιδρύματα δεν μένουν πίσω. Είναι ζωτικής σημασίας να εφαρμοστεί η τεχνητή νοημοσύνη, όπως το Gen Z χρησιμοποιείται σε πλατφόρμες όπως το YouTube, το Google και το Amazon και θέλουν να προσαρμοστούν οι μαθησιακές εμπειρίες σε αυτές και να καταναλωθούν όποτε και όπου θέλουν. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο περιεχόμενο και στα συστήματα διαχείρισης της μάθησης για τη δημιουργία περισσότερων εργαλείων εκμάθησης με δυνατότητα τεχνητή νοημοσύνης, τα οποία όχι μόνο δημιουργούν μια απάντηση στους σπουδαστές αλλά παρέχουν σαφή εξήγηση και οδηγό βήμα προς βήμα. Αυτή η προσέγγιση μάθησης θα αυξήσει την αποδοτικότητα των φοιτητών καθώς μπορούν να μάθουν οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Ένα τέτοιο μικρό μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού της πανεπιστημιούπολης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βοηθά τους φοιτητές να εγκατασταθούν και να αισθάνονται περισσότερο σαν στο σπίτι. Ως αποτέλεσμα, ο ρυθμός συγκράτησης αυξάνεται και μειώνεται το στρες των νέων. Τα πανεπιστήμια προσπαθούν να κάνουν την εκπαίδευση προσιτή σε άτομα με αναπηρία και εφαρμόζουν σύγχρονη τεχνολογία, όπως αναγνώριση ομιλίας και μεταγραφή για φοιτητές που είναι κωφοί. Οι προηγουμένως αναφερόμενες λύσεις πληροφορικής στις σχολές και τις αίθουσες διδασκαλίας παρέχουν ισότιμη και προσιτή εκπαίδευση για κάθε φοιτητή. Η μεταγραφή των διαλέξεων όχι μόνο βοηθά τους μαθητές με αναπηρίες αλλά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλους εκπαιδευόμενους για να αναζητήσουν διαλέξεις και να τις αναθεωρήσουν μετά τα μαθήματα.
*Ο Δρ. Ανδρέας Σιάμαρος είναι Ακαδημαϊκός, Ερευνητής και Σύμβουλος Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτερη Εκπαίδευση