Powered by

Κατά $33,4 δις μειώθηκε η αξία του παγκόσμιου στόλου των κρουαζερόπλοιων

Από την ημέρα που ανακοινώθηκε το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στην κρουαζιέρα και πιο συγκεκριμένα στο Diamond Princess Cruise άρχισε να κατεβάζει ρολά μία εταιρεία και να ακυρώνονται οι κρουαζιέρες.
 
Στις ΗΠΑ οι εταιρείες κολοσσοί αποφάσισαν μετά από μεταξύ τους συνεννόηση να παρατείνουν την ακύρωση των ταξιδιών έως τα τέλη Οκτωβρίου 2020.
 
Σύμφωνα με την VesselsValues-Cruise η ζήτηση για κρουαζιέρα είναι μηδενική. Τα πλοία είναι δεμένα και έχουν πλέον μόνο προσωπικό ασφαλείας.
 
Η κατάρρευση της ζήτησης έχει προκαλέσει στις εταιρείες τεράστια οικονομικά και εμπορικά θέματα.
 
Κάποιες άρχισαν να πουλάνε τα πλοία τους στα διαλυτήρια για παλιοσίδερα αφού δεν συμφέρει να τα κρατούν δεμένα γιατί το κόστος είναι τεράστιο. Κάποιες πουλάνε τα μεγαλύτερης ηλικίας κρουαζιερόπλοια του στόλου τους σε πολύ χαμηλές τιμές με αποτέλεσμα οι αξίες να έχουν κατακρημνιστεί.
 
Επίσης, υπάρχει καθυστέρηση στην παράδοση νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων μετά από συμφωνίες εταιρειών-ναυπηγείων. Τα σχέδια για τον εκσυγχρονισμό του παγκόσμιου στόλου αναβάλλονται.
 
Και μπορεί για το 2021 να υπάρχει μία αισιοδοξία για τις κρατήσεις όμως η αβεβαιότητα κυριαρχεί αφού κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει στο μέτωπο με την πανδημία.
 
Το 2019 δραστηριοποιούνταν παγκοσμίως 346 κρουαζιερόπλοια. Το α΄ εξάμηνο του 2019 πραγματοποίησαν συνολικά 30.000 ταξίδια και κάλυψαν 13,5 εκατομμύρια ναυτικά μίλια.
 
Για το ίδιο χρονικό διάστημα το 2020 ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκε κατά 10 συνολικά όμως τα ταξίδια μειώθηκαν κατά 53% και έφθασαν τα 14.048. Και τα περισσότερα από τα ταξίδια αυτά έγιναν εκτός προγράμματος, για να αποβιβαστούν οι επιβάτες και στη συνέχεια να πάνε τα πλοία σε ασφαλή λιμάνια για να δέσουν.
 
Σύμφωνα με την έρευνα ο μέσος όρος ταχύτητας των κρουαζιερόπλοιων παρέμεινε ίδιος, μεταξύ 13,5 και 15 κόμβους. Λόγω της πανδημίας όμως τα περισσότερα ταξίδια των κρουαζιερόπλοιων όπως προαναφέραμε δεν ήταν εμπορικά άρα δεν υπήρχαν έσοδα και για αυτό τον λόγο στο πλαίσιο της μείωσης του κόστους οι ταχύτητες μειώθηκαν στους 11 κόμβους.
 
Τον Μάρτιο του 2020 ο μισός στόλος ήταν ήδη δεμένος στις προβλήτες λιμανιών.
 
Η αξία του παγκόσμιου στόλου κρουαζερόπλοιων μειώθηκε κατά 33,4 δισεκατομμύρια δολάρια από τον Ιανουάριο του 2020.
 
Τα παλαιότερα πλοία πωλήθηκαν σε πολύ χαμηλές τιμές. Οι τιμές για πλοία 20ετίας κατέρρευσαν, συμπαρασύροντας και τις τιμές για νεότερο τονάζ.
 
 
 
 
 
 
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
 

Δειτε Επισης

Άνοιγμα Κίνας στην Ευρώπη: Οι σχέσεις με την Ε.Ε. φέρνουν «πολύτιμη σταθερότητα» στην παγκόσμια οικονομία
Ανάπτυξη 0,4% στην ευρωζώνη το πρώτο τρίμηνο-Ποια κράτη ξεχώρισαν
Χρυσός: Διατηρεί τη σταθερότητά του εν μέσω εξελίξεων στο εμπόριο και τις αγορές-Ξεπέρασε και πάλι τις $3.000 η ουγγιά
Γλίτωσε την ύφεση η Γερμανία… Ανάπτυξη 0,2% το α’ τρίμηνο-Οι δασμοί απειλούν τις προοπτικές
ΗΠΑ: Στο έλεος της πολιτικής Τραμπ τα έργα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα
Πρώτα αρνητικά σημάδια από τους δασμούς στην κινεζική οικονομία-Βαρύ πλήγμα στη μεταποίηση τον Απρίλιο
Κίνα: Κατάρτισε «λευκή λίστα» με αμερικανικά προϊόντα που εξαιρούνται από τους δασμούς 125%
Νέα πυρά Τραμπ κατά Πάουελ για τους δασμούς-«Δεν κάνει καλή δουλειά, ξέρω περισσότερα για τα επιτόκια από αυτόν»
Βρετανία: Προχωρά στη θέσπιση ρυθμιστικού πλαισίου για τα κρυπτονομίσματα
ΗΠΑ: Αρνητικό ρεκόρ στο εμπορικό έλλειμμα-Πλήγμα για το ΑΕΠ