Powered by

Seafarers Happiness Index: Ευχαριστημένοι μόνο από τον μισθό οι ναυτικοί

Με το πρόβλημα της αλλαγής πληρωμάτων να ταλανίζει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, με 250.000 ναυτικούς εγκλωβισμένους στα πλοία για πάνω από 12 μήνες, αφού οι αεροπορικές συνδέσεις δεν έχουν αποκατασταθεί ενώ πολλά κράτη δεν επιτρέπουν λόγω πανδημίας την αποβίβαση ναυτικών στα λιμάνι τους, το θέμα εξελίσσεται σε ανθρωπιστική αλλά και οικονομική κρίση αφού το 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται δια θαλάσσης.

Ένας μη πολύ  γνωστός στο ευρύτερο κοινό κατάλογος δημοσιεύεται ανά τακτά  χρονικά διαστήματα στον οποίο αποτυπώνεται η ψυχολογική κατάσταση των ναυτικών παγκοσμίως και πιο συγκεκριμένα για το πόσο ευχαριστημένοι είναι από την εργασία τους.

Πρόκειται για το Seafarers Happiness Index το οποίο αφορά το β’ τρίμηνο του 2020 με όλα τα σοβαρά προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία.

Τα αποτελέσματα του δείκτη ευτυχίας των ναυτικών στο δεύτερο τρίμηνο δείχνουν το επίπεδα ευτυχίας των ναυτικών στις 6,18 / 10 από 6,30 που ήταν το α’ τρίμηνο. Παράλληλα υπάρχει μία ευρεία και αυξανόμενη δυσαρέσκεια

Υπήρχε μια πτωτική τάση σε όλες σχεδόν τις ερωτήσεις που αφορούσαν  για το πώς αισθάνεται το πλήρωμα.

Αυξημένο άγχος, η αβεβαιότητα και οι ανησυχίες ήταν προφανείς. 

«Το να είσαι μακριά και μόνος από την οικογένειά σου  και να μην γνωρίζεις πότε θα επιστρέψεις  στο σπίτι του είναι δυσβάσταχτο. Υπάρχει πραγματικό άγχος, απογοήτευση και ενόχληση και μόνη λύση είναι η αλλαγή πληρώματος.

Σε αυτήν την έκθεση κοιτάξαμε να τεμαχίσουμε τα μεμονωμένα ζητήματα πέρα από τις ερωτήσεις και συγκέντρωσε μια αφήγηση» επισημαίνουν οι αναλυτές:

«Υπάρχει  μια αίσθηση συνεχούς τρόμου και ακόμη και της παράνοιας. Οι ναυτικοί ασχολούνται με τις  προφυλάξεις, την απολύμανση και τη διαβίωση υπό έναν συνεχή φόβο μόλυνσης.

Κατά ειρωνικό τρόπο, αυτό μπορεί να κάνει όσους αισθάνονται φόβο να γίνουν αισθάνονται ευάλωτοι στον ιό» και προσθέτουν:

«Η κρίση στο θέμα αλλαγής  πληρώματος έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που φαίνεται ότι οι ναυτικοί εξαντλούνται. Θέλουν να είναι σπίτι, θέλουν αυτό που υπέγραψαν συμβατικά για να είναι πραγματικότητα, όχι ελπίδα.

Όταν τα πληρώματα αλλάζουν, όταν οι ναυτικοί μπορούν να φτάσουν σπίτι στις οικογένειες, τους αγαπημένους και τις κοινότητές τους, τότε μπορούμε να περιμένουμε ότι η ευτυχία και η ικανοποίηση θα ξανανέβουν.

Το μήνυμα από τους ναυτικούς είναι σαφές: Οι αλλαγές του πληρώματος είναι η λύση  και όσοι μπορούν να τις κάνουν, τώρα».

Σύμφωνα με την έρευνα  «υπάρχει μια αίσθηση ειρωνείας σε ορισμένες από τις απαντήσεις του πληρώματος. Βλέπουν ειδήσεις για έναν κόσμο που βασίζεται σε ναυτικούς, αλλά οι ίδιοι αισθάνονται ότι βασίζονται σε άλλους για να επιστρέψουν  σπίτι τους.

Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι οι ναυτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα  έστειλαν ευχαριστήρια μηνύματα λέγοντας ότι εκτίμησαν  την ευκαιρία να μιλήσουν και να ακουστούν οι απόψεις τους».

Η τελευταία έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Shipowners ‘Club και το Wallem Group, αναλύει τις εμπειρίες των ναυτικών στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2020, στο αποκορύφωμα της πανδημίας COVID-19.

Χωρίς άμεση δράση κυρίως από τα κράτη και τις κυβερνήσεις, υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι για την ψυχική και σωματική ευεξία του πληρώματος και αυξανόμενος κίνδυνος για την ασφάλεια.

Βασικά σημεία:

Πόσο ευχαριστημένοι με τους μισθούς / τους μισθούς; 6,28 από 6,11

Η μόνη κατηγορία του Δείκτη Happiness που είχε αύξηση της μέσης βαθμολογίας αυτή τη φορά ήταν το μισθολογικό  ζήτημα. Φαίνεται ότι το μόνο όφελος των παρατεταμένων ή συμβάσεων ήταν τα επιπλέον μετρητά.

Πόσο ευτυχισμένος είσαι γενικά όταν βρίσκεστε στη θάλασσα; 6,05  από 6, 12

Υπήρχε ένα ευρύ φάσμα ανησυχιών που εκφράστηκαν ως απάντηση σε αυτό το ερώτημα .

Πόσο ευχαριστημένοι είστε με τον φόρτο εργασίας σας; 5,60 από 5,69

Δεδομένης της έλλειψης επαναπατρισμού και αλλαγής πληρώματος, τα πλοία λειτουργούν με το ίδιο πλήρωμα και  γίνεται πιο έντονη η  αίσθηση ότι αυξάνει το βάρος της εργασίας

Πόσο χαρούμενος είσαι με  την εκπαίδευση που λαμβάνεις; 6,62 από 6,65

Η έκθεση αποκαλύπτει ότι «Υπήρχε θυμός και απογοήτευση, καθώς πολλοί ναυτικοί δήλωσαν ότι δεν ήταν αρκετά καλά εκπαιδευμένοι ή προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν τον ιό».

Πόσο χαρούμενος είσαι από  την αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη τους  πληρώματος  στο πλοίο; 7,04 ↓ από 7,13

Η αλληλεπίδραση στο πλοίο ήταν τόσο συχνά ένα από τα υψηλά σημεία του δείκτη ευτυχίας. Επίσης η έκθεση επιβεβαιώνει επίσης τη σημασία της επικοινωνίας με των ναυτικών με τον “έξω κόσμο” . Καθώς πολλοί ναυτικοί δεν μπορούν να εγκαταλείψουν τα πλοία τους ή να επικοινωνήσουν με την οικογένειά τους λόγω της κρίσης, η διαδικτυακή πρόσβαση είναι θεμελιώδης για την ευημερία τους.

Πόσο χαρούμενος είσαι για την πρόσβαση στην ξηρά;5,75 από 5,80

Το ζήτημα της άδειας εξόδου στην ξηρά κατά τη διάρκεια πανδημίας είναι ανησυχητικό. Θα ήταν αναμενόμενο ότι καθώς τα περισσότερα έθνη έχουν κλειδώσει τους ναυτικούς θα περιοριζόταν στο λιμάνι, και έτσι ήταν.

Πόσο χαρούμενος είσαι  για το φαγητό στο πλοίο; 6,32 από 6,64

Το φαγητό είναι εξαιρετικά σημαντικό για την αίσθηση της ευημερίας στο πλοίο. Κάποιοι ναυτικοί σχολίασαν επίσης ότι οι εταιρείες τους τους είπαν να «παραμείνουν υγιείς και να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα» για να αποτρέψουν τις επιπτώσεις του Covid, το έκαναν χωρίς να επενδύσουν επιπλέον κεφάλαια και χωρίς να προσφέρουν τρόφιμα καλύτερης ποιότητας.

Πόσο χαρούμενος είσαι για την ικανότητά σας να διατηρείς τη σωματική φόρμα και την υγεία σου; 6,35 από 6,50

Το ζήτημα της «φυσικής κατάστασης και υγιεινής» αρχίζει να έχει πολύ διαφορετικό νόημα κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας, και οι ναυτικοί μίλησαν για μερικές από τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν τους τελευταίους τρεις μήνες στο να διατηρούν τη φυσική τους κατάσταση και τους κανόνες υγιεινής.

Πόσο χαρούμενος είσαι για την επαφή με την οικογένεια όσο ήσουν  στη θάλασσα; 6,53 από 6,81

Υπήρξε μια σχεδόν συνεχής ζήτηση από τους ναυτικούς για όσο το δυνατόν φθηνότερη και υψηλής ποιότητας πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

Πόσο ευχαριστημένοι είστε με τις εγκαταστάσεις πρόνοιας όταν είστε στην ξηρά; 5,33 από 5,55

Δεδομένου ότι δεν επιτρέπονται οι ναυτικοί στην ξηρά, το ζήτημα των εγκαταστάσεων πρόνοιας επικεντρώθηκε πολύ στην υποδοχή που τους έτυχε  στα λιμάνια στα οποία κατέπλευσε τ ο πλοίο.

Συμπερασματικά, το μήνυμα των ναυτικών είναι προφανές: Χρειάζονται αλλαγές στο πλήρωμα και όσοι μπορούν να τα κάνουν να συμβεί πρέπει να το κάνουν τώρα. Μόνο όταν οι ναυτικοί μπορούν να επιστρέψουν στο σπίτι και  στις οικογένειές τους και όσοι υπηρετούν στη θάλασσα αισθάνονται ασφαλείς, μπορούμε να αποτρέψουμε τόσο τον άμεσο όσο και τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο μιας κρίσης ψυχικής υγείας στους ναυτικούς μας.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Scope: Βελτιώνονται οι μακροπρόθεσμες πιστωτικές προοπτικές της Τουρκίας-Τι προειδοποιεί ο γερμανικός οίκος
Το κόστος δανεισμού της Γαλλίας ξεπέρασε της Ισπανίας για πρώτη φορά από το 2006
Σε υψηλό 12 ετών το ασήμι-Νέο ιστορικό ρεκόρ για χρυσό
Κυρώσεις στον Ρώσο Σεργκέι Σεργκέγιεβιτς Ιβανόφ και στην εταιρεία κρυπτονομισμάτων Cryptex από ΗΠΑ
Καμπανάκι από ING-Κολλημένη σε στασιμότητα η γερμανική οικονομία
Το Κογκρέσο απέτρεψε προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Άνω των 100 εταιρειών υπέγραψαν Σύμφωνο της Ε.Ε. για ΤΝ-Mεταξύ αυτών και διεθνείς κολοσσοί
Η Google προσέφυγε κατά της Microsoft ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Γιατί την κατηγορεί
Σουηδία: Μείωσε το βασικό επιτόκιό της κατά 25 μονάδες βάσης η Κεντρική Τράπεζα της χώρας
Επιχείρηση Σιμσέκ στη Νέα Υόρκη να καθησυχάσει τις ανησυχίες των επενδυτών-Η κατάσταση της τουρκικής οικονομίας