Powered by

Πέντε κατηγορίες καταναλωτών δημιούργησε ο κορωνοϊός

Πέντε νέες κατηγορίες καταναλωτών θα προκύψουν μετά το πέρας της πανδημίας του COVID-19, σύμφωνα με την τρίτη έκδοση του EY Future Consumer Index, μίας μηνιαίας έρευνας η οποία παρακολουθεί την καταναλωτική διάθεση και συμπεριφορά 14.074 ατόμων, σε 18 χώρες. Κάθε κατηγορία αντικατοπτρίζει τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται το πώς θα διαμορφωθεί η καθημερινότητά τους μετά την πανδημία του COVID-19, τα κριτήρια των επιλογών τους, καθώς και τι πραγματικά έχει σημασία για αυτούς.

Οι καταναλωτές επιζητούν την κανονικότητα, αλλά έχουν νέες προτεραιότητες

Η έρευνα διαπιστώνει ότι η επιθυμία για σταθερότητα είναι μια αυξανόμενη τάση, με το 40% των καταναλωτών να επιθυμούν να επανέλθουν στην «κανονικότητα» – ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με την έρευνα του περασμένου μήνα (20%). Ωστόσο, οι μισοί (50%) καταναλωτές εξακολουθούν να αναμένουν ότι η ζωή τους θα αλλάξει σημαντικά, μακροπρόθεσμα, ενώ το 53% δηλώνουν ότι η εμπειρία της πανδημίας τούς οδήγησε σε επανεκτίμηση των αξιών τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι πέντε νέες κατηγορίες καταναλωτών που προέκυψαν ως αποτέλεσμα αυτών των μεταβαλλόμενων διαθέσεων, είναι:
  • Affordability first: Οι καταναλωτές αυτοί θέλουν να ζήσουν μέσα στα οικονομικά όριά τους και αντιπροσωπεύουν το 30% του δείγματος. Είναι η πιο απαισιόδοξη κατηγορία, ως προς την αντίληψή της για το πόσο καιρό θα χρειαστεί η χώρα τους για να ανακάμψει και να επιστρέψει η οικονομική σταθερότητα. Περισσότεροι από τους μισούς προσδιορίζουν την τιμή των προϊόντων, ως κριτήριο αυξημένης σημασίας.
  • Health first: Αυτοί οι καταναλωτές (26%) προτιμούν εμπορικά σήματα (brands) και προϊόντα που αντιλαμβάνονται ως ασφαλή προς την υγεία τους και ελαχιστοποιούν τους περιττούς κινδύνους. Το 57% δηλώνουν ότι, πλέον, δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο πόσο υγιεινά είναι τα προϊόντα που αγοράζουν.
  • Planet first: Οι καταναλωτές αυτοί (17%), είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα, για την αγορά υψηλής ποιότητας, βιώσιμων προϊόντων, τα οποία πληρούν, επίσης, ηθικές προδιαγραφές. Το 59% σκοπεύουν μακροπρόθεσμα να ψωνίζουν από τοπικές αγορές.
  • Society first: Οι καταναλωτές σε αυτή την κατηγορία (16%) πιστεύουν ότι θα πρέπει όλοι να συνεργάζονται με στόχο το απώτερο καλό, με το 73% από αυτούς να είναι έτοιμοι να αλλάξουν τις καταναλωτικές συνήθειές τους, προς όφελος του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. Προτιμούν να αγοράζουν από οργανισμούς που είναι ειλικρινείς και διαφανείς για το τι κάνουν.
  • Experience first: Αυτοί οι καταναλωτές (11%) είναι, συγκριτικά, λιγότερο ανήσυχοι για την υγεία και την οικονομική τους κατάσταση. Τα 2/3 αισθάνονται άνετα να επιστρέψουν σε ένα εμπορικό κέντρο, μόλις λίγες μέρες ή εβδομάδες μετά τη σταθεροποίηση της κατάστασης στη χώρα τους.
Η υγεία και η σχέση ποιότητας-τιμής θα κυριαρχήσουν μετά τον COVID-19
Οι καταναλωτές αναμένεται να προβούν σε δραματικές και μόνιμες αλλαγές, με το 62% να δηλώνουν ότι σκοπεύουν να είναι πιο ενημερωμένοι και προσεκτικοί όσον αφορά τη σωματική τους υγεία και το 58% να δίνουν όλο και μεγαλύτερη έμφαση στη σχέση ποιότητας-τιμής (“value for money”) στο μέλλον. Παρότι τα ανωτέρω δε θα αποτελέσουν τις νέες κινητήριες δυνάμεις διαμόρφωσης καταναλωτικών συμπεριφορών και προτιμήσεων στο εγγύς μέλλον, η έρευνα της ΕΥ υπογραμμίζει ότι οι καταναλωτές θα επικεντρωθούν πολύ περισσότερο στις αξίες τους.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος και Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τμήματος Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Διεπιχειρησιακών Λειτουργιών EY Ελλάδος και EY Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), παρατηρεί: «Το τρίτο κύμα της έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index, έρχεται να επιβεβαιώσει τη διαμόρφωση νέων τάσεων και συμπεριφορών μεταξύ των καταναλωτών, τις οποίες παρατηρούμε ήδη και στη χώρα μας. Το καταναλωτικό κοινό αποδίδει, πλέον, πολύ μεγαλύτερη σημασία στην υγεία του, το περιβάλλον, αλλά και τις κοινωνικές και προσωπικές αξίες και είναι αποφασισμένο να προσαρμόσει τις αγορές του ανάλογα. Σε αυτό το ρευστό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμόσουν τα προϊόντα και τον τρόπο που προσεγγίζουν το κοινό, στις νέες προτεραιότητες των καταναλωτών, και να επιλέξουν τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία για να επικοινωνήσουν με αμεσότητα και διαφάνεια, όχι μόνο το νέο τους χαρτοφυλάκιο, αλλά και τον εταιρικό σκοπό τους. Με τον τρόπο αυτόν, θα μπορέσουν να συνδιαμορφώσουν με τους καταναλωτές, την αγορά του μέλλοντος».

ΠΗΓΗ: euro2day.gr

Δειτε Επισης

Τουρκία: Αύξηση φόρων σε καταθέσεις και κεφάλαια για την ενίσχυση του προϋπολογισμού
Σημαντική πτώση 3,6% στις τιμές παραγωγού της Κίνας τον Ιούνιο
KPMG: Επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009
Και επίσημα στο ευρώ από 1/1/26 η Βουλγαρία-Πού «κλείδωσε» η ισοτιμία
Τραμπ: Τέλος στις παρατάσεις-Απειλές για δασμούς 200% σε φαρμακευτικές και 50% στον χαλκό
Κρούει τον κώδωνα στην Ε.Ε. για τους εμπορικούς της εταίρους μελέτη της ΕΚΤ...Πάρε-δώσε με αυταρχικές κυβερνήσεις
Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Ζητούμενο η καλύτερη ισορροπία και η περισσότερη σταθερότητα στις σχέσεις της Ε.Ε. με την Κίνα
ΟΗΕ: Εντείνει την αβεβαιότητα η απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ να παρατείνει την προθεσμία για τους δασμούς
Οι ανακοινώσεις Ντόναλντ Τραμπ για τους δασμούς...Το ύψος, σε ποιες χώρες επέβαλε και πότε θα τεθούν σε ισχύ
Ανάβουν το πράσινο φως στην Βουλγαρία...Γίνεται το 21ο μέλος της ζώνης του ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2026