Η πανδημία ψαλίδισε το ενδιαφέρον στις διαδικτυακές πλατφόρμες
06:41 - 24 Αυγούστου 2020
Την μεγάλη πτώση της ζήτησης για διακοπές στην Κύπρο, ως φυσικού επακόλουθου της πανδημίας του κορωνοϊού, καταδεικνύουν στοιχεία από μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, που περιλαμβάνονται στο «Cyprus Hospitality Report» της KPMG.
Στην εποχή που η τεχνολογία και η ψηφιοποίηση αντικαθιστούν σταδιακά τις παραδοσιακές μεθόδους κρατήσεων, η δημοτικότητα των τάσεων αναζήτησης στο διαδίκτυο είναι ένα καλό εργαλείο για να διαφανεί η ζήτηση στον κλάδο της φιλοξενίας. Όπως φαίνεται μέσα από τα στοιχεία, το ενδιαφέρον για αναζήτηση στο διαδίκτυο για υπηρεσίες διαμονής στην Κύπρο (AirBnB, Booking.com και "Cyprus Hotel") αυξήθηκε σημαντικά μεταξύ 2014 και 2019, με τον σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) να αυξάνεται κατά 6%.
Η αύξηση αποδίδεται κυρίως στο ΑirBnB, το οποίο κατέγραψε άνοδο ύψους 52%. Το ενδιαφέρον για τα Booking.com και "Cyprus Hotel" παρέμεινε σχετικά σταθερό, σημειώνοντας CAGR 3% και -3% αντίστοιχα.
Ωστόσο, το ξέσπασμα της πανδημίας, σε συνδυασμό με το lockdown και το κλείσιμο των συνόρων, οδήγησε σε μείωση κατά 38% των αναζητήσεων στο διαδίκτυο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.
Το μεγαλύτερο πλήγμα φαίνεται να το υπέστησαν οι αναζητήσεις για κυπριακά ξενοδοχεία, καθώς σημείωσαν μείωση ύψους 49%.
Αντίστοιχα και δημοφιλείς ιστότοποι, όπως το Booking.com και το AirBnB επηρεάστηκαν εξίσου, σημειώνοντας συρρίκνωση 36% και 34%, αντίστοιχα, στις διαδικτυακές αναζητήσεις τους.