Powered by

$63 δισ. έχουν χάσει οι 5 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω κορωνοϊού

Η πανδημία του κορωνοϊού είχε σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, προκαλώντας διακοπές στην αλυσίδα εφοδιασμού και κλείσιμο των εργοστασίων. Όλα αυτά άσκησαν έντονη πίεση στην αγορά η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη ήδη με τη μείωση της παγκόσμιας ζήτησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ιστοσελίδας BuyShares.co.uk, η αθροιστική κεφαλαιοποίηση των 5 κορυφαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων στον κόσμο υποχώρησε κατά 63 δισ. δολάρια εν μέσω της κρίσης, υποχωρώντας από τα 426,5 δισ. δολάρια τον Δεκέμβριο του 2019 στα 363,5 δισ. δολάρια την περασμένη εβδομάδα.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, ο όμιλος Volkswagen, κατάφερε να περιορίσει τον αντίκτυπο του κορωνοϊού κατά το α΄ εξάμηνο του έτους. Ωστόσο, η οικονομική έκθεση του ομίλου έδειξε ότι τα έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν κατά 23,2% από τον Ιανουάριο, φθάνοντας τα 96,1 δισ. ευρώ στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του έτους. Μέχρι τα τέλη Ιουνίου, ο όμιλος Volkswagen ανέφερε σημαντική ετήσια μείωση 27,4% στις παραδόσεις του που αναλογούν σε 3,9 εκατομμύρια οχήματα. Στα τέλη Δεκεμβρίου, η κεφαλαιοποίηση της αγοράς του κορυφαίου κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο ανερχόταν στα 87,6 δισ. δολάρια. Έκτοτε, μειώθηκε κατά 17,7 δισ. δολάρια, φθάνοντας τα 69,9 δισ. δολάρια την προηγούμενη εβδομάδα.

Η Toyota, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, έχασε 15,4 δισεκατομμύρια δολάρια στην κεφαλαιοποίησή της αγοράς, από τα 196,9 δισ. δολάρια τον Δεκέμβριο του 2019 σε 181,5 δισ. δολάρια την περασμένη εβδομάδα.  Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας αποκάλυψαν το μικρότερο τριμηνιαίο κέρδος σε εννέα χρόνια. Τα λειτουργικά κέρδη της Toyota μειώθηκαν κατά 98% στα 131,73 εκατ. δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν τον Ιούνιο.

Ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, η Daimler, είχε επίσης μια εντυπωσιακή πτώση της κεφαλαιοποίησής της, μειούμενη κατά 9,1 δισ. δολάρια τους τελευταίους οκτώ μήνες, από τα 52,8 δισ. Δολάρια τον Δεκέμβριο του 2019 στα 43,7 δισ. δολάρια την προηγούμενη εβδομάδα. Το δεύτερο τρίμηνο του έτους, οι συνολικές πωλήσεις μονάδων της Daimler μειώθηκαν κατά 34% σε 541.800 επιβατικά αυτοκίνητα και επαγγελματικά οχήματα. Τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν επίσης κατά 29%, φθάνοντας τα 30,2 δισ. Ευρώ το 2ο τρίμηνο του 2020.

Η συνδυασμένη κεφαλαιοποίηση της Ford και της General Motors, ως οι δύο κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων των ΗΠΑ σε αυτήν τη λίστα, υποχώρησε κατά 20,8 δισ. δολάρια από την εμφάνιση του κορωνοϊού. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρηματιστηριακή αξία της Ford μειώθηκε από 37,9 δισ. δολάρια τον Δεκέμβριο του 2019 στα 27,5 δισ. δολάρια την περασμένη εβδομάδα, πτώση της τάξεως των10,4 δισ. δολαρίων σε 8 μήνες.

Ως η πέμπτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία, η General Motors έχασε 10,4 δισεκατομμύρια δολάρια στην κεφαλαιοποίησή τους τελευταίους 8 μήνες, από 51,2 δισ. δολάρια τον Δεκέμβριο του 2019 σε 40,8 δισ. dολάρια την προηγούμενη εβδομάδα.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Γερμανία: Υποχώρηση του καταναλωτικού κλίματος λόγω αυξημένης προθυμίας για αποταμίευση
Η Shell διαψεύδει τα σενάρια εξαγοράς της BP-«Καμία πρόθεση για πρόταση»
Χρυσός: Κέρδη για το πολύτιμο μέταλλο με το βλέμμα σε Μέση Ανατολή και Fed-Στα 3.340 δολάρια η ουγγιά
O Τραμπ θα ανακοινώσει πρόωρα τον αντικαταστάτη του Πάουελ-Πιέσεις στο δολάριο
Κίνα: Επενδύει στην κατανάλωση για να ενισχύσει την οικονομία
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι το ευρώ-Πλησιάζει το όριο του 1,2 δολαρίου
Ανάκαμψη για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με ώθηση από υβριδικά και EVs
Bloomberg: Έτοιμη για αντίποινα η Ε.Ε. εάν οι ΗΠΑ επιβάλουν βασικούς δασμούς
Πράσινο από την ΕΚΤ στην εξαγορά της Mediobanca από Monte dei Paschi
Μεγάλες απώλειες για τον χρυσό καθώς υποχωρεί ο γεωπολιτικός κίνδυνος