Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ: Μοχλός ανάπτυξης το ανθρώπινο δυναμικό
07:59 - 14 Ιουλίου 2020
Σε συνέντευξη στο InBusinessNews η Ελίνα Κυρατζή, Υπεύθυνη Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Προσωπικού των Υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ μιλά για την διάκριση της εταιρείας για τρίτη συνεχή φορά, με το πρότυπο Investors in People σε επίπεδο Gold.
Αναλυτικά:
Ποια ήταν τα στοιχεία στα οποία ξεχώρισαν οι Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ και έφεραν τη διάκριση για τρίτη συνεχόμενη φορά, με το πρότυπο Investors in People σε επίπεδο Gold;
Στις Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ έχουμε δημιουργήσει ένα εργασιακό περιβάλλον που σέβεται τους εργαζομένους και λαμβάνει υπόψη του την προσωπική αξία του καθενός. Επιπρόσθετα, αξιολογούμε την απόδοση και επιβραβεύουμε τη συνεισφορά των εργαζομένων στην εταιρεία και τη συμβολή τους στην υλοποίηση των στρατηγικών στόχων της, ενώ προσφέρουμε ευκαιρίες για επαγγελματική ανέλιξη. Μέσα από τις πρακτικές διαχείρισης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού που εφαρμόζουμε, έχουμε πετύχει την ταύτιση των μελών του προσωπικού με το όραμα και τις αξίες που πρεσβεύει η εταιρεία. Η αξιολόγηση του Investors in People κατέδειξε ότι τα μέλη της ομάδας μας αισθάνονται την εταιρεία ως «οικογένεια» τους, ένα περιβάλλον όπου μπορούν να έχουν επαγγελματική αλλά και προσωπική στήριξη. Ένας ακόμη παράγοντας που συνέβαλε σημαντικά στην πιστοποίηση είναι η Ακαδημία ΑΛΦΑΜΕΓΑ, η οποία δημιουργήθηκε για να εντοπίζει τα ιδιαίτερα ταλέντα των μελών του προσωπικού και να τα αναδεικνύει μέσα από την κατάλληλη εκπαίδευση, προωθώντας άτομα που έχουν επιδείξει ηγετικές ικανότητες σε υπεύθυνους και διευθυντικούς ρόλους.
Τι σημαίνει για σας το γεγονός ότι αυτή η βράβευση έρχεται για τρίτη συνεχή φορά; Πού στηρίζεται αυτή η επιτυχία;
Η πιστοποίηση αυτή επιβεβαιώνει ότι οι πρακτικές ανθρώπινου δυναμικού που ακολουθούμε είναι αποτελεσματικές και ωφέλιμες για το σύνολο της εταιρείας. Η συνεχής επένδυση στο προσωπικό μας και οι προσπάθειες για καλλιέργεια της επιδιωκόμενης εργασιακής κουλτούρας έχουν αποδώσει καρπούς και αυτό δεν μπορεί παρά να μας γεμίζει με ικανοποίηση. Κάθε επιτυχία, βέβαια, πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πρόκληση και όχι να οδηγεί σε εφησυχασμό. Η νέα πιστοποίηση μάς δίνει ώθηση να συνεχίσουμε να μεριμνούμε για τη δημιουργία εργασιακών πρακτικών που έχουν στο επίκεντρό τους τον άνθρωπο.
Με ποιο τρόπο έγινε η διαδικασία αξιολόγησης της εταιρείας;
Για τις ανάγκες της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκαν κατ’ ιδίαν συναντήσεις ανεξάρτητου αξιολογητή με μέλη του Οργανισμού. Επίσης, παραδόθηκαν στον αξιολογητή σωρεία στοιχείων και στατιστικών, τα οποία εξετάστηκαν εις βάθος.
Ποια είναι η φιλοσοφία της εταιρείας ως προς την ανάπτυξη και την επιβράβευση των εργαζομένων;
Η πελατοκεντρική προσέγγιση, το θετικό και ομαδικό πνεύμα, είναι χαρακτηριστικά τα οποία αναζητούμε στον άνθρωπο και απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη ενός νέου μέλους στην ομάδα μας. Απ’ εκεί και πέρα η ζύμωση με την εταιρεία και τις αξίες της, η επαγγελματική κατάρτιση και η συνεχής εξέλιξή του, αποτελεί δική μας υποχρέωση απέναντί του. Είναι ευθύνη μας να του δώσουμε πρόσβαση στα εφόδια εκείνα που θα τον βοηθήσουν να διεκπεραιώσει αποτελεσματικά την εργασία του και να του παρέχουμε ένα περιβάλλον στο οποίο θα μπορεί να επιδείξει το ταλέντο και τις ικανότητές του και στο οποίο μπορεί να προοδεύσει. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στην Ακαδημία ΑΛΦΑΜΕΓΑ, στις εξειδικευμένες εκπαιδεύσεις του προσωπικού και στα σχέδια που ενθαρρύνουν την επαγγελματική και προσωπική του ανάπτυξη. Πρόσφατο παράδειγμα είναι η συνεργασία μας με το Cyprus Institute of Marketing για την παραχώρηση υποτροφιών σε συναδέλφους για προγράμματα σπουδών. Παράλληλα με τις ευκαιρίες για εξέλιξη, θεωρούμε εξίσου σημαντική την αναγνώριση και επιβράβευση της προσφοράς των μελών του προσωπικού μας, καθώς συμβάλλουν στη δημιουργία θετικού εργασιακού κλίματος και συνακόλουθα στην αύξηση της παραγωγικότητας. Το «μπράβο» πρέπει να δίνεται απλόχερα εκεί όπου κερδίζεται και σε διάφορες μορφές, ανάλογα με την κάθε περίπτωση.
Με ποιους τρόπους μπορεί μια εταιρεία, ακόμη και σε συνθήκες οικονομικής κρίσης να παραμείνει εργοδότης επιλογής;
Η συνέπεια ως προς την καταβολή του μισθού και των ωφελημάτων στο προσωπικό, η καλλιέργεια και διατήρηση ενός υγειούς εργασιακού περιβάλλοντος που προσφέρει ευκαιρίες για ανάπτυξη και ανέλιξη, είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες για τη διατήρηση του υφιστάμενου προσωπικού αλλά και για προσέλκυση νέου. Κάθε επιχείρηση που θέλει να διατηρήσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της, ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης, πρέπει να θεωρεί και να χειρίζεται το ανθρώπινο δυναμικό της ως μοχλό ανάπτυξης και διασφάλισης της βιωσιμότητάς της.
Αναλυτικά:
Ποια ήταν τα στοιχεία στα οποία ξεχώρισαν οι Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ και έφεραν τη διάκριση για τρίτη συνεχόμενη φορά, με το πρότυπο Investors in People σε επίπεδο Gold;
Στις Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ έχουμε δημιουργήσει ένα εργασιακό περιβάλλον που σέβεται τους εργαζομένους και λαμβάνει υπόψη του την προσωπική αξία του καθενός. Επιπρόσθετα, αξιολογούμε την απόδοση και επιβραβεύουμε τη συνεισφορά των εργαζομένων στην εταιρεία και τη συμβολή τους στην υλοποίηση των στρατηγικών στόχων της, ενώ προσφέρουμε ευκαιρίες για επαγγελματική ανέλιξη. Μέσα από τις πρακτικές διαχείρισης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού που εφαρμόζουμε, έχουμε πετύχει την ταύτιση των μελών του προσωπικού με το όραμα και τις αξίες που πρεσβεύει η εταιρεία. Η αξιολόγηση του Investors in People κατέδειξε ότι τα μέλη της ομάδας μας αισθάνονται την εταιρεία ως «οικογένεια» τους, ένα περιβάλλον όπου μπορούν να έχουν επαγγελματική αλλά και προσωπική στήριξη. Ένας ακόμη παράγοντας που συνέβαλε σημαντικά στην πιστοποίηση είναι η Ακαδημία ΑΛΦΑΜΕΓΑ, η οποία δημιουργήθηκε για να εντοπίζει τα ιδιαίτερα ταλέντα των μελών του προσωπικού και να τα αναδεικνύει μέσα από την κατάλληλη εκπαίδευση, προωθώντας άτομα που έχουν επιδείξει ηγετικές ικανότητες σε υπεύθυνους και διευθυντικούς ρόλους.
Τι σημαίνει για σας το γεγονός ότι αυτή η βράβευση έρχεται για τρίτη συνεχή φορά; Πού στηρίζεται αυτή η επιτυχία;
Η πιστοποίηση αυτή επιβεβαιώνει ότι οι πρακτικές ανθρώπινου δυναμικού που ακολουθούμε είναι αποτελεσματικές και ωφέλιμες για το σύνολο της εταιρείας. Η συνεχής επένδυση στο προσωπικό μας και οι προσπάθειες για καλλιέργεια της επιδιωκόμενης εργασιακής κουλτούρας έχουν αποδώσει καρπούς και αυτό δεν μπορεί παρά να μας γεμίζει με ικανοποίηση. Κάθε επιτυχία, βέβαια, πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πρόκληση και όχι να οδηγεί σε εφησυχασμό. Η νέα πιστοποίηση μάς δίνει ώθηση να συνεχίσουμε να μεριμνούμε για τη δημιουργία εργασιακών πρακτικών που έχουν στο επίκεντρό τους τον άνθρωπο.
Με ποιο τρόπο έγινε η διαδικασία αξιολόγησης της εταιρείας;
Για τις ανάγκες της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκαν κατ’ ιδίαν συναντήσεις ανεξάρτητου αξιολογητή με μέλη του Οργανισμού. Επίσης, παραδόθηκαν στον αξιολογητή σωρεία στοιχείων και στατιστικών, τα οποία εξετάστηκαν εις βάθος.
Ποια είναι η φιλοσοφία της εταιρείας ως προς την ανάπτυξη και την επιβράβευση των εργαζομένων;
Η πελατοκεντρική προσέγγιση, το θετικό και ομαδικό πνεύμα, είναι χαρακτηριστικά τα οποία αναζητούμε στον άνθρωπο και απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη ενός νέου μέλους στην ομάδα μας. Απ’ εκεί και πέρα η ζύμωση με την εταιρεία και τις αξίες της, η επαγγελματική κατάρτιση και η συνεχής εξέλιξή του, αποτελεί δική μας υποχρέωση απέναντί του. Είναι ευθύνη μας να του δώσουμε πρόσβαση στα εφόδια εκείνα που θα τον βοηθήσουν να διεκπεραιώσει αποτελεσματικά την εργασία του και να του παρέχουμε ένα περιβάλλον στο οποίο θα μπορεί να επιδείξει το ταλέντο και τις ικανότητές του και στο οποίο μπορεί να προοδεύσει. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στην Ακαδημία ΑΛΦΑΜΕΓΑ, στις εξειδικευμένες εκπαιδεύσεις του προσωπικού και στα σχέδια που ενθαρρύνουν την επαγγελματική και προσωπική του ανάπτυξη. Πρόσφατο παράδειγμα είναι η συνεργασία μας με το Cyprus Institute of Marketing για την παραχώρηση υποτροφιών σε συναδέλφους για προγράμματα σπουδών. Παράλληλα με τις ευκαιρίες για εξέλιξη, θεωρούμε εξίσου σημαντική την αναγνώριση και επιβράβευση της προσφοράς των μελών του προσωπικού μας, καθώς συμβάλλουν στη δημιουργία θετικού εργασιακού κλίματος και συνακόλουθα στην αύξηση της παραγωγικότητας. Το «μπράβο» πρέπει να δίνεται απλόχερα εκεί όπου κερδίζεται και σε διάφορες μορφές, ανάλογα με την κάθε περίπτωση.
Με ποιους τρόπους μπορεί μια εταιρεία, ακόμη και σε συνθήκες οικονομικής κρίσης να παραμείνει εργοδότης επιλογής;
Η συνέπεια ως προς την καταβολή του μισθού και των ωφελημάτων στο προσωπικό, η καλλιέργεια και διατήρηση ενός υγειούς εργασιακού περιβάλλοντος που προσφέρει ευκαιρίες για ανάπτυξη και ανέλιξη, είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες για τη διατήρηση του υφιστάμενου προσωπικού αλλά και για προσέλκυση νέου. Κάθε επιχείρηση που θέλει να διατηρήσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της, ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης, πρέπει να θεωρεί και να χειρίζεται το ανθρώπινο δυναμικό της ως μοχλό ανάπτυξης και διασφάλισης της βιωσιμότητάς της.